  • 151. Data: 2013-06-09 10:22:28
    Temat: Re: smieciowe hahahaha
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-06-09 10:00, Budzik pisze:

    > Hmm, no to rzeczywiście rynek nie zadziałał. Wydawałoby się, że skoro
    > dotychczas opłacalo się komuś wywozić za 7 za osobę to teraz też tak
    > powinno być.

    Rynek zadziałał. Właśnie do teraz działał. Teraz się za temat wzięli
    urzędnicy i od razu wszystko szlag trafił, a koszty poleciały pod niebo.
    To jest PRAWIDŁOWOŚĆ. To właśnie chcę wykazać.

    Zastrzelić urzędnika, to nie grzech. Nie trzeba się spowiadać, bo to
    dobry uczynek.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 153. Data: 2013-06-09 11:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail radoslawfl@spam_wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Chcesz szacunku wykaż się tym samym.
    > Poszukaj informacji na ile grup mają segregować śmiecie ludzie
    > i nie rozśmieszaj informacja że słyszałeś o trzech workach.

    Mylić się jest rzeczą ludzką.
    Obrażać chamską.

    > Są miejsca gdzie segregacja już się odbywa od kilku lat.
    > A i tak przyjeżdża jedna zwykła śmieciarka i ładuje sobie po kolei
    > ze wszystkich pojemników. Tym pisaniem o sugestii chciałeś mnie
    > obrazić czy przekonać o swojej ignorancji w omawianym temacie ?

    Nie, nie chciałem cię obrazić. Po prostu pytam.
    Ale nie pytam, jak to przewoża tylko jak to ląduje na wysypisku.

    Wiem, ze bywały takie sytuacje (zwłaszcza jak smieci były mocno
    zanieczyszczone) ale czy tak jest obecnie - nie wiem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

  • 152. Data: 2013-06-09 11:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Jeśli to prawda - to tylko dowodzi, że całe to sortowanie w domach nie
    > ma sensu bo i tak prawdziwe sortowanie odbywa się na wysypisku.

    Zrób test:
    - pomieszaj np. ziarnka pieprzu i soczewicy w proporcji 50/50 i potem
    posegreguj.
    - pomieszaj ziarnka pieprzu i soczewicy w proporcji 90/10.

    Kwestia ilości pracy. Zresztą wszystko i tak zależy od uzytej technologii.
    Podobno w warszawie jest firma, która segreguje w ten sposób, że z całej
    masy smieci odzyskuje 90% do recycklingu. I co? I dupa. Pracuje na 1/3
    mocy, bo nie jest w stanie cenowo konkurować z firmami, które po prostu
    wyrzucaja wszystko na wysypisko.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

  • 155. Data: 2013-06-09 11:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail z...@e...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Oczywiście...
    > No i parę doktoratów powstanie w związku z tym.
    > Czy karton po mleku z folią aluminiową w środku - to papier, czy metal?
    > (Pominąwszy już takie drobiazgi, jak metalowa puszka z zaschniętym na
    > amen syntetycznym lakierem)

    Ale to dobrze, ze staniemy się bardziej świadomi co do zagospodarowania
    odpadów czy nie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 154. Data: 2013-06-09 11:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > To jest bzdura. Znam tylko pojedyncze przypadki płacenia porównywalnych
    > kwot. Dla miażdżącej większości będzie drożej. Dużo drożej.

    Nie robiłem jakiś wielkich badan, w sumie sam nie wiem ile bede płacił, bo
    zajmuje sie tym spoldzielnia i jeszcze nie widziałem zadnego info.
    Ale nawet z grupy zauważyłem, że wiele osób pisze, że bedzie porównywalnie.
    Kilka ze taniej, natomiast o takiej drastycznej podwyzce kojarze tylko wpis
    zgreda. No i druga sprawa - cena za wywóz zmieci w domach jednorodzinnych w
    warszawie - tam te podano jakas bardzo wysoką stawkę. Ale nie wiem, czy to
    tak zostało, bo tak sie cały czas coś mieli.

    W Poznaniu widze ze cena to 12 i 20zł.
    Dotychczas np. moi rodzice w domku jednorodzinnym płacili 30zł miesiecznie.
    Czyli z jednej strony drożej, bo teraz 40zl, z drugiej taniej bo
    posortowane tylko 24zł...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 156. Data: 2013-06-09 11:44:29
    Od: "Agnieszka" <a...@z...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail a...@z...pl napisał(a) w poprzednim
    > odcinku co następuje:

    > Nie znam warszawskich ustaleń wiec nie wiem na jakich zasadach był
    > wywożone
    > śmieci za darmo. Możesz przybliżyc?
    > Co stoi na przeszkodzie aby firma która dotychczas wywoziła za darmo teraz
    > zaproponowała najniższa stawkę i wywoziła za dodatkową kasę, czerpiąc
    > jeszcze większe zyski z tego biznesu?

