  • 1. Data: 2008-04-21 14:04:16
    Temat: reklamacja vatenfall i problem
    Od: "Dawid" <d...@s...net.nospam>

    witam
    posiadam sklep spozywczy i od roku mialem regularne rachunki za prad po
    320-350zł. W styczniu przyszedl domnie rachunek na kwote 1200zł a kolejny
    rachunek opiewa na 3000tys PLN. Z sklepu odeszła nam jedna chlodnia w
    grudniu zeszlego roku wiec powinno sie wrecz zmniejszyc rachunek.
    Postanowilismy oddac licznik do ekspertyzy w vatenfall i okazalo sie ze
    licznik jest dobry i vatenfall negatywnie rozpatrzyl nasza reklamacje
    Z przeliczen nam wychodzi że jest nie realne takie zuzycie pradu - w tej
    chiwli licznik juz ok praduje czyli jakies 800kWh na m-c.

    W jaki sposob idzie odwolywac sie od ekspertyzy licznika??

    Zakłądać sprawe vatenfallowi?

    W sieic jest rożnicowka wiec niema prawa istnieć jakieś doziemienie

    Prosze o pomoc to jest rachunek prawie 4tys

  • 2. Data: 2008-04-21 17:44:12
    Temat: Re: reklamacja vatenfall i problem
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Dawid" <d...@s...net.nospam> napisał w wiadomości
    > witam
    > posiadam sklep spozywczy i od roku mialem regularne rachunki za prad po
    > 320-350zł. W styczniu przyszedl domnie rachunek na kwote 1200zł a kolejny
    > rachunek opiewa na 3000tys PLN.

    Spawdź na rozliczeniach stany liczników - przyczyna leżeć może w błędnym
    odczycie.

    > Z sklepu odeszła nam jedna chlodnia w grudniu zeszlego roku wiec powinno
    > sie wrecz zmniejszyc rachunek.

    A jakie masz odbiorniki energii w tym sklepie? Ogrzewanie jakie masz? Ile i
    jakich tych chłodni?

    > Postanowilismy oddac licznik do ekspertyzy w vatenfall i okazalo sie ze
    > licznik jest dobry i vatenfall negatywnie rozpatrzyl nasza reklamacje

    Zwykle licznik po ekspertyzie już nie