  • 11. Data: 2008-04-11 21:50:21
    Temat: Re: rozliczenie opdatku zmarłego emeryta
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski"

    > Jak zadajesz pytanie, to wypadałoby dokładnie wszystko wyjasnić na samym
    > wstępie, a nie cykać informacje porcjami :/ Pisałeś o emeryturach, teraz
    > tylko o jednej emeryturze. Napisz jeszcze dokładnie kiedy zmarł tata i
    > kiedy przyszła emerytura, bo to mogą być istotne informacje. Być może
    > wyszło tak, że to co przyszło w maju nie było już emeryturą tylko rentą??

    pisząc pierwsze pyta nie nie wiedziałem wszystkiego, to chyba jasne.
    a widzę że nie za bardzo się znasz, więc nie zabieraj głosu.
    Ojciec zmarł 6 maja, termin otrzymywania emerytury to 5 każdego miesiąca.
    Kasa wpłynęła na konto ( żeby nie było że listonosz zostawił
    nieboszczykowi).
    Zosta ło wysłane jako emerytura, więc niby jakim cudem mogło dojść jako
    renta?
    Jeśli chodzi o Mamę i jej rentę, to czekała kilka miesięcy aż ZUS dokłądnie
    przeliczył,
    po drodze wydał z 5 decyzji ( o odebraniu emerytury, o przyznaniu renty w
    dwóch wersjach,
    wyborze jednej z tych wersji i o przyznaniu renty) potem przyszło wyrównanie
    i od któegośtam miesiąca
    przychodziła regularna renta. Na wszystko są kwity, decyzje i przeliczenia.
    I od tamtej pory żadnej informacji.
    Dopiero ajk się Mam upomniała o PIT dla Ojca żeby rozliczyc podatki ( ma
    odliczenia)
    to łaskawie ją poinformowano że musi uwzględniś majową wypłatę dla Ojca jako
    swój dochód.

    macso

  • 12. Data: 2008-04-11 23:30:34
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "macso" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > pisząc pierwsze pyta nie nie wiedziałem wszystkiego, to chyba jasne.
    > a widzę że nie za bardzo się znasz, więc nie zabieraj głosu.

    Skoro sie nie znam, to po co odpowiadasz??

    Pzdr Przemek

    ps.

    A głosu nikt mi nie ma prawa odbierac... Pytanie zadałem słuszne i być może
    odpowiedź pomoże komuś w udzieleniu ci pomocy...

  • 13. Data: 2008-04-12 00:11:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    macso wrote:
    > Dopiero ajk się Mam upomniała o PIT dla Ojca żeby rozliczyc podatki (
    > ma odliczenia)
    > to łaskawie ją poinformowano że musi uwzględniś majową wypłatę dla Ojca
    > jako swój dochód.

    Dobrze jej powiedzieli, ale że się zaczynasz szarpać jakby ci sie pomoc
    należała z definicji, to weź sobie stówę i idź do doradcy podatkowego to
    się dowiesz dlaczego.

  • 14. Data: 2008-04-12 00:20:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    boropi wrote:

    > Niby jakie wspólne rozliczenie ? a zmar?ego kto? obudzi ?eby sie podpisa?
    > na deklaracji ?
    > Czy mo?e kto? ma ochote na sfa?szowanie podpisu?
    >
    > Nic sie nie dolicza z dochodów zmar?ego ani nie mo?na rozliczyae sie
    > wspólnie.

    Halo, obudź się, pocztaj ustawę.

  • 15. Data: 2008-04-12 03:15:50
    Od: dante <d...@p...onet>

    Użytkownik macso napisał:
    > moi rodzice rozliczali się zawsze oddzielni, obydwoje byli emerytami,
    > Tata zmarł w zeszłym roku.
    > w tym roku Zus każe mamie doliczyć jego emerytury jakie dostawał do
    > śmierci do maja do jej dochodu i opodatkować.
    > czy to nie jest jakaś paranoja ?
    >
    > macso
    a co ma zus do podatkow? to moze kazac rozliczac sie w taki a nie inny
    sposob?

  • 16. Data: 2008-04-12 03:37:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    dante wrote:
    > a co ma zus do podatkow?
    zus wypłaca emerytury, które są opodatkowane.

  • 17. Data: 2008-04-12 07:34:29
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    > Halo, obudź się, pocztaj ustawę.

    Znowu tu się coś zmieniło? W tym kraju nie ma czasu na rozrywki, nawet
    zdrzemnąć sie nie można bo cały czas trzeba śledzić co im tam do głowy
    strzeliło.

    boropi

  • 18. Data: 2008-04-12 13:12:36
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dante" <d...@p...onet> napisał w wiadomości

    > a co ma zus do podatkow? to moze kazac rozliczac sie w taki a nie inny
    > sposob?

    ano ma,
    wypłaca emeryto świadczenia, i ma obowiązek naliczania i odprowadzania
    zaliczek.
    nawet jeśli emeryt się zgodzi to mu całego PITa wystwia.

    macso

  • 19. Data: 2008-04-12 13:13:53
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek"

    > Dobrze jej powiedzieli, ale że się zaczynasz szarpać jakby ci sie pomoc
    > należała z definicji, to weź sobie stówę i idź do doradcy podatkowego to
    > się dowiesz dlaczego.

    wreszcie jakaś konkretna rada

    ma cso