  • 31. Data: 2008-03-28 18:47:08
    Temat: Re: selekcje do klubów
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 28 Mar, 09:08, "koczy" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy "selekcje" do klubów są legalne w świetle polskiego prawa ???
    >
    > Mam na myśli sytuację kiedy ochroniarze wynajęci przez właściciela stoją przed
    > wejściem do klubu i wpuszczają tylko tych którzy spełniają wyznaczone przez
    > właściciela kryteria ???
    >
    > np. nie wpuszczmamy w dresie albo kobiety tylko odo 30-stki
    >
    > lokal jest chyba miejscem publicznym i właściciel niema prawa jednych klientów
    > obsługiwać a drugich nie , a może , jak to jest ???
    >
    > --

    klub jest miejscem publicznym, ale miejsce publiczne to nie jest
    koniecznie miejsce dostępne dla każdego.

  • 32. Data: 2008-03-28 19:05:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Chris pisze:

    > po 1. lokal prywatny nie jest miejscem publicznym w takim rozumieniu jak go
    > przedstawiasz, jak Ty urzadzsz impre w domu to tez nie wpuszczasz wszystkich
    > z ulicy prawda?, ktos ma lokal i udostepnia go ludziom - publicznosci

    I znowu wypisujesz brednie, jak w tym drugim wątku...

    Prywatna impreza to prywatna impreza - a prywatny dom nie jest miejscem
    publicznych, chyba ze melinę prowadzisz ;)

    Ale placówki handlowo-usługowe, o ile nie maja formy zamkniętych klubów
    (z lista członków, kartami klubowymi itepe) są dostępne dla ogółu -
    czyli publicznie.

    > lokale państwowe są otwarte dla wszystkich bo polskie prawo opiera się na
    > zasadzie równości obywateli, przypadek o ktorym mowisz dot tylko miejsc
    > prywatnych gdzie kazdy wlasciciel moze ustalic swoje zasady pod warunkiem ze
    > nie sa one sprzeczne z prawem, swiadome ograniczenie klineteli jest czyms

    A te są sprzeczne. Patrz: KW i zapisy o prawach konsumentów.

    > normalnym i powszechnie stosowanym, celem jest uzyskanie prestizu,
    > zachowanie klimatu itd. i wystepuje pod wieloma postaciami a najczestszym
    > jest po prostu cena np biletu czy wejsciowki, idac Twoim tokiem myslenia nie
    > mozna by bylo ustalac cen biletow, kart wstepu, kart klubowych powyzej
    > pewnej kwoty bo nie wszystkich byloby stac

    Drogie bilety czy karty członkowskie mogą być.

    Selekcja "na widzimisię" jest nielegalna.

    Podobnie jak np. nie możesz pobierać opłat za to, ze ktoś płaci karta
    płatniczą, a nie gotówka.

    Za to możesz wprowadzić opust dla płacących gotówką: taniej zawsze
    możesz sprzedać.

  • 33. Data: 2008-03-28 19:28:25
    Od: "Chris" <W...@t...pl>

    > I znowu wypisujesz brednie, jak w tym drugim wątku...
    >
    > Prywatna impreza to prywatna impreza - a prywatny dom nie jest miejscem
    > publicznych, chyba ze melinę prowadzisz ;)

    ok to byl przyklad moze niefortunny, chodzilo mi o ideę

    > Ale placówki handlowo-usługowe, o ile nie maja formy zamkniętych klubów (z
    > lista członków, kartami klubowymi itepe) są dostępne dla ogółu - czyli
    > publicznie.

    czyli robimy tak, jak prowadze lokal i codzinnie od 20 do 22ej wybieram
    sobie z grupy ludzi tych ktorych zapraszam do srodka, w wiekszosci
    przypadkow lokale te sa lokalami zamknietymi i o takich tu byla mowa,

    jaka moc prawna ma napis "wstep od 21 lat" skoro nikt oprocz organow
    uprawnionych nie ma prawa mnie wylegitymowac i zabronic wejscia do lokalu,
    przeciez jakos te "napsy" funkcjonuja, czyzby byly niezgodne z prawem?

    pzdr

  • 34. Data: 2008-03-28 19:53:03
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Bucz <R...@t...pbz_ROT13> napisali:

    > zdefiniuj "normalni"

    Przeciez zdefiniowalem.

