  • 1. Data: 2007-09-06 15:52:03
    Temat: rozbiórka budynku wchodzącego w skład zasobów komunalnych
    Od: "Iwona W." <p...@w...pl>

    witam. poddaje pod dyskusję : jak wygląda sytuacja prawna właściciela
    nieruchomości lokalowej wykupionej od gminy w budynku wchodzącym w skład
    zasobów komunalnych gdy z przyczyn technicznych ( niezależnych np. ,,siadają
    fundamenty,,) - ma nastąpić rozbiórka budynku. W budynku tym są lokale
    wykupione od gminy a także lokale zajmowane przez najemców. pozdrawiam iza

  • 2. Data: 2007-09-07 07:18:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 06 Sep 2007 17:52:03 +0200, Iwona W. napisał(a):

> [...]
    > fundamenty,,) - ma nastąpić rozbiórka budynku. W budynku tym są lokale
    > wykupione od gminy a także lokale zajmowane przez najemców. pozdrawiam iza

    Nie bardzo wiem jakie masz wątpiwości. Jest chyba oczywiste, że:
    1. Pokrywa koszty rozbiórki proporcjonalnie do swoich udziałów.
    2. Na własną rękę szuka sobie nowego mieszkania.
    3. Pozostaje współwłaścicielem gruntu pozostałego po rozbiórce i ma prawo
    razem z innym wspólwłaścicielami decydować o tym co się z nim stanie.

    Co najwyżej jedyna rzecz, którą można rozważać, to odwołanie się do
    rękojmi za wady sprzedanego przez gminę mieszkania lub próba podważenia na
    tej podstawie umowy sprzedaży. Ale żeby dyskutować na ten temat potrzeba
    więcej szczegółów i dobrego prawnika.

  • 3. Data: 2007-09-07 18:14:26
    Od: "Iwona W." <p...@w...pl>

> [...]
    > tej podstawie umowy sprzedaży. Ale żeby dyskutować na ten temat potrzeba

    Mój problem dotyczy mojego wlasnościowego mieszkania, czy otrzymam w
    sytuacji rozbiórki odszkodowanie?
    nie mogłam się ubezpieczyć na wypadek rozbiórki kamienicy.
    grunt jest w użytkowaniu wieczystym?
    Przypominam rozbiórka`kamienicy jest spowodowane względami stanu
    technicznego kamienicy a nie sprawami inwestycyjnymi( wywłaszczenie)

  • 4. Data: 2007-09-07 20:44:04
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Przypominam rozbiórka`kamienicy jest spowodowane względami stanu
    > technicznego kamienicy a nie sprawami inwestycyjnymi( wywłaszczenie)

    Nie otrzymasz żadnego odszkodowania. Jak oddawałem samochód na złom to zapłacili
    mi za niego jak za złom. Nikt mi nie dał odszkodowania bo samochód był w złym
    stanie technicznym. Po rozbiórce zostanie Ci trochę twojego gruzu, który możesz
    probować sprzedać. Zastanie Ci również kawałek działki i jak dogadasz się z
    innymi właścicielami rozebranego domu to możesz to sprzedać. Jak budynek był
    komunalny to zapewne w centrum jakiegoś miasta. Grunt w takiej sytuacji może być
    drogi. Jedynie w przypadku gdy udowodnisz przed sądem że sprzedawca Cie oszukał
    i sprzedał budynek do rozbiórki i o tym nie poinformował albo zataił to możesz
    probować coś od niego wydębić. Ale to wątpliwa sprawa, nie po to państwo
    sprzedawało mieszkanie żeby za nie pieniądze oddawać. Mogłaś się ubezpieczyć na
    wypadek rozbiórki. I pierwsze co powinnaś zrobić przed kupnem to sprawdzić czy
    ktoś się podejmie ubezpieczenia i jaka będzie składka na taką okoliczność. W
    ubezpieczeniach pracują cwaniaki. Jak coś nie jest nic warte, albo interes jest
    ryzykowny to po wysokości składki byś się zorientowała czy warto kupić. Było
    mieszkać w komunalnym. Teraz byś się nie martwiła czy jak sprzedasz swój kawałek
    działki to wystarczy na rozbiórkę. Bo to co zapłacone za mieszkanie to raczej
    nie do odzyskania. Tomek

  • 5. Data: 2007-09-08 21:19:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Sep 2007, Tomek wrote:
    [...komuś...]
> [...]
    [...]
    > innymi właścicielami rozebranego domu to możesz to sprzedać. Jak budynek był
    > komunalny to zapewne w centrum jakiegoś miasta. Grunt w takiej sytuacji może być
    > drogi.

    Teza była wyżej - a pomysły na temat ostatecznego uregulowania
    "wieczystego" (żeby zasada czyj grunt tego budynek stała się
    bezwzględna dla nowych nieruchomości) AFAIK nie zostały
    uregulowane (ustawowo).
    Co z "wieczystym"?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-09-09 08:39:19
    Od: "Iwona W." <p...@w...pl>

    nie ma mozliwosci aby wlasciciel takiego mieszkania mogł ubezpieczyc sie na
    okolicznosc rozbiorki kamienicy, od katastrof tak, ale rozbiorka nie. tak
    ustalilam w pzu.
    zadalam takie pytanie, gdyż wiele wskazuje, iż to mnie niebawem spotka.
    moja swiadomość prawna jest zbliżona do opinii jak wyżej.
    jednakże jest to wizja katastrofy w moim życiu.
    z uwagi na fakt, iz pani administrator w rozmowie, podczas ktorej poddalam
    hipotetyczne pytanie, co bedzie ze mną w zwiazku z rozbiórką (przeciez mnie
    nie chroni ustawa o najmie..) pocieszala mnie jeszcze prawem gminnym jak
    rowniez wzgledami spolecznymi, ze w takiej sytuacji ( z jej doświadczenia)
    gmina jednak wyplacala odszkodowanie. Chciałabym jej wierzyć.
    niewiele osób z ktorymi rozmawialam (prawnikami) jest zdania innego jak
    zaprezentowane dotychczas w tej dyskusji. A tak naprawde mieszkając tym
    miejscu od lat szesciedziastych stan budynku jaki byl taki jest. jednakze
    kamienica jest polozona w bardzo centralnym punkcie w miescie, i juz
    conajmniej od roku z interneetu czytam ze tym rejonie ma powstac powazna
    inwestycja. zatem latwiej ją rozebrac z powodow technicznych, anizeli
    wywłaszczeniowych. tak uważam. stąd moje pytanie. czy moze ktoś doświadczył
    takiej sytuacji. pozdrawiam
    Dodatkowo wskazuję, że zakup tego lokalu od gminy nastąpił 6 lat temu. Przez
    5 lat nie mogłam go sprzedać, z uwagi na takie postanowienia umowy. Uważam w
    tej sytuacji, ze sprzedano mi lokal do przeznaczony do rozbiórki. grunt
    niestety nie został wykupiony pozostaje w uzytkowaniu wieczystym. pozdrawiam

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0709082316410.3248@athlon64...

  • 7. Data: 2007-09-10 07:52:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 09 Sep 2007 10:39:19 +0200, Iwona W. napisał(a):

    > grunt
    > niestety nie został wykupiony pozostaje w uzytkowaniu wieczystym.

    Niestety nie bardzo wiem co dzieje się z użytkowaniem wieczystym po
    rozbiórce, ale sledź prace sejmu. Być może jeszcze w tej kadencji zostanie
    uchwalona ustawa zmieniająca użytkowanie wieczyste na pełną własność.
    Jeśli tak, to przypuszczalnie rozbiórka odbędzie się już po wejściu tej
    ustawy. Może to mieć dla ciebie skutki korzystne i nie. Korzystne bo
    pozostanie ci współwłasność gruntu, która jest trochę warta. Niekorzystne
    bo nie wiadomo czy takie przekształcenie uzytkowania wieczystego nie
    będzie się wiązało z dodatkowymi przymusowymi kosztami.