  • Data: 2002-11-21 15:17:16
    Temat: rozwiazanie umowy - roszczenia
    Od: "Lesław Ródź" <l...@o...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czesc.
    Pisze pierwszy raz na ta grupe i nie ukrywam licze na porade.
    W marcu 2001 podpisalem z biurem projektowo-budowlanym (zleceniobiorca)
    kompleksowa umowe na wykonanie projektu domku jednorodzinnego lacznie ze
    wszystkimi przylaczami, pozwoleniem na budowe oraz pelnieniem funkcji
    kierownika budowy. W ramach tej umowy zleceniobiorca zobowiazal się do
    wykonania wszystkich zobowiazan (poza funkcja kier.budowy) do 30.05.2001, a
    funkcje kier.budowy do 30.12.2003. Ja ze swojej strony zobowiazalem się do
    zaplacenia zaliczki po podpisaniu umowy (zaplacilem w terminie), a
    pozostalych pieniedzy po odbiorze poszczegolnych etapow umowy. W umowie
    wprowadzone zostaly tez kary umowne: 1% wartosci kontraktu za każdy dzien
    zwloki.
    Do tej pory nasz bilans wyglada tak: ja nie mam abolutnie nic,
    zleceniobiorca ma moja zaliczke. Facet opoznienia tlumaczy tym, ze nie jest
    w stanie wyegzekwowac pozwolen na przylacza. Moja cierpliwosc skonczyla się
    w pazdzierniku kiedy to wyslalem poleconym zawiadomienie w ktorym
    poinformowalem zleceniobiorce, ze uznaje umowe za niewazna i zadam zwrotu
    zaliczki. W odpowiedzi po jakis 3 tygodniach otrzymalem zwykla poczta pismo
    sugerujace zawarcie porozumienia ponieważ w przeciwnym wypadku obciazy mnie
    poniesionymi kosztami, które sa absurdalnie wysokie (miedzy innymi koszt
    wykupu 2 dzialek pod trafostacje - po kiego mi dwie trafostacje?)
    Po tym dlugim wstepie potrzebuje odpowiedzi na kilka pytan:
    Czy mam prawo zadac zwrotu zaliczki + koszty zwiazane z niewywiazaniem się z
    umowy?
    Czy grozi mi cos w zwiazku z poniesionymi przez zleceniobiorce kosztami?

    Pozdrawiam
    Leslaw Rodz