-
1. Data: 2006-10-16 17:42:51
Temat: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu
Od: Blazej Biesiada <b...@s...agh.edu.pl>
Witam,
Wiem, ze temat byl juz walkowany milion razy, ale chcialbym sie upewnic
co do moich praw w pewnym konkretnym przypadku i bede bardzo wdzieczny
za rady.
Kupilem laptopa. Dzien pozniej okazal sie wadliwy (czerwona kreska przez
caly ekran). Nie mialem na niego gwarancji poniewaz zaginela w sklepie i
mialem dostac wkrotce duplikat. Kolejnego dnia zglosilem sie do sklepu i
zaproponowano mi wymiane sprzetu na nowy gdy tylko bedzie dostepny (do
tej pory moglem uzywac wadliwego egzemplarza).
Dzis dostalem ze sklepu majla z wiadomoscia, ze w przyszlym tygodniu
beda w stanie wymienic moj sprzet na nowy, pod warunkiem ze mam
niepodbita gwarancje... Tutaj musze nadmienic, ze w miedzy czasie
otrzymalem duplikat gwarancji i od razu przezornie ja podbilem...
Sprzet kupilem na firme 16 dni temu. O ile wiem to obowiazuje w takim
przypadku rekojmia, a zatem moge zarzadac wymiany na nowy i sprzedawca
powinien to zrobic bez wzgledu na to czy gwarancja zostala podbita czy
nie. Czy rozumuje poprawnie?
--
Pozdrawiam,
Blazej
-
2. Data: 2006-10-16 18:09:52
Temat: Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu
Od: "art409" <a...@w...pl>
powinien wymienic sprzet na nowy chyba ze niezwlocznie usterke usunie!
nie musi wymieniac sprzetu na nowy jesli usterke niezwlocznie usunie!
pozdrawiam,
Artur
-
3. Data: 2006-10-16 18:48:02
Temat: Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu
Od: Blazej Biesiada <b...@s...agh.edu.pl>
art409 wrote:
> powinien wymienic sprzet na nowy chyba ze niezwlocznie usterke usunie!
> nie musi wymieniac sprzetu na nowy jesli usterke niezwlocznie usunie!
Zaproponowano mi takze naprawe gwarancyjna, ktora ma potrwac do
3tygodni... ladne mi "niezwlocznie". Dzieki za odpowiedz! :)
--
Pozdrawiam,
Blazej
-
4. Data: 2006-10-16 19:35:06
Temat: Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu
Od: "art409" <a...@w...pl>
> Zaproponowano mi takze naprawe gwarancyjna, ktora ma potrwac do
> 3tygodni... ladne mi "niezwlocznie". Dzieki za odpowiedz! :)
bo kozystasz z gwarancji!
moga ci powiedziec trzy tygodnie a np w karcie gw. jest zapis "nozliwie
najkrutszym terminie" i co im zrobisz jak nie bedzie sprzetu po miesiacu??
NIC!!! dla serwisu dwa miesiace bedzie to mozliwie krótki termin ;)
z rekojmi niezwlocznie zwyczajowo trwa 14 dni i nie wazne czy sa to robocze
czy nie!
kalendarzowe!
jesli pracujesz na nim sprzecie to powiedz zeby dali ci zastepczy w innym
wypadku po prostu wynajmiesz sobie laptopa a oni pokryja koszty wynajmu!
Pozdrawiam,
Artur
-
5. Data: 2006-10-16 20:18:11
Temat: Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu
Od: Blazej Biesiada <b...@s...agh.edu.pl>
art409 wrote:
>> Zaproponowano mi takze naprawe gwarancyjna, ktora ma potrwac do
>> 3tygodni... ladne mi "niezwlocznie". Dzieki za odpowiedz! :)
>
> bo kozystasz z gwarancji!
> moga ci powiedziec trzy tygodnie a np w karcie gw. jest zapis "nozliwie
> najkrutszym terminie" i co im zrobisz jak nie bedzie sprzetu po miesiacu??
Ja wlasnie nie chce korzystac z gwarancji, bo powiedziano mi, ze potrwa
to wlasnie do 3 tygodni, a ja do pracy codziennie tego sprzetu potrzebuje.
> z rekojmi niezwlocznie zwyczajowo trwa 14 dni i nie wazne czy sa to robocze
> czy nie!
> kalendarzowe!
> jesli pracujesz na nim sprzecie to powiedz zeby dali ci zastepczy w innym
> wypadku po prostu wynajmiesz sobie laptopa a oni pokryja koszty wynajmu!
Ok, w takim razie jesli powiedza mi, ze nie wymienia od razu sprzetu to
rozumiem, ze moge sie domagac zastepczego laptopa, a jak nie dostane to
porzyczam i teoretycznie maja mi kase zwrocic. To jeszcze tylko pytanko,
jak najskuteczniej pozniej taka kase za wynajem odzyskac, albo
inaczej... czy w sadach mozna liczyc w tym przypadku na jakis
przyspieszony tryb i ile rozpatrzenie sprawy w takim trybie potrwa?
--
Pozdrawiam,
Blazej
-
6. Data: 2006-10-16 23:38:29
Temat: Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu
Od: "TPI" <s...@p...fm>
> z rekojmi niezwlocznie zwyczajowo trwa 14 dni i nie wazne czy sa to
> robocze czy nie!
> kalendarzowe!
Tak z ciekawośc, "zwyczajowo" to jakiś termin prawny?
Jaka jest podstawa prawna tych 14 dni?
Pytam bo nie wiem, a czasami by się przydało.
Pozdr
MarkS
-
7. Data: 2006-10-17 06:14:30
Temat: Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu
Od: Schwester <j...@c...com>
Blazej Biesiada napisał(a):
> Witam,
> Wiem, ze temat byl juz walkowany milion razy, ale chcialbym sie upewnic
> co do moich praw w pewnym konkretnym przypadku i bede bardzo wdzieczny
> za rady.
>
> Kupilem laptopa. Dzien pozniej okazal sie wadliwy (czerwona kreska przez
> caly ekran). Nie mialem na niego gwarancji poniewaz zaginela w sklepie i
> mialem dostac wkrotce duplikat. Kolejnego dnia zglosilem sie do sklepu i
> zaproponowano mi wymiane sprzetu na nowy gdy tylko bedzie dostepny (do
> tej pory moglem uzywac wadliwego egzemplarza).
>
> Dzis dostalem ze sklepu majla z wiadomoscia, ze w przyszlym tygodniu
> beda w stanie wymienic moj sprzet na nowy, pod warunkiem ze mam
> niepodbita gwarancje... Tutaj musze nadmienic, ze w miedzy czasie
> otrzymalem duplikat gwarancji i od razu przezornie ja podbilem...
>
> Sprzet kupilem na firme 16 dni temu. O ile wiem to obowiazuje w takim
> przypadku rekojmia, a zatem moge zarzadac wymiany na nowy i sprzedawca
> powinien to zrobic bez wzgledu na to czy gwarancja zostala podbita czy
> nie. Czy rozumuje poprawnie?
>
Idź do sklepu, z pismem, że składasz reklamację z tytułu niezgodności
towaru z umową (wzór znajdziesz w internecie) i każ sobie przybić jakąś
pieczątkę z datą na swojej kopii. W reklamacji piszesz oczywiście, że
domagasz się wymiany laptopa na nowy. Razem z reklamacją zostawiasz w
sklepie laptopa (bez karty gwarancyjnej) i czekasz 2 tygodnie na
odpowiedź. Niestety, jeśli Ci nie dadzą sprętu zastępczego to siłą go
nie wyciągniesz.
Jeśli nie odpowiedzą Ci w ciągu dwóch tygoni, to reklamację uważa się za
uznaną.
Towar ma być doprowadzony do zgodności z umową bez zbędnej zwłoki.
Mogą takż uznać, że koszt wymiany jest za wysoki i jedynia naprawa
wchodzi w grę.
Tak czy owak zanieś sprzęt do sklepu BEZ karty gwarancyjnej, bo wtedy na
100% wyślą go do serwisu w ramach gwaranji.
--
Schwester
-
8. Data: 2006-10-17 06:52:21
Temat: Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu
Od: "gasper" <n...@m...pl>
Użytkownik "Schwester" <j...@c...com> napisał w wiadomości
news:eh1shp$oqm$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Idź do sklepu, z pismem, że składasz reklamację z tytułu niezgodności towaru z
> umową (wzór znajdziesz w internecie) i każ sobie przybić jakąś pieczątkę z
> datą na swojej kopii.
a może doczytaj, że on kupił na firme....
-
9. Data: 2006-10-17 07:37:40
Temat: Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu
Od: Schwester <j...@c...com>
gasper napisał(a):
> Użytkownik "Schwester" <j...@c...com> napisał w wiadomości
> news:eh1shp$oqm$1@nemesis.news.tpi.pl...
>> Idź do sklepu, z pismem, że składasz reklamację z tytułu niezgodności
>> towaru z umową (wzór znajdziesz w internecie) i każ sobie przybić
>> jakąś pieczątkę z datą na swojej kopii.
>
> a może doczytaj, że on kupił na firme....
upsss
-
10. Data: 2006-10-17 07:39:19
Temat: Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu
Od: Schwester <j...@c...com>
Schwester napisał(a):
> gasper napisał(a):
>> Użytkownik "Schwester" <j...@c...com> napisał w wiadomości
>> news:eh1shp$oqm$1@nemesis.news.tpi.pl...
>>> Idź do sklepu, z pismem, że składasz reklamację z tytułu niezgodności
>>> towaru z umową (wzór znajdziesz w internecie) i każ sobie przybić
>>> jakąś pieczątkę z datą na swojej kopii.
>>
>> a może doczytaj, że on kupił na firme....
>
> upsss
Dlatego wartym rozważenia rozwiązaniem przy tego typu zakupach jest
kupno "na paragon" i np. po 6 dniach testowania przyjście do sprzedawcy
po fakturę na podstawie paragonu.
--
pozdrawiam
Schwester