  • 1. Data: 2007-03-27 13:35:16
    Temat: sklep internetowy a paragon/faktura
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Zalozmy ze mam sklep internetowy, sprzedaje przykladowo karme dla psów.

    Jesli wysylam ja na adres zamawaiajacego to zalaczam mu paragon fiskalny lub
    fakture jesli sobie ja zazyczyl (papierowa wersja). Czyli wciskam mu to bez
    pytania :)

    Ale co zrobic jesli dana osoba zamowi karme z dostawa do na przyklad swojej
    babci... oczywiscie fakture wysylam na adres firmy. Ale co z paragonem jesli
    nie chcial faktury (bo ten musi byc lacznie z faktura przechowywany wiec jak
    nie chce faktury to jest "dla klienta")?

    Musze wymysic na nim podawanie w sklepie swoich danych adresowych w celu
    wyslania paragonu, chyba nie bo przeciez w sklepie tez nikt nie zmusza do
    zabrania papierka...? To utrudnia czasami zakupy klientowi (im mniej klikania
    tym lepiej dla klienta pewnie). Danych nie musi podac prawidlowych i tak.

    Czy zgodnie z prawem wystarczy taka opcja:

    prosze wystawić fakture [ ]
    prosze przeslac paragon [v]

    I klient sam wybierze czy chce fakture, czy paragon - wtedy jak zaznaczy
    paragon to bedzie musial podac swoje dane adresowe (a to czy poda prawidlowe to
    juz jego sprawa). Jak nie zaznaczy opcji zadnej to paragon bede trzymal u
    siebie w firmie (ten dla klienta bo jak mam mu go wydac, przeciez nie wysle
    osobie obdarowanej karmą - prezent!!)

    Jesli klient nie chce paragonu, to kopie "dla klienta" jak dlugo musze trzymac
    w dokumentach a raczej lodowce...?

    dziekuje za wyjasnienie kwesti :)