  • 35. Data: 2008-03-28 20:14:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m...@g...com pisze:

    > O nieuzasadnionej odmowie świadczernia usługi w rozumieniu art. 138 kw
    > (bo rozumiem, że to masz na myśli) można by mówić, gdyby był do
    > świadczenia zobowiązany. Podobnie art. 135 kw mówi tylko o towarach

    Jest. Sam się zobowiązał publicznie składając ofertę.

    Mógł wprowadzić normalny klub "tylko dla członków", ale chciał być
    "trendi" i zrobić "po amerykańsku" - i złamał prawo.

    > przeznacoznych do sprzedaży - a więc wykroczenie nie zachodzi, gdy
    > oferta sprzedaży nie była skierowana do określonych osób.

    Patrz wyżej. Oferta była skierowana do ogółu.

  • 36. Data: 2008-03-28 20:22:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "koczy" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Zajrzeć do ustawy o ochronie osób i mienia i przemyśleć, czy pracownik
    ochrony może zatrzymać wchodzącego do klubu tylko za to, że mu się nie
    podoba. Potem wezwać Policję, bo to przestępstwo.

  • 37. Data: 2008-03-28 20:35:59
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 28 Mar, 21:14, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Jest. Sam się zobowiązał publicznie składając ofertę.
    >
    > Mógł wprowadzić normalny klub "tylko dla członków", ale chciał być
    > "trendi" i zrobić "po amerykańsku" - i złamał prawo.

    > Patrz wyżej. Oferta była skierowana do ogółu.

    samo otworzenie lokalu nie jest złożeniem oferty. ponadto jeśli przy
    wejściu stoi ochroniarz/portier/selekcjoner, to znaczy że ,,oferta''
    nie jest skierowana do każdego, ale tylko do osób które pomyslnie
    przejdą selekcję. pozostałym nie musi świadczyć żadnych usług ani
    sprzedać jakichkolwiek towarów.

  • 38. Data: 2008-03-28 20:36:47
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 28 Mar, 21:22, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > ochrony może zatrzymać wchodzącego do klubu tylko za to, że mu się nie
    > podoba. Potem wezwać Policję, bo to przestępstwo.

    przestępstwem jest wtargnięcie do lokalu mimo sprzeciwu osoby
    uprawnionej do kontroli wstępu.

  • 39. Data: 2008-03-28 20:40:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Chris pisze:

    [ciach]

    > czyli robimy tak, jak prowadze lokal i codzinnie od 20 do 22ej wybieram
    > sobie z grupy ludzi tych ktorych zapraszam do srodka, w wiekszosci

    Nie da rady - musi być lista i identyfikacja członków.

    > przypadkow lokale te sa lokalami zamknietymi i o takich tu byla mowa,

    Nie, większość ich jest zarejestrowana jako normalne placówki
    handlowo-usługowe.

    Oczywiście możesz zrobić myk z taką placówką na terenie zamkniętego
    terenu "tylko dla członków" (patrz: Makro).

    Selekcjonować też trzeba umieć inteligentnie i zgodnie z przepisami.

    > jaka moc prawna ma napis "wstep od 21 lat" skoro nikt oprocz organow

    Zerową.

  • 40. Data: 2008-03-28 21:00:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    On 28 Mar, 21:22, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > przestępstwem jest wtargnięcie do lokalu mimo sprzeciwu osoby
    > uprawnionej do kontroli wstępu.

    Ale ja tam nie chcę "wtargiwać", tylko wejść. Tu właśnie jest pewna
    różnica. Zakres uprawnień pracownika ochrony zawiera ustawa. nie ma tam
    zatrzymania z powodu wysokiego wieku. Oczywiście, jeśli wstęp jest płatny,
    to brak biletu moze być podstawą zatrzymania, ale jego niesprzedanie bez
    uzasadnionej przyczyny jest wykroczeniem.