    Mogę napisać jak to wyglądało z mojego - mieszkańca wielkiego bloku - punktu
    widzenia.
    Po podpisaniu umowy przez spółdzielnię każdy dostał do skrzynki ulotkę o
    tym, jak segregować i worek 120l. Do tego worka wrzucało się razem te
    frakcje, które zostały opisane w ulotce i w określonym dniu (2x w tygodniu)
    wystawiało przed drzwi. Pracownicy EKONu zabierali worek i zostawiali nowy.
    U mnie na piętrze jest 8 mieszkań. Przed wypowiedzeniem umowy w kwietniu
    wszyscy wystawiali worki "do EKONu". W trakcie trwania umowy spółdzielnia
    zaczęła naliczać nam niższe opłaty za śmieci, bo faktycznie sporo odpadów
    zabierał EKON i w związku z tym śmieciarki też zabierały mniej.
    Jak to wyglądało od strony rozliczeń EKONu z miastem, nie wiem.
    Ale teraz to, co najistotniejsze: EKON do odbierania worków i do sortowania
    zatrudnia ludzi niepełnosprawnych. Społecznie bardzo ważna rzecz. Ci ludzie
    zamiast brać zasiłki, pracują, zarabiają, czują się potrzebni. Niestety ze
    względu na taką strukturę zatrudnienia nie mają szans jako jedyni zająć się
    odbiorem odpadów z całej Warszawy. Do tej pory działali sobie lokalnie na
    Ursynowie i wszyscy byli zadowoleni. Ale ktoś musiał to poprawić.
    Jak jest teraz? Ja bez bicia się przyznam - nie sortuję. Nie chce mi się
    biegać po osiedlu i szukać "dzwonów". I zdaje się, że większość moich
    sąsiadów też tak do tego podeszła... Jak będzie od lipca? Tak samo, bo
    miasto sobie nie poradziło z przetargami. Jak będzie od przyszłego roku?
    Tego nie wie nikt. Ja mam jednak nadzieję, że uda się jakoś przywrócić stan
    sprzed zamieszania, ze zbiórką przez EKON. I moja wygoda jest tu tylko
    jednym z powodów.

    Agnieszka

  • 157. Data: 2013-06-09 12:12:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-06-09 11:00, Użytkownik Budzik napisał:

    > Mylić się jest rzeczą ludzką.
    > Obrażać chamską.

    To nie obrażaj czytających tym co piszesz.

    > Nie, nie chciałem cię obrazić. Po prostu pytam.
    > Ale nie pytam, jak to przewoża tylko jak to ląduje na wysypisku.

    Tak samo jak przewożą.

    > Wiem, ze bywały takie sytuacje (zwłaszcza jak smieci były mocno
    > zanieczyszczone) ale czy tak jest obecnie - nie wiem.

    To nie zabieraj głosu tylko sprawdź.

    Pozdrawiam

  • 158. Data: 2013-06-09 13:00:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > urzędnicy i od razu wszystko szlag trafił, a koszty poleciały pod
    > niebo. To jest PRAWIDŁOWOŚĆ. To właśnie chcę wykazać.

    No to wykazuj.

    Z ciekawości - czy w organizowanych przetargach gminy mogły (podawały) cenę
    maksymalną?

    > Zastrzelić urzędnika, to nie grzech. Nie trzeba się spowiadać, bo to
    > dobry uczynek.

    Jakie to mądre...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 159. Data: 2013-06-09 13:14:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > za śmieci, bo faktycznie sporo odpadów zabierał EKON i w związku z tym
    > śmieciarki też zabierały mniej. Jak to wyglądało od strony rozliczeń

    Hmm, z jednej strony pojawiają się głosy ze wszyscy chca płacic mniej i ze
    teraz bedzie za drogo.
    Z drugiej kazdy był zadowlony, ze worki odbierała firma i nikt nie wie jak
    sie z nią rozliczano.
    To skad wiedziec, czy teraz bedzie dorzej czy taniej...

> [...]
    > pracują, zarabiają, czują się potrzebni. Niestety ze względu na taką
    > strukturę zatrudnienia nie mają szans jako jedyni zająć się odbiorem

    Dlaczego nie mają szans?
    Z tego co wiem, Panstwo dopłaca do pracy niepełnosprawnych, wiec nie wiem,
    czy nie biorą zasiłków.
    Zreszta, z całym szacunkiem dla niepelnosprawnych, wplesc ich w dyskusje w
    ten sposób pokazując zło nowych przepisów...

    > Do tej pory działali sobie lokalnie na
    > Ursynowie i wszyscy byli zadowoleni. Ale ktoś musiał to poprawić. Jak
    > jest teraz?

    Agnieszko, ale przeciez nie chodzi o Ursynów tylko o cała Polskę.
    Ma byc odzyskiwane o wiele wiecej śmieci niz teraz i koniec.

    > Ja bez bicia się przyznam - nie sortuję. Nie chce mi się
    > biegać po osiedlu i szukać "dzwonów".

    Cóż, dla mnie sortowanie nigdy nie było kwestią wygody.
    Sortuję, bo głowa podpowiada mi, ze tak trzeba.

    > I zdaje się, że większość moich
    > sąsiadów też tak do tego podeszła...

    Podziwiam. Ja nie mam pojecia czy moi sąsiedzi sortują czy nie.
    A juz tym bardziej nie wiem, jak robi wiekszosc.

> [...]
    > roku? Tego nie wie nikt. Ja mam jednak nadzieję, że uda się jakoś
    > przywrócić stan sprzed zamieszania, ze zbiórką przez EKON. I moja

    Może macie lepiej? Cała Polska zmierzy sie z problemem na własnym tyłku, a
    Warszawka od stycznia będzie bogatsza o wszystkie doświadczenia i uniknie
    wielu błedów, które bez wątpienia się pojawią.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 160. Data: 2013-06-09 13:14:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail radoslawfl@spam_wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > To nie obrażaj czytających tym co piszesz.

    Konczymy.
    Nie mam sił na taki poziom dyskusji.

    --
    Pozdrawia... Budzik