-
11. Data: 2009-09-17 06:58:07
Temat: Re: rekojmia, wady towaru
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
jarek napisał(a):
> Rękojmia nie dotyczy przeciez konsumenta, tylko występuje miedzy
> przedsiebiorstwami.
A skad taki wniosek?
j.
-
12. Data: 2009-09-17 07:31:47
Temat: Re: rekojmia, wady towaru
Od: "jarek" <j...@j...pl>
Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości
news:slrnhb3nfu.29m.januszek@gimli.mierzwiak.com...
> jarek napisał(a):
>
>> Rękojmia nie dotyczy przeciez konsumenta, tylko występuje miedzy
>> przedsiebiorstwami.
>
> A skad taki wniosek?
Posiłkowałem się m.in. tym (zaraz na górze):
http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C4%99kojmia
Pisze tam, ze jeśli chodzi o konsumentow stosuje sie przepisy ustawy o
szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
Jarek
-
13. Data: 2009-09-17 07:53:24
Temat: Re: rekojmia, wady towaru
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
SP1 QXL pisze:
>> Producent moze zgodzic sie ze mna a potem zmienic zdanie. Czesto nie
>> ma czasu na ogledziny producenta, termin jaki mnie obowiazuje to dwa
>> tygodnie, poza tym ja przywołuje tutaj sytuacje ekstremalna.
>
> Ze co? W ciagu 2 tygodni masz poinformować konsumenta, w jakim terminie
> bedzie rozpatrzone roszczenie. A samo rozpatrzenie nie ma ograniczenia
> IMHO.
W ciągu dwóch tygodni trzeba się ustosunkować do reklamacji.
Informacja, że roszczenie będzie rozpatrzone za kolejny miesiąc nie jest
ustosunkowaniem się. W tym czasie należy zatem albo reklamację uznać,
albo odrzucić. W praktyce lepiej odrzucić, pozostawiając sobie jeszcze
jakiś czas na ewentualną zmianę zdania, w zależności od rozmów z
producentem.
--
Liwiusz
-
14. Data: 2009-09-17 08:24:34
Temat: Re: rekojmia, wady towaru
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
On 2009-09-17, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
> jarek napisał(a):
>> Rękojmia nie dotyczy przeciez konsumenta, tylko występuje miedzy
>> przedsiebiorstwami.
> A skad taki wniosek?
1. Dla ruchomości rękojmia nie dotyczy konsumenta.
2. Nie, nie wystepuje wyłącznie między przedsiębiorcami.
--
Marcin
-
15. Data: 2009-09-17 09:50:47
Temat: Re: rekojmia, wady towaru
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
jarek napisał(a):
>>> Rękojmia nie dotyczy przeciez konsumenta, tylko występuje miedzy
>>> przedsiebiorstwami.
>> A skad taki wniosek?
> Posiłkowałem się m.in. tym (zaraz na górze):
> http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C4%99kojmia
> Pisze tam, ze jeśli chodzi o konsumentow stosuje sie przepisy ustawy o
> szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
Tu ok ale druga część: "tylko występuje miedzy przedsiebiorstwami" moim
zdaniem prawdą nie jest.
j.
-
16. Data: 2009-09-17 10:35:42
Temat: Re: rekojmia, wady towaru
Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>
Andrzej Lawa pisze:
> jarek pisze:
>
>> Pierwsza część dotyczy kwestii pomiędzy mną a klientem, ktoś kupuje meble,
>> po powiedzmy 1,5 roku coś tam pęka, rozsypuje sie czy cos jeszcze innego.
>
> Pamiętaj, że po pół roku to klient (zakładam, że to konsument?) musi
> udowodnić, że wada istniała w chwili zakupu.
Przed sądem tak ale w postępowaniu reklamacyjnym już nie. Domaganie się
od klienta - po upływie 6 miesięcy od wydania towaru - przedstawienia
dowodu np. w postaci ekspertyzy jakiegoś serwisu, że rzecz ma wady może
być uznana za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów.
Na stronie
http://uokik.gov.pl/pl/orzecznictwo_prezesa_uokik/de
cyzje_prezesa/
wyszukaj decyzję nr 1/2009 przeciwko Media Markt.