  • 1. Data: 2005-11-16 14:35:26
    Temat: spolka z o.o. - umowa spolki zawarta z wyprzedzeniem
    Od: klops <k...@w...pl>

    Witam,

    Sytuacja jest nastepujaca: Zaproponowano mi wejscie w spolke. Moim
    aportem ma byc system sieciowy, ktory pozniej stanie sie technologiczna
    podwalina pod dzialalnosc (swiadczone przez spolke uslugi). System ten
    zaczne tworzyc na dniach, mam juz ustnie wynegocjowane warunki (udziały)
    na jakich zostane wspolwlascicielem. Spolka ma byc zalozona dopiero po
    wdrozeniu i faktycznym wystartowaniu dzialalnosci, ze wzgledu na to zeby
    uniknac kosztow w okresie poczatkowym. Obawiam sie sytuacji, gdzie po
    miesiacach pracy (finalizacja projektu przewidziana na kwiecien 2006)
    wspolnik (pomyslodawca, docelowo udzialy wiekszosciowe) wycofa sie z
    naszych ustalen i bedzie probowal przeforsowac mniej korzystne warunki.
    Albo sie wtedy zgodze albo zostane na lodzie ze swoim systemem.
    Czy jest jakis sposob zeby prawnie zagwarantowac sobie zalozenie spolki
    w przyszlosci, na scisle okreslonych warunkach po spelnieniu pewnych
    warunkow? Tj. ja robie system, wdrazamy go i wtedy w ciagu np. 2 tygodni
    spolka zaczyna istniec? Czy mozna np. spisac taka umowe u notariusza?
    A moze jakies inne rozwiazanie?

    pozdrawiam,
    klops

  • 2. Data: 2005-11-16 20:46:36
    Od: "Damian Jarosch" <n...@p...pl>

    oczywiście...

    idziecie do notariusza spisujecie umowę spółki w której zwierasz wszystko co
    chcesz...
    i to jest jedyny wasz koszt.. okolo 1500zł.(oczywiście róznie z tą ceną)
    ale nie rejestrujecie w KRS
    jesteście wtedy "spółką w organizacji" ale wspólnicy za zobowiązania spółki
    ręczą całym
    swym majątkiem.
    Kiedy wszystko zrobicie na czym Ci zależy to załatwiacie KRS i możecie
    "sprzedawać".

    Spółka w organizacji może posiadać NIP.

    pozdrawiam
    Damian Jarosch