  • 241. Data: 2008-04-02 22:42:39
    Temat: Re: selekcje do klubów
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnfv7vv2.58u.j.krzyzanowski@mech.pkpik.pl...

    I zgadzam się z generalną linią tego rozumowania. Dodaj do tego ogólne
    upoważnienie właściciela sklepu do korzystania z niego przez klientów i już
    nasze stanowiska się zbliżą całkowicie. Kiedy zrozumiesz, że normalny,
    utartym na świecie zwyczajem jest to, że nie wywala się ze sklepu klientów
    z powodu niewłaściwego obuwia.

  • 242. Data: 2008-04-02 22:57:44
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Apr 2, 11:34 pm, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik <m...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:b38e64d6-3b49-4ffb-bfdf-0ac41176e27f@
    s37g2000prg.googlegroups.com...

    > Ależ taki przepis jest - art. 5 kc. Już tyle razy to podnosiłem, że mi
    > wszystko opada :-)

    Art. 5 może być zastosowany tylko wobec konkretnego przypadku
    czynienia użytku z uprawnienia - a więc np. wobec konkretnego żądania
    wyjścia z lokalu. Tymczasem art. 193 KK odnosi się do osoby
    uprawnionej. Osoba nie przestaje być uprawniona (do żądania wyjścia z
    lokalu) nawet jeśli jej konkretne żądanie jest bezprawne na gruncie
    prawa cywilnego jako sprzeczne z zasadami współżycia społecznego.
    Stąd: nawet zastosowanie art. 5 KC nie może decydować o braku znamion
    przestępstwa z art. 193 KK.

  • 243. Data: 2008-04-02 22:59:30
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]
    > normalny, utartym na świecie zwyczajem jest to, że nie wywala się ze
    > sklepu klientów z powodu niewłaściwego obuwia.

    ...i ze prawo chroni konsumenta przed wyrzuceniem go ze sklepu z powodu
    widzimisia sprzedawcy...

  • 244. Data: 2008-04-03 04:59:28
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Mikaichi <m...@v...pl> napisali:

    > Krwa jakiego miru domowego? O czym ty krwa piszesz? Mir domowy to w
    > domu/mieszkaniu

    Masz problemy z czytaniem? W domu, mieszkaniu, lokalu, pomieszczeniu,
    ogrodzonym terenie.

    > PRzestepstwem? ROTFL :) Znaczy wejscie do sklepu w niebieskich trampkach
    > to PRZESTEPSTWO?!?!?!?!

    Przestepstwem jest nieopuszczenie lokalu na zadanie osoby uprawnionej.
    Daj juz sobie moze spokoj z prawem, bo nie rozumiesz prostych zapisow.

  • 245. Data: 2008-04-03 06:09:39
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Mikaichi <m...@v...pl> napisali:

    > To nei ma nic wspolnego z wolnym rynkiem. To sa raczej przepisy
    > zabraniajace rasizmu i dyskryminacji

    Dowiedz sie moze co oznacza rasizm i dyskryminacja.

  • 246. Data: 2008-04-03 06:14:06
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
    > I zgadzam się z generalną linią tego rozumowania. Dodaj do tego ogólne
    > upoważnienie właściciela sklepu do korzystania z niego przez klientów i
    > już nasze stanowiska się zbliżą całkowicie.

    nie wiem tylko na jakiej podstawie zakładasz że to upoważnienie jest ogólne

    KG

  • 247. Data: 2008-04-03 06:56:25
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 02 Apr 2008 16:28:06 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Jasne. A w przepisach tkwi wyłącznie dzięki sowieckiemu wywiadowi i
    > słynnej grupie trzymającej władze trzymających Prawdziwe Polskie Władze
    > w szachu bronią masowej zagłady Saddama Hussajna...

    Boże, po co ja przeinstalowywałem czytnik... będę musiał uaktualnić
    KF... ;->

    PS nie wiedziałeś, że mamy jeszcze sporo przepisów, które 'się ostały'?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 248. Data: 2008-04-03 07:26:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Boże, po co ja przeinstalowywałem czytnik... będę musiał uaktualnić
    > KF... ;->

    Jakbyś nie załapał - to był sarkazm ;->

    > PS nie wiedziałeś, że mamy jeszcze sporo przepisów, które 'się ostały'?

    Ano. Np. przepis zakazujący zabijać. Ustawę reglamentującą dostęp do
    broni palnej. Większość przepisów związanych z ruchem drogowym.

    ;->

  • 249. Data: 2008-04-03 16:17:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Marcisz" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Pawle! A możesz mi powiedzieć, w oparciu o jakie przepisy będziesz oceniał
    uprawnienie osoby do wydania polecenia opuszczenia lokalu? Czy czasem nie w
    oparciu o kodeks cywilny? Bo kodeks karny odnośnych unormowań nie zawiera.

  • 250. Data: 2008-04-03 17:30:41
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Apr 3, 6:17 pm, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > oparciu o kodeks cywilny? Bo kodeks karny odnośnych unormowań nie zawiera.

    Oczywiście w oparciu o KC i nigdzie tego nie neguję. Wiem, że piszę
    nieco zawile, ale rozróżnij pomiędzy:
    1) generalnym uprawnieniem osoby do żądania opuszczenia lokalu,
    2) prawem tej osoby do konkretnego żądania opuszczenia lokalu przez
    kogoś.
    Jak napisałem, ta osoba JEST uprawniona. To, że w konkretnym wypadku
    użycie (2) tego uprawnienia stanowi nadużycie prawa podmiotowego, nie
    zmienia faktu, że osoba ta pozostaje uprawniona. A tylko tego wymaga
    art. 193 KK.

    Żeby przestała być osobą uprawnioną, musiałbyś wykazać, że nadużyciem
    prawa jest samo przyznanie jej uprawnienia do żądania opuszczenia
    lokalu, nie zaś - co starasz się wykazać - konkretne żądanie
    opuszczenia lokalu.

    Przyznanie jej generalnego uprawnienia do żądania opuszczenia lokalu
    nie będzie zaś zwykle (z bardzo rzadkimi i zapewne nie interesującymi
    nas wyjątkami) nadużyciem prawa podmiotowego choćby dlatego, że takie
    uprawnienie przewiduje choćby art. 193 KK.

    Poza tym IMO ma tu zastosowanie raczej art. 140 niż 5 KC, ale to
    kwestia techniczna i chyba bez znaczenie w naszym wypadku.