  • 11. Data: 2008-02-12 19:52:36
    Temat: Re: samochód straży miejskiej i znak B2
    Od: "bart" <b...@w...pl>

    > w sumie ignorowac znak B-2 moga pojazdy uprzywilejowane w stanie tzw
    > wyzszej koniecznosci
    > np poscigu [policja] dojazd do chorego [karetka], dojazd do pozaru[ straz
    > pozarna].
    > pojazd stazy miejskiej nie jest pojazdem uprzywilejowanym jak sam
    > zauwazyles

    Hmmm, takie też było moje stanowisko.
    Podczas interwencji strażnik zignorował znak B2, czego świadkiem byłem ja i
    kilka innych osób. Ponieważ uznałem, że popełnił wykroczenie, opisałem
    zdarzenie w pismie do komendanta straży miejskiej, lecz ten w odpowiedzi
    stwierdził, że postępowanie wewnętrzne nie wykazało naruszenia prawa. Chyba
    więc po prostu zgłoszę sprawę na policję.

    bart

  • 12. Data: 2008-02-13 08:37:34
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał
    > Tyle że powyższy przepis nie dotyczy znaku B-2, który jest znakiem zakazu
    > wjazdu. Przepis mówi o znakach od B-35 do B-39.

    No i stąd wnioskować można, że pod prąd czy na drodze zamkniętej nie powinni
    jeździć. Ale może był to "stan wyższej konieczności", co wyłączyłoby
    odpowiedzialność za wykroczenie.

  • 13. Data: 2008-02-13 10:30:05
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "leon" <l...@n...interia.pl> napisał

    > riowniez straznika ktory jest pasazerem, ktory ma obowizek wrocic uwage
    > kierowcy

    wykroczeniem pasażera??? Jakim???

    > w sumie ignorowac znak B-2 moga pojazdy uprzywilejowane w stanie tzw
    > wyzszej koniecznosci

    pojazdy uprzywilejowane i warunki akcji, w których takie są to jedno, a stan
    wyższej konieczności to drugie.
    Każdy może działać w stanie wyższej konieczności i prywatnym samochodem np.
    wieźć rodzącą żonę albo jechać udzielić pomocy - jesli inaczej nie można -
    wykorczenia nie popełni.

    > np poscigu [policja] dojazd do chorego [karetka], dojazd do pozaru[ straz
    > pozarna].
    > pojazd stazy miejskiej nie jest pojazdem uprzywilejowanym jak sam
    > zauwazyles

    Z reguły nie jest uprzywilejowany, choć niektóre mogą być. A to, że jak
    nawet nie jest to nie wyklucza, że może działać w stanie wyższej
    konieczności.

  • 14. Data: 2008-02-13 14:35:41
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > No i stąd wnioskować można, że pod prąd czy na drodze zamkniętej nie powinni
    > jeździć. Ale może był to "stan wyższej konieczności", co wyłączyłoby
    > odpowiedzialność za wykroczenie.

    Tyle że najczęściej stanem wyższej konieczności to nie jest :) Co
    zresztą jest dość łatwe do wykazania.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 15. Data: 2008-02-13 14:37:52
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > wykroczeniem pasażera??? Jakim???

    Chodzi o to że strażnik-pasażer pełni obowiązki służbowe i powinien
    kierowcy samochodu którym jedzie wystawić mandat :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 16. Data: 2008-02-14 07:32:44
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał
    > Chodzi o to że strażnik-pasażer pełni obowiązki służbowe i powinien

    to nie jest wykroczenie, co najwyżej przewinienie dyscyplinarne.

    > kierowcy samochodu którym jedzie wystawić mandat :)

    Może go tez pouczyć:)