  • 1. Data: 2005-04-29 12:59:18
    Temat: ZUS i składki OFE
    Od: "AdamCx" <k...@z...dznz.pi>

    Witam!!!
    Moze ktos z Grupowiczow rozwiazal problem z przelewaniem skladek przez ZUS
    do OFE. W moim przypadku po wyslaniu pisma z zapytaniem dlaczego nie sa
    przelewane skladki dostalem odpowiedz, ze w ZUS'ie moje dane figuruja na
    dwoch kontach i skladki zostana przelane po konsolidacji tych kont - na obu
    kontach dane sa identyczne tylko na jednym nie ma podanego mojego NIP'u (a
    dwa konta powstaly w nastepujacy sposob - pierwsze oczywiscie zostalo
    zalozone gdy zaczalem pracowac a drugie uprzejmie zalozylo mi Wojsko Polskie
    jak zostalem wcielony do armii).
    Oczywiscie nie wiadomo czy proces konsolidacji kont jest przez ZUS
    przeprowadzany czy tylko w ten sposob zbywaja klienta. Czy moze komus udalo
    sie w jakis sposob dokonac "cudu" i spowodowac przelanie skladek na OFE?
    Co mi pozostaje robic w tym przypadku? Nekac ZUS pismami, skargami itp.?

  • 2. Data: 2005-04-29 13:15:48
    Temat: Re: ZUS i składki OFE
    Od: "Bartas" <b...@o...pl>

    Użytkownik "AdamCx" <k...@z...dznz.pi> napisał w wiadomości

> [...]
    udalo
    > sie w jakis sposob dokonac "cudu" i spowodowac przelanie skladek na OFE?

    ZUS jest zobligowany przekazać część Twojej składki na OFE w określonych
    ustawą o ubezpiczeniach zdrowotnych terminach. Problem podwójnego konta nie
    jest z Twojej winy dlaczego więc masz ponosić tego konsejwencję?

    > Co mi pozostaje robic w tym przypadku? Nekac ZUS pismami, skargami itp.?

    Zdecydowanie tak.

  • 3. Data: 2005-04-29 13:18:02
    Od: "Bartas" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Bartas" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > konsejwencję?

    Miało być oczywiście "konsekwencję".
    Co za wpadka :-(

  • 4. Data: 2005-04-29 19:17:40
    Od: "jalboss" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AdamCx" <k...@z...dznz.pi> napisał w wiadomości
    > Oczywiscie nie wiadomo czy proces konsolidacji kont jest przez ZUS
    > przeprowadzany czy tylko w ten sposob zbywaja klienta. >

    Proces ten owszem i trwa ale jest bardzo "czasochłonny". Takie scalanie kont
    może jeszcze długo potrwać. Pisać owszem można ale to i tak nic nie da.
    Podwójne konta często powstają wtedy gdy zgłasza się raz przy pomocy nr
    pesel i dowodu osobistego a drugi raz przy pomocy pesel i nip.
    Oczywiście nie musze chyba dodawać że późniejsze przesłanie składek do OFE
    jest niekorzystne dla przyszłego emeryta.

    JLU