  • 1. Data: 2009-11-15 07:41:21
    Temat: spóźniona apelacja a nowe dowody w sprawie
    Od: "Kbb" <k...@g...pl>

    Znajoma nie odwołała się od wyroku sądu pierwszej instancji(sprawa cywilna)
    i wyrok się uprawomocnił. Jednak ok. miesiąc później w jej sprawie pojawił
    się nowy, niezwykle ważny dowód który ujawniony wcześniej sprawiłby, ze
    wyrok byłby zapewne na jej korzyść (chodzi o odnalezienie nowych
    dokumentów). Jednak czas na alelacje upłynął, skarga kasacyjna też jej
    (chyba?)jej nie przysługuje. Jest w ogóle coś co można zrobić?

  • 2. Data: 2009-11-15 08:48:18
    Temat: Re: spóźniona apelacja a nowe dowody w sprawie
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Kbb pisze:
> [...]
    > dokumentów). Jednak czas na alelacje upłynął, skarga kasacyjna też jej
    > (chyba?)jej nie przysługuje. Jest w ogóle coś co można zrobić?

    Jest.
    Tylko te nowe dowody naprawdę muszą być "nowe".

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2009-11-15 09:11:24
    Od: "Kbb" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mecenas <m...@o...pl> napisał(a):

    > Jest.
    > Tylko te nowe dowody naprawdę muszą być "nowe".
    >
    > Pozdrawiam
    > Michał

    Naprawde są nowe. Jaki to sposób?

  • 4. Data: 2009-11-15 09:14:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kbb pisze:

    > cywilna)
    > pojawił

    > Naprawde są nowe. Jaki to sposób?

    Co to znaczy "zostały odnalezione nowe dokumenty" i dlaczego nie
    mogły zostać odnalezione wcześniej?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-11-15 09:43:06
    Od: "Kbb" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Co to znaczy "zostały odnalezione nowe dokumenty" i dlaczego nie
    > mogły zostać odnalezione wcześniej?

    Chodzi o faktury potwierdzające dokonywanie przez właściciela licznych
    napraw w nieruchomosci którą ktoś chce zasiedzieć (i ma już prawomocny
    wyrok). Ten ktos przedstawił podstawionych świadków którzy potwierdzili, że
    to on dokonywał remontów, zbudował płot itp a sąd dał temu wiarę. Teraz
    znalazły się faktury dowodzące, że to mąż mojej znajomej stale remontował
    dom i zbudował płot. A nie znalazły się wcześniej, gdyż znajomi rozwiedli
    sie kilka lat temu, on wyjechał za granicę i mimo starań nie udało się go
    odnaleźć. Pojawił się przypadkiem i udostępnił te nieszczęsne faktury (były
    w mieszkaniu teściów do którego przeprowadził się po rozwodzie, są imienne i
    na żonę czyli właścicielkę działki)
    Dość zagmatwana ta sprawa ale mam nadzieję, że wytłumaczyłam tak, że wiadomo
    o co chodzi:)

  • 6. Data: 2009-11-15 13:57:01
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Kbb pisze:
> [...]
    > dokumentów). Jednak czas na alelacje upłynął, skarga kasacyjna też jej
    > (chyba?)jej nie przysługuje. Jest w ogóle coś co można zrobić?

    W takim przypadku wchodzi w grę wznowienie postępowania - art. 399 i
    następne KPC.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl