  • 1. Data: 2003-02-04 23:28:08
    Temat: sam.dostawczy
    Od: "JM" <j...@k...com.pl>

    Witam i pozdrawiam !

    Bardzo Proszę o pomoc i odpowiedz na poniżej przedstawiony nie tylko mój
    problem.
    Ustawa o podatku od środków transportu wraz z poprawkami z 30 listopada
    2002 wyznacza górną granice podatku zaczynając od samochodu ciężarowego
    od 3,5 tony do 5,5 tony -616,80zł.itd. wynika z tego że samochody do
    3,5tony nie podlegają temu podatkowi.
    Moj pojazd dostawczy który w dowodzie rejestracyjnym ma wpisane
    :Dopuszczalna masa całkowita 3,5tony został przez MF potraktowany jako
    cięzarowy w przedziale od 3,5 tony.
    Jak to możliwe że dla polcji i służb technicznych oznacza to co innego niz
    dla Ministerstwa Finansów. Zgodnie z tym co powyżej ten samochód nie
    powinien nigdy ważyć więcej niż 3,5t
    Proszę o odpowiedż i komentarz jest to bubel prawny czy nieudolność
    urzędników .

    Z gory dziękuję za odpowiedź
    Jerzy M

  • 2. Data: 2003-02-05 09:55:49
    Temat: Re: sam.dostawczy
    Od: "komix2" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JM" <j...@k...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powinien nigdy ważyć więcej niż 3,5t
    > Proszę o odpowiedż i komentarz jest to bubel prawny czy nieudolność

    odpowiedź
    > Jerzy M
    >
    > Jest to golenie owieczek gdzie tylko się da. Mam identyczną sytuację. Brak
    w polskim prawie pojęcia "sam. dostawczy" masz tylko osobowy lub ciężarowy.
    Czy ktoś jeszcze pamięta jak kilka lat temu podatek drogowy miał wejść w
    cenę paliwa? nie dotyczy to jak widać sam. ciężarowych.
    A swoją drogą DAEWOO dało dupy, że Lublin nie ma masy 3499kg i byłoby po
    sprawie.