  • Data: 2006-06-15 17:58:22
    Temat: służebność gruntu
    Od: "madamjo" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    sytuacja wygląda tak: działka od blisko 50 lat staowiła współwłasność. Cały
    czas wjazd na działkę, był i nadal jest z mojej strony. W 1999r. stałam się
    współwłaścicielką wtedy z ówczesnym II-gim wsółwłaścicielem dokonaliśmy
    podziału nieruchomości. W zgodzie z urzędu widnieje zapis, że działki mogą
    zostać wyodrębnione gdyż każda z nich posiada odrębny dostęp do drogi
    publicznej. W akcie notarialnym nie ma żadnej wzmianki o tym abym na swoim
    gruncie miała zaznaczoną służebność - pod drogę. W wyniku nabycia spadku po
    śmierci sasiada działkę obok objęły jego dzieci. Chcę rozgraniczyć nasz
    teren - jest podział geodezyjny, wyznaczone punkty graniczne. Sąsiedzi
    twierdzą, że nie mam prawa zabronić im przejazdu przez moją działkę?
    Moim zdaniem nie mają racji?
    A jak jest naprawdę?
    pozdrawiam
    madamjo