  • 1. Data: 2003-03-13 21:20:08
    Temat: praca na umowe zlecenie
    Od: "Alicja Sianko" <a...@p...onet.pl>

    witam!
    do konca marca jestem jeszcze studentka pracuje tez na umowe zlecenie od 7
    misiecy. jestem w ciazy i w maju mam termin porodu. powiedziano mi dzisiaj
    ze jesli pozostane w pracy do dnia porodu to ZUS ma obowiazek wyplacac mi
    macierzynski. czy to prawda? dodam ze pracodawca nie odprowadza za mnie
    zadnych skladek korzystajac z przywileju jaki daje zatrudnienie studenta.
    czy to prawda co dzis uslyszalam?
    pozdrawiam grupowiczow

  • 2. Data: 2003-03-14 10:51:46
    Temat: Odp: praca na umowe zlecenie
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Witaj
    Niestety zgadza się. Nie odprowadza ZUS-u bo jesteś studentką. Jeśli nie mas
    z płaconych składek to niestety nie przysługuje Ci żadne świadczenie.patrz:
    http://www.zus.pl/swiadcze/zas003.htm

    Joanna

  • 3. Data: 2003-03-14 11:04:01
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Przepraszam, może nie wyraziłam się jasno. Jeżeli nie masz opłacanych składe
    k, nie przysługuje Ci zasiłek Więc nawet gdy bedziesz w pracy do dnia porodu
    , nic Ci to nie da. Porozmawiaj z pracodawcą o podpisaniu umowy o pracę, cho
    ciaż na czas określony. Kiedy urodzisz to nie on będzie wypłacał Ci pieniąd
    ze, ale ZUS. Dobre i 16 tygodni macierzyńskiego w Twoim przypadku. To jedyne
    wyjście.
    Pozdrawiam
    Joanna