  • Data: 2002-10-07 13:10:04
    Temat: Re: spolka cicha pytania
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Nawrot" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:anrocq$22j$1@news.onet.pl...
    > Chcialbym wejsc jako wspólnik do przedsiebiorstwa na zasadzie Spólki
    Cichej.

    > Dodatkowo chcialbym byc zatrudniony w tej firmie jako pracownik na umowe o
    > prace (lecz nie figurowac jako wspólwlasciciel lub wspólnik). Czy jest to
    > mozliwe i czy musi byc w umowie spólki cichej klauzula traktujaca o tym?

    Co ma piernik do wiatraka? Jak chcesz i Cie zatrudnią, to czemu nie? Żadnej
    klauzuli nie trzeba, ale jak chcesz, to możesz ja sobie napisać i zobligować
    Spółkę do zatrudnienia Cie.

    > Wiem, ze spólka Cicha nie figuruje w Kodeksie Spólek ale moze byc
    zawierana
    > na podstawie Kodeksu Cywilnego.

    Ale żadna to spółka, tylko, jak piszesz obok sam, jakis swoisty stosunek
    obligacyjny.

    > Jakie pulapki moga czekac na mnie jako wspólnika cichego?

    Takie, że Cie wyrolują, bo, jak, ponownie, piszesz obok, nie masz żadnych
    praw przysługujących wspólnikowi.

    > Jakie obowiazki na mnie ciaza w stosunku do firmy oraz Urzedów?

    Takie, jak sobie wymyślisz. Przecież sam piszesz, że nie jest to
    uregulowane.

    > Czy umowe Spólki Cichej rejestruje sie w Urzedzie Podatkowym i jakie wnosi
    > sie oplaty?

    Rejestruje się umowy nazwane wymienione enumeratywnie. Sam sobie znowu
    odpowiedziłeś. Poza tym nazywa się to Urząd Skarbowy.

    > Dziekuje za pomoc w wyjasnieniu tych spraw.

    Spoko. NIe rozumien tylko _po co_ chciałbys to robić? Prosisz sie o kłopoty
    a nie widze żadnych korzyści. Chyba, że np. zapadł wobec Ciebie wyrok
    zakazujący zajmowania sie DG. i chcesz go w ten sposób obejść. Albo jesteś
    publiczną personą i nie chcesz się afiszować zmajątkiem. Albo jesteś mafizem
    i nie chcesz się afiszować z majątkiem. :))) Tak czy inaczej, dla mnie jest
    w tym cos szemranego...po cichu ;)))

    Depi.