  • 1. Data: 2003-03-13 21:17:37
    Temat: [req] artykul z gw z 19.02.03 i wyrok nsa II sab 113/02...
    Od: "404 Not Found" <a...@o...cy>

    mam takie pytanie - czy ktos dysponuje jeszcze byc moze dostepem do
    gazety wyborczej z dnia 19.02.2003? konkretnie interesuje mnie dodatek
    "dom", a jeszcze konkretniej artykul [nie pamietam dokladnego tytulu]
    edukujacy czlonkow spoldzielni o przyslugujacych im prawach i sposobach
    ich egzekwowania... uscislajac jeszcze bardziej - chodzi mi szczegolnie
    o fragment, w ktorym pisze o mozliwosci zadania wgladu w dokumenty
    spoldzielni i o podstawie prawnej takiego zadania [czyli wyroku
    naczelnego sadu administracyjnego z dnia 20.06.2002, syg. akt II sab
    113/02 - byc moze przytaczane byly tam jeszcze inne akty prawne, ale
    tego juz nie wiem]....

    konkludujac - poszukuje powyzszego artykulu [email, fax - do
    uzgodnienia], powyzszego wyroku nsa [ewentualnie wskazowek, gdzie go
    moge w necie szukac, bo dotychczasowe poszukiwania spelzly na niczym],
    ewentualnie pozostalych aktow wymienionych w ww. artykule...

    za wszelka pomoc z gory bardzo dziekuje :)

    na wszelki wypadek - moj email:
    notfound[at]bigg[dot]pl

    --
    a imie jego bylo czterysta i cztery....
    bin::faq::news::irc::etc http://mp3.bigg.pl

  • 2. Data: 2003-03-13 22:03:49
    Temat: Re: [req] artykul z gw z 19.02.03 i wyrok nsa II sab 113/02...
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "404 Not Found" <a...@o...cy> napisał w wiadomości
> [...]
    > ewentualnie pozostalych aktow wymienionych w ww. artykule...
    >
    > za wszelka pomoc z gory bardzo dziekuje :)

    Ja dysponuje i sie podziele :

    http://www2.gazeta.pl/dom/1,40423,1336741.html

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2003-03-14 08:13:03
    Od: "404 Not Working" <a...@o...cy>

    Proces [Jacuo] wywołał następujący błąd systemowy
    w module <news:b4qv86$i6l$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > Ja dysponuje i sie podziele :
    > http://www2.gazeta.pl/dom/1,40423,1336741.html

    no tak...
    nie pomyslalem o najbardziej oczywistym...
    jakos tak wyszedlem z zalozenia, ze jak cale archiwum platne, to i
    dodatki podobnie... eeeh...

    a ow wyrok nsa ktos gdzies byc moze widzial?

  • 4. Data: 2003-03-19 14:23:51
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

> [...]
    prawne, ale tego juz nie wiem]....

    > konkludujac - poszukuje powyzszego artykulu [email, fax - do

    Przepisałem to co mam z biblioteki NSA

    Sygnatura: II SAB 113/02

    Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 20 czerwca 2002 r.

    Skład Sędziowski: Jaśkowska Małorzata ( sprawozdawca ) * Drachal Janusz *
    Kierejczyk Edward

    Tezy:

    Żądanie przez skarżącą informacje (uchwały w sprawie ogrodzenia osiedla,
    opłat za ciepłą wodę i ochronę osiedla) należą do grupy informacji
    publicznych wskazanych w art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 6 września 2001
    r. o dostępie do informacji publicznej ( Dz.U. 2001 nr 112 poz.1198 )

    Sentencja Wyroku:

    Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu sprawy ze skargi Elżbiety R. na
    bezczynność Prezesa Spółdzielni Mieszkaniowej "P. dotyczącą udzielenia
    informacji publicznej - zobowiązał do podjęcia czynności.

    Uzasadnienie:

    Dnia 20.06.2001 r. NSA rozpoznał skargę Elżbiety R na bezczynność Prezesa
    Spółdzielni Mieszkaniowej "P. dotyczącą udzielania informacji publicznej. W
    odpowiedzi na skargę strona przeciwna wniosła o odrzucenie skargi. Wskazała,
    że spółdzielnia mieszkaniowa nie jest objęta przepisami ustawy z dnia 6
    września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej ( Dz.U. 2001 nr 112
    poz.1198 ) ani przedmiotowo ( nie wykonuje zadań publicznych, nie posiada
    informacji publicznych), ani podmiotowo. Poza tym tryb załatwiania spraw
    między członkiem spółdzielni, a spółdzielnią jest określony w art. 32 Prawa
    Spółdzielczego, a także w statucie. Członek jest zobowiązany do wyczerpania
    drogi w postępowaniu wewnątrzspóldzielczym przed ewentualnym skierowaniem
    sprawy do sądu. Zdaniem składu orzekającego przepisy ustawy o dostępie do
    informacji mają zastosowanie również do spółdzielni mieszkaniowych. Należą
    one bowiem do grupy podmiotów reprezentujących inne osoby lub jednostki
    organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem
    publicznym, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt 5 ustawy o dostępie do
    informacji. Żądanie przez skarżącą informacje (uchwały w sprawie ogrodzenia
    osiedla, opłat za ciepłą wodę i ochronę osiedla) nalezą też do grupy
    informacji publicznych wskazanych w art. 6 ust. 1 kpt. 2 ustawy o dostępie
    do informacji. Sąd za nie słuszny uznał zarzut o konieczności wyczerpania
    drogi postępowania wewnątrzspółdzielczego. Art. 32 Prawa Spółdzielczego
    dotyczy innych kwestii związanych z wykluczeniem członka ze spółdzielni.
    Podobna regulacja zawarta jest również w Statucie.

    *Lista innych publikacji Monitor: Prawniczy 2002 nr 18 str. 820 (omówienie)