eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworękojmia za wady po wymianie rzeczy wadliwej › rękojmia za wady po wymianie rzeczy wadliwej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for
    -mail
    From: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: rękojmia za wady po wymianie rzeczy wadliwej
    Date: Sat, 03 Aug 2002 17:01:29 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 40
    Message-ID: <2...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: pb51.tychy-sikorskiego.sdi.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.tpi.pl 1028386866 16418 217.96.212.51 (3 Aug 2002 15:01:06 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 3 Aug 2002 15:01:06 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.8 PL/32.553
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:101770
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    Sprawa wygląda tak. Zakupiono towar w sklepie, który wydał kartę
    gwarancyjną producenta (na karcie jest pieczątka sklepu, w którym
    towar zakupiono). Gwarantem więc jest dostawca sprzętu a nie sklep.

    Towar następnie został wymieniony w ramach gwarancji (za pośrednictwem
    sklepu).

    Minął rok, towar ponownie przestał być zdatny do użytku tak więc
    została złożona ponownie reklamacja korzystając z art. 581 §1 kc, iż
    "Jeżeli (...) gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast
    rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad (...) termin gwarancji biegnie na
    nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad (...)".

    Tak więc:

    1. Sprzedawca twierdzi, że nie jest gwarantem, więc nie ma obowiązku
    przyjmowania reklamacji; wg niego robi to z dobrej woli - czy ma
    rację?

    2. Czy w przypadku poprzedniej wymiany towaru na nowy w ramach umowy
    gwarancyjnej prawo do rękojmi również biegnie na nowo? (kc o tym
    milczy)

    3. Jeśli sprzęt zostałby wymieniony na wolny od wad w ramach
    przysługującego prawa rękojmi (nie gwarancji), czy rękojmia biegnie
    wtedy na nowo? Czy zakładając, że sprzedawca wymienił rzecz wadliwą na
    dwa dni przed wygaśnięciem obowiązków wynikających z rękojmi, jego
    odpowiedzialność za wydaną nową rzecz kończy się po dwóch dniach?

    Jeśli to możliwe proszę o linki do źródeł.

    Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za pomoc
    Krzysztof

    --
    Pozdrawiają: tede, małpa, techsmar, kropka, tychy, kropka, pl

    http://www.e-upr.org

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1