  • Data: 2002-10-07 10:38:13
    Temat: spolka cicha pytania
    Od: "Nawrot" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chcialbym wejsc jako wspólnik do przedsiebiorstwa na zasadzie Spólki Cichej.

    Dodatkowo chcialbym byc zatrudniony w tej firmie jako pracownik na umowe o
    prace (lecz nie figurowac jako wspólwlasciciel lub wspólnik). Czy jest to
    mozliwe i czy musi byc w umowie spólki cichej klauzula traktujaca o tym?

    Wiem, ze spólka Cicha nie figuruje w Kodeksie Spólek ale moze byc zawierana
    na podstawie Kodeksu Cywilnego.

    Jakie pulapki moga czekac na mnie jako wspólnika cichego?

    Jakie obowiazki na mnie ciaza w stosunku do firmy oraz Urzedów?

    Czy umowe Spólki Cichej rejestruje sie w Urzedzie Podatkowym i jakie wnosi
    sie oplaty?

    Dziekuje za pomoc w wyjasnieniu tych spraw.