eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 15

  • 1. Data: 2006-10-16 17:42:51
    Temat: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu
    Od: Blazej Biesiada <b...@s...agh.edu.pl>

    Witam,
    Wiem, ze temat byl juz walkowany milion razy, ale chcialbym sie upewnic
    co do moich praw w pewnym konkretnym przypadku i bede bardzo wdzieczny
    za rady.

    Kupilem laptopa. Dzien pozniej okazal sie wadliwy (czerwona kreska przez
    caly ekran). Nie mialem na niego gwarancji poniewaz zaginela w sklepie i
    mialem dostac wkrotce duplikat. Kolejnego dnia zglosilem sie do sklepu i
    zaproponowano mi wymiane sprzetu na nowy gdy tylko bedzie dostepny (do
    tej pory moglem uzywac wadliwego egzemplarza).

    Dzis dostalem ze sklepu majla z wiadomoscia, ze w przyszlym tygodniu
    beda w stanie wymienic moj sprzet na nowy, pod warunkiem ze mam
    niepodbita gwarancje... Tutaj musze nadmienic, ze w miedzy czasie
    otrzymalem duplikat gwarancji i od razu przezornie ja podbilem...

    Sprzet kupilem na firme 16 dni temu. O ile wiem to obowiazuje w takim
    przypadku rekojmia, a zatem moge zarzadac wymiany na nowy i sprzedawca
    powinien to zrobic bez wzgledu na to czy gwarancja zostala podbita czy
    nie. Czy rozumuje poprawnie?

    --
    Pozdrawiam,
    Blazej


  • 2. Data: 2006-10-16 18:09:52
    Temat: Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu
    Od: "art409" <a...@w...pl>

    powinien wymienic sprzet na nowy chyba ze niezwlocznie usterke usunie!
    nie musi wymieniac sprzetu na nowy jesli usterke niezwlocznie usunie!
    pozdrawiam,
    Artur



  • 3. Data: 2006-10-16 18:48:02
    Temat: Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu
    Od: Blazej Biesiada <b...@s...agh.edu.pl>

    art409 wrote:
    > powinien wymienic sprzet na nowy chyba ze niezwlocznie usterke usunie!
    > nie musi wymieniac sprzetu na nowy jesli usterke niezwlocznie usunie!

    Zaproponowano mi takze naprawe gwarancyjna, ktora ma potrwac do
    3tygodni... ladne mi "niezwlocznie". Dzieki za odpowiedz! :)


    --
    Pozdrawiam,
    Blazej


  • 4. Data: 2006-10-16 19:35:06
    Temat: Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu
    Od: "art409" <a...@w...pl>


    > Zaproponowano mi takze naprawe gwarancyjna, ktora ma potrwac do
    > 3tygodni... ladne mi "niezwlocznie". Dzieki za odpowiedz! :)

    bo kozystasz z gwarancji!
    moga ci powiedziec trzy tygodnie a np w karcie gw. jest zapis "nozliwie
    najkrutszym terminie" i co im zrobisz jak nie bedzie sprzetu po miesiacu??

    NIC!!! dla serwisu dwa miesiace bedzie to mozliwie krótki termin ;)

    z rekojmi niezwlocznie zwyczajowo trwa 14 dni i nie wazne czy sa to robocze
    czy nie!
    kalendarzowe!
    jesli pracujesz na nim sprzecie to powiedz zeby dali ci zastepczy w innym
    wypadku po prostu wynajmiesz sobie laptopa a oni pokryja koszty wynajmu!

    Pozdrawiam,
    Artur



  • 5. Data: 2006-10-16 20:18:11
    Temat: Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu
    Od: Blazej Biesiada <b...@s...agh.edu.pl>

    art409 wrote:
    >> Zaproponowano mi takze naprawe gwarancyjna, ktora ma potrwac do
    >> 3tygodni... ladne mi "niezwlocznie". Dzieki za odpowiedz! :)
    >
    > bo kozystasz z gwarancji!
    > moga ci powiedziec trzy tygodnie a np w karcie gw. jest zapis "nozliwie
    > najkrutszym terminie" i co im zrobisz jak nie bedzie sprzetu po miesiacu??

    Ja wlasnie nie chce korzystac z gwarancji, bo powiedziano mi, ze potrwa
    to wlasnie do 3 tygodni, a ja do pracy codziennie tego sprzetu potrzebuje.


    > z rekojmi niezwlocznie zwyczajowo trwa 14 dni i nie wazne czy sa to robocze
    > czy nie!
    > kalendarzowe!
    > jesli pracujesz na nim sprzecie to powiedz zeby dali ci zastepczy w innym
    > wypadku po prostu wynajmiesz sobie laptopa a oni pokryja koszty wynajmu!

    Ok, w takim razie jesli powiedza mi, ze nie wymienia od razu sprzetu to
    rozumiem, ze moge sie domagac zastepczego laptopa, a jak nie dostane to
    porzyczam i teoretycznie maja mi kase zwrocic. To jeszcze tylko pytanko,
    jak najskuteczniej pozniej taka kase za wynajem odzyskac, albo
    inaczej... czy w sadach mozna liczyc w tym przypadku na jakis
    przyspieszony tryb i ile rozpatrzenie sprawy w takim trybie potrwa?


    --
    Pozdrawiam,
    Blazej


  • 6. Data: 2006-10-16 23:38:29
    Temat: Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu
    Od: "TPI" <s...@p...fm>

    > z rekojmi niezwlocznie zwyczajowo trwa 14 dni i nie wazne czy sa to
    > robocze czy nie!
    > kalendarzowe!

    Tak z ciekawośc, "zwyczajowo" to jakiś termin prawny?
    Jaka jest podstawa prawna tych 14 dni?
    Pytam bo nie wiem, a czasami by się przydało.

    Pozdr
    MarkS



  • 7. Data: 2006-10-17 06:14:30
    Temat: Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Blazej Biesiada napisał(a):
    > Witam,
    > Wiem, ze temat byl juz walkowany milion razy, ale chcialbym sie upewnic
    > co do moich praw w pewnym konkretnym przypadku i bede bardzo wdzieczny
    > za rady.
    >
    > Kupilem laptopa. Dzien pozniej okazal sie wadliwy (czerwona kreska przez
    > caly ekran). Nie mialem na niego gwarancji poniewaz zaginela w sklepie i
    > mialem dostac wkrotce duplikat. Kolejnego dnia zglosilem sie do sklepu i
    > zaproponowano mi wymiane sprzetu na nowy gdy tylko bedzie dostepny (do
    > tej pory moglem uzywac wadliwego egzemplarza).
    >
    > Dzis dostalem ze sklepu majla z wiadomoscia, ze w przyszlym tygodniu
    > beda w stanie wymienic moj sprzet na nowy, pod warunkiem ze mam
    > niepodbita gwarancje... Tutaj musze nadmienic, ze w miedzy czasie
    > otrzymalem duplikat gwarancji i od razu przezornie ja podbilem...
    >
    > Sprzet kupilem na firme 16 dni temu. O ile wiem to obowiazuje w takim
    > przypadku rekojmia, a zatem moge zarzadac wymiany na nowy i sprzedawca
    > powinien to zrobic bez wzgledu na to czy gwarancja zostala podbita czy
    > nie. Czy rozumuje poprawnie?
    >
    Idź do sklepu, z pismem, że składasz reklamację z tytułu niezgodności
    towaru z umową (wzór znajdziesz w internecie) i każ sobie przybić jakąś
    pieczątkę z datą na swojej kopii. W reklamacji piszesz oczywiście, że
    domagasz się wymiany laptopa na nowy. Razem z reklamacją zostawiasz w
    sklepie laptopa (bez karty gwarancyjnej) i czekasz 2 tygodnie na
    odpowiedź. Niestety, jeśli Ci nie dadzą sprętu zastępczego to siłą go
    nie wyciągniesz.
    Jeśli nie odpowiedzą Ci w ciągu dwóch tygoni, to reklamację uważa się za
    uznaną.
    Towar ma być doprowadzony do zgodności z umową bez zbędnej zwłoki.
    Mogą takż uznać, że koszt wymiany jest za wysoki i jedynia naprawa
    wchodzi w grę.
    Tak czy owak zanieś sprzęt do sklepu BEZ karty gwarancyjnej, bo wtedy na
    100% wyślą go do serwisu w ramach gwaranji.

    --
    Schwester


  • 8. Data: 2006-10-17 06:52:21
    Temat: Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Schwester" <j...@c...com> napisał w wiadomości
    news:eh1shp$oqm$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Idź do sklepu, z pismem, że składasz reklamację z tytułu niezgodności towaru z
    > umową (wzór znajdziesz w internecie) i każ sobie przybić jakąś pieczątkę z
    > datą na swojej kopii.

    a może doczytaj, że on kupił na firme....


  • 9. Data: 2006-10-17 07:37:40
    Temat: Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu
    Od: Schwester <j...@c...com>

    gasper napisał(a):
    > Użytkownik "Schwester" <j...@c...com> napisał w wiadomości
    > news:eh1shp$oqm$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >> Idź do sklepu, z pismem, że składasz reklamację z tytułu niezgodności
    >> towaru z umową (wzór znajdziesz w internecie) i każ sobie przybić
    >> jakąś pieczątkę z datą na swojej kopii.
    >
    > a może doczytaj, że on kupił na firme....

    upsss


  • 10. Data: 2006-10-17 07:39:19
    Temat: Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Schwester napisał(a):
    > gasper napisał(a):
    >> Użytkownik "Schwester" <j...@c...com> napisał w wiadomości
    >> news:eh1shp$oqm$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >>> Idź do sklepu, z pismem, że składasz reklamację z tytułu niezgodności
    >>> towaru z umową (wzór znajdziesz w internecie) i każ sobie przybić
    >>> jakąś pieczątkę z datą na swojej kopii.
    >>
    >> a może doczytaj, że on kupił na firme....
    >
    > upsss

    Dlatego wartym rozważenia rozwiązaniem przy tego typu zakupach jest
    kupno "na paragon" i np. po 6 dniach testowania przyjście do sprzedawcy
    po fakturę na podstawie paragonu.

    --
    pozdrawiam
    Schwester

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1