  • 11. Data: 2004-04-28 04:50:20
    Temat: Re: samochod zajęty przez blacharza
    Od: k...@n...op.pl

    > Natomiast można zupełnie z innej flanki zaatakować. jeśli pytający ma
    > dowód na o, że umowa miała być rozliczana bezgotówkowo, to można dowodzić,

    Pytajacy nie ma dowodu na to, w jaki sposob miala byc rozliczona naprawa.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 12. Data: 2004-04-28 07:37:28
    Temat: Re: Re: samochod zajęty przez blacharza
    Od: u...@p...onet.pl (u.)

    On Tue, 27 Apr 2004 22:08:45 +0200, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

    >Kontrowersyjne i to silnie. Zobowiązany do wydania cudzej rzeczy może ją
    >zatrzymać aż do chwili zaspokojenia lub zabezpieczenia przysługujących mu
    >roszczeń o zwrot nakładów na rzecz oraz roszczeń o naprawienie szkody
    >przez rzecz wyrządzonej (prawo zatrzymania). (art. 461 kc) W tej sytuacji
    >policja tu nic nie pomoże, a zawiadomienie o przestępstwie jest bez sensu,
    >bowiem działanie warsztatu jest legalne.

    A kiedy jest sie "zobowiazanym do wydania cudzej rzeczy"?
    Czy dziala to np. w takiej sytuacji: jedzie sobie ktos samochodem i
    wpada na moja dzialke, niszczac ogrodzenie? Czy moge mu wtedy nie
    pozwolic na zabranie samochodu do czasu naprawienia czy innego
    zabezpieczenia kosztow naprawy ogrodzenia?
    A co jesli niszczy ogrodzenie, ale na dzialke ostatecznie nie wjezdza?
    Moge mu nie pozwolic na odjechanie?
    Tylko zaczynamy tu dochodzic do absurdu, bo co w przypadku stluczki
    dwoch samochodow? Moge zabronic odjechac sprawcy, jesli chce to
    zrobic? Np. zablokowac mu droge swoim samochodem? Wypuscic powietrze z
    kol?
    Pytam najzupelniej powaznie.

    u.

  • 13. Data: 2004-04-28 08:43:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A który z przypadków ma miejsce?

    No zatrzymanie do chwili zaspokojenia. Zaspokojenia jego roszczeń o
    zapłatę za usługę naprawy. Zresztą prawo do takiego zatrzymania dało by
    się również na upartego wywieść z przepisu mówiącego o tym, że zapłata za
    dzieło następuje w chwili jego wydania. Skoro nie ma zapłaty, to nie ma
    wydania.

  • 14. Data: 2004-04-28 09:12:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "u." <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dwoch samochodow? Moge zabronic odjechac sprawcy, jesli chce to
    > zrobic? Np. zablokowac mu droge swoim samochodem? Wypuscic powietrze z

    Sprawa kontrowersyjna faktycznie. Na moją znajomość rzeczy, to dokąd
    kierujący rzeczonym pojazdem nie utracił władztwa nad jego szczątkami,
    dotąd Ty nie możesz go zatrzymać. Nie możesz, bo musiał byś mu go jakoś
    odebrać, a do tego uprawnienia nie masz. Tak więc w wypadku stłuczki czy
    uderzenia w płot raczej prawa zatrzymania samochodu nie masz. Nie masz,
    ponieważ nigdy nie znajduje się on legalnie w Twoim władaniu.

    Natomiast jeśli w wyniku wypadku zostanie kierujący na przykład zabrany do
    szpitala, to moim zdaniem Ty możesz znajdujący się na Twojej działce
    samochód zabezpieczyć i zatrzymać go do czasu naprawy szkód. Choć
    najpewniej w takim wypadku policjant wyda samochód rodzinie, a nie Tobie.
    Wówczas wracamy do punktu wyjścia, bo nie masz prawa odebrać tego
    samochodu rodzinie.

  • 15. Data: 2004-04-28 14:35:58
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    Dalszy ciag numeru ..

    Wyglada na to, ze znany jest juz powod zmiany stanowiska co do sposobu
    rozliczenia.

    Cena uslugi wzrosla nagle o 50%. Czyli klient oprocz odszkodowania ma
    doplacic jeszcze ponad polowe wiecej z wlasnej kieszeni.

    ;-)