  • 1. Data: 2005-11-16 14:24:36
    Temat: czas pracy
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

    Pracodawca zmienil w firmie grafik. Chcac nadrobic zaleglosci w produkcji (jak
    mi sie w przyplywie szczerosci zwierzyl) wydluzyl zmiany z 8 do 12 godz
    (pracownicy pracuja teraz po 12 h, 3 dni - 1 wolny - 3 dni - 2 wolne). W
    konsekwencji - w miesiecznym rozliczeniu wychodzi, ze przepracuja o jakies 50
    godzin za duzo.

    No i co z tym fantem zrobic?

    Nie przytaczam wynikow swoich przemyslen, bo nie chce niczego sugerowac a jako
    zywo zalezy mi na rozwiazaniu tej sprawy.

    Pozdr

  • 2. Data: 2005-11-16 14:41:07
    Temat: Re: czas pracy
    Od: "Marcinek" <m...@m...pl>

    "M" <t...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > konsekwencji - w miesiecznym rozliczeniu wychodzi, ze przepracuja o jakies
    Nie wiem jak to policzyles ale mi wychodzi dokladnie tyle samo..
    9dni starym cyklem 9x8h = 72h
    9 dni nowym cyklem 6x12h+3x0h=72h
    > No i co z tym fantem zrobic?
    Nic, o ile oczywiscie zalezy Ci na obecnej pracy. A jezeli sprawa dotyczy
    niezbyt duzego miasta, to mozesz miec potem problem z praca w ogole :/
    > Nie przytaczam wynikow swoich przemyslen, bo nie chce niczego sugerowac a
    > jako
    > zywo zalezy mi na rozwiazaniu tej sprawy.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-11-16 14:54:38
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

    > Nie wiem jak to policzyles ale mi wychodzi dokladnie tyle samo..
    > 9dni starym cyklem 9x8h = 72h
    > 9 dni nowym cyklem 6x12h+3x0h=72h

    Nie wiem jak TY to policzyles - 9 dni starym cyklem liczysz bez zadnego dnia
    wolnego a nowym - z wolnymi owszem. To sie nie trzyma kupy. Zreszta mam przed
    soba grafik na caly miesiac - przed i po zmianie, wiec wyliczenia sie akurat
    zgadzaja

    > Nic, o ile oczywiscie zalezy Ci na obecnej pracy. A jezeli sprawa dotyczy
    > niezbyt duzego miasta, to mozesz miec potem problem z praca w ogole :/

    Moja praca to akurat polega na bronieniu bardziej pracodawcy niz pracownikow - a
    w kazdym razie na zapobieganiu jakims nieprzyjemnym sytuacjom dla pracodawcy.

    Pozdr

  • 4. Data: 2005-11-16 21:00:19
    Od: "Enkor" <x...@x...pl>

    Użytkownik "M" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jako
    > zywo zalezy mi na rozwiazaniu tej sprawy.

    Normalne. Podobnie jest w jednej ze Ślaskich fabryk okien - pracownicy
    pracują w soboty i niedziele za darmo. Czas pracy w weekendy nie jest
    nigdzie odnotowany. Pracują "na czarno". Szef wie kiedy PIP będzie
    przeprowadzał kontrolę w jego firmie, zresztą co to za kontrola - czysta
    formalność, nawet nie interesują się tym co się dzieje na hali produkcyjnej.
    Co możesz zrobić? Zebrać dowody, nagrania, wszystko spakować i wysłać
    centrali PIP w Warszawie. Możesz też zainteresować sprawą media - to druga
    władza w Polsce:)))

  • 5. Data: 2005-11-17 07:18:45
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

    > Normalne. Podobnie jest w jednej ze Ślaskich fabryk okien - pracownicy
    > pracują w soboty i niedziele za darmo.

    No to jednak nie podobnie. Bo tu pracodawca placi - i to najwiecej ile moze
    (tzw. setki za nadgodziny). Nie zmienia to postaci rzeczy ze lamie przepisy o
    czasie pracy a co za tym idzie - popelnia co najmniej wykroczenie.

    > Co możesz zrobić? Zebrać dowody, nagrania, wszystko spakować i wysłać
    > centrali PIP w Warszawie. Możesz też zainteresować sprawą media - to druga
    > władza w Polsce:)))

    Tyle ze moim celem jest w istocie nie nakablowanie na niego, czy w kazdym razie
    - doprowadzenie do tego, zeby poniosl konsekwencje, tylko - nazwijmy to -
    sanacja tego stanu rzeczy. Tylko nie mam pomyslu jak (zmiana grafiku nie wchodzi
    w gre).