  • 61. Data: 2008-05-28 15:04:34
    Temat: Re: OT : Re: ruch drogowy ... na światłach cały rok...
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Tak, jestem za tym, aby można było jeździć na motocyklu bez kasku,
    > oraz w samochodzie bez pasów (i bez znaczenia jest fakt, że sam jeżdżę w
    > kasku lub w zapiętych pasach).

    Ja tez, ale z tym musiałaby się wiązać likwidacja publicznych ubezpieczeń
    zdrowotnych.

    --
    http://tomasz.warszawa.pl

  • 62. Data: 2008-05-28 15:13:07
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 28 maj 2008 14:34
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g1jjfr$4qp$15@news.onet.pl>):

    > Tak, jestem za tym, aby można było jeździć na motocyklu bez kasku,

    Z jednoczesnym niepodejmowaniem leczenia za moją kasę.

    > oraz w samochodzie bez pasów

    Widziałeś film ,,To jest Marek, za chwile zabije swoją dziewczynę, bo nie
    zapiął pasów''? Czy jakoś tak. Tłumaczenie z pamięci.

    > I co z tego? To jest taka argumentacja, jak z obniżeniem prędkości w
    > mieście z 60 do 50 km/h ponieważ zmniejszy to ilość wypadków. I co z
    > tego że zmniejszy? Ograniczenie prędkości do 40km/h zmniejszyłoby ich
    > liczbę jeszcze bardziej, czy należy więc dalej ograniczać dozwoloną
    > prędkość?

    Pewnie tak, ale i zapcha miasta bardziej. Po prostu trzeba iść na
    kompromisy. W przypadku świateł kompromis polegał na etapowym wprowadzaniu,
    żeby wszystkie upierdliwce walczące z tym dla idei się przyzwyczaiły.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 63. Data: 2008-05-28 15:16:11
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 28 maj 2008 16:00
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g1joht$4qp$22@news.onet.pl>):

    > Jest taka jedna partia, ale to raczej ntg.

    Owszem, jest. PiS. Niestety za krótko rządzili :(
    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 64. Data: 2008-05-28 15:20:09
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 28 maj 2008 14:11
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g1ji5i$7i3$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Ile jezdzisz rocznie?

    12-15 tysięcy.

    > Jezeli ktos jezdzil duzo w ciagu dnia (przy zgaszonych swiatlach)

    Od 8 lat wyłącznie na światłach.

    > Jezeli teraz kaza ci jezdzic na swiatlach
    > na okraglo, to tempo zuzycia zarowek masz tak duze, jak dawniej
    > wylacznie transport nocny.

    Czyli skoro ja od 8 lat na światłach i zmieniałem żarówkę 1 raz, to znaczy
    że to jest problem zaiste wielki.

    > W tej chwili mi reflektory przecietnie
    > leca co 3..4 miesiace, dawniej co 8..12 miesiecy. Przebieg roczny
    > staly ok. 30..35 tys. km.

    Ciekawe, może nie kupuj od ruskich?

    > Wzrost zuzycia paliwa w skali roku
    > odnotowany na poziomie 3,5%. Wiec w skali kraju jest to nielicha
    > kwota dla producentow i podatki dla budzetu. Zauwazony minus
    > (poza ubytkiem w portfelu): psychiczne znieczulenie na obiekty
    > nieoswietlone (takie maskowanie w obrazie drogi) oraz - co gorsza -
    > maskowanie w ciagu dnia swiatel stopu przez swiecace non stop
    > tylne pozycyjne.

    Światła STOP są sporo mocniejsze, pozycyjnych tylnych w zasadzie nie widać w
    dzień. Do tego STOP jest środkowy jeszcze.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 65. Data: 2008-05-28 15:30:38
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisal:
    > Czyli skoro ja od 8 lat na światłach i zmieniałem żarówkę 1 raz, to znaczy
    > że to jest problem zaiste wielki.

    Nie, jestes w ogonie rozkladu :-) A tam zdarzaja sie przypadki
    nawet jeden na milion. A uczestnictwo w psp jest przypadkiem
    selekcji takiego ogona :D

    > Ciekawe, może nie kupuj od ruskich?

    O! Cos nowego. To w Makro ruscy sprzedaja?

    > Światła STOP są sporo mocniejsze, pozycyjnych tylnych
    > w zasadzie nie widać w dzień.

    No to kiepsko widzisz, albo goscie maja brudne.
    Moze mnie sie trafiaja same nowe auta przede mna.

    > Do tego STOP jest środkowy jeszcze.

    A co napisalem wczesniej? A wiesz, jak stosowanie tla
    znieczula na nowe bodzce? Pogadaj sobie z byle testerem.
    Jakis kretyn w sejmie cos wyimaginowal, cwaniak lobbystyczny
    podrzucil, a my teraz cierpimy. Podobnie, jak z kaczo-kretynskim
    (inicjator Kaczynski prezydencki we wcieleniu wczesno-warszawskim)
    ograniczeniem do 50 km/h.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 66. Data: 2008-05-28 15:31:22
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisal:
    > ja jeżdżę wyłącznie po mieście, pomijając wakacje. Od klienta do klienta.
    > Ciągłe starty i lądowania. 1 żarówka na 8 lat.

    Nie musisz sie tak ciagle chwalic, ze jestes w ogonie rozkladu
    statystycznego :-)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 67. Data: 2008-05-28 15:36:12
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 28 maj 2008 16:56
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g1jrqh$j1d$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

  • 68. Data: 2008-05-28 15:56:06
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 28 maj 2008 17:30
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g1jtqu$s99$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Nie, jestes w ogonie rozkladu :-) A tam zdarzaja sie przypadki
    > nawet jeden na milion. A uczestnictwo w psp jest przypadkiem
    > selekcji takiego ogona :D
    > O! Cos nowego. To w Makro ruscy sprzedaja?

    Różni. Makro to targowisko dla różnych firm. Głównie sieczkę tam mają,
    zwłaszcza w działach niespożywczych. Chodzi o to, że jak już ta budka z
    hamburgerami podjedzie do nich po wiadro musztardy NoName, worek frytek
    NoName, to i kupi żarówki NoName.

    > No to kiepsko widzisz, albo goscie maja brudne.

    No jak kiepsko, jak STOP widzę.

    > Moze mnie sie trafiaja same nowe auta przede mna.

    I w nowych pozycyjne są silne, a STOP słaby?

> [...]
    > podrzucil, a my teraz cierpimy. Podobnie, jak z kaczo-kretynskim
    > (inicjator Kaczynski prezydencki we wcieleniu wczesno-warszawskim)

    To se cierpcie. ja popieram wszystkimi rencyma, bo od 8 lat lobbowałem wśród
    znajomych o światła w dzień.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 69. Data: 2008-05-28 16:22:42
    Temat: Re: ruch drogowy ... na ?wiat3ach ca3y rok...
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "T" <...@t...warszawa.pl> napisał w wiadomości

    > A jaka stastystyka potwierdza sensowność świateł w dzień, oprócz
    > imaginacji paru osób i interesów lobby, które na tym zarobi?

    stosujac twoja retoryke, to statystyki wypadkow z tego roku to potwierdzaja

  • 70. Data: 2008-05-28 16:24:04
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    > Jest taka jedna partia, ale to raczej ntg.

    no masz, to naprawde musisz zyc w innym wymiarze skoro nawet cala partie
    taka znalazles

    a jesli to jest to co pisze tristan, to musi to byc bardzo odlegly wymiar