  • Data: 2006-06-16 12:47:11
    Temat: Re: służebność gruntu
    Od: Robert <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    madamjo wrote:

    > Witam
    > sytuacja wygląda tak: działka od blisko 50 lat staowiła współwłasność. Cały
    > czas wjazd na działkę, był i nadal jest z mojej strony. W 1999r. stałam się
    > współwłaścicielką wtedy z ówczesnym II-gim wsółwłaścicielem dokonaliśmy
    > podziału nieruchomości. W zgodzie z urzędu widnieje zapis, że działki mogą
    > zostać wyodrębnione gdyż każda z nich posiada odrębny dostęp do drogi
    > publicznej. W akcie notarialnym nie ma żadnej wzmianki o tym abym na swoim
    > gruncie miała zaznaczoną służebność - pod drogę. W wyniku nabycia spadku po
> [...]
    Jezeli tamta dzialka ma dostep do drogi publicznej i korzystanie z niej
    dla tamtych wlascicieli nie stenawi szczegolnej uciazliwosci (dojazd
    przez rów, dodatkowe 10km itd) to nie ma podstaw do ustanawiania
    sluzebnosci gruntowej (przechodu). Gdyby nie bylo tego dostepu to
    wlasciciele tamtej dzialki mogliby albo
    1. Probowac sie dogadac
    2. Wystapic do sadu o stwierdzenie zasiedzenia sluzebnosci przechodu
    (jesli bylo wykonywane) za odpowiednia oplata (wobec Ciebie) po
    ustanowieniu tejze sluzebnosci.

    to wsio po mojemu.
    pzdr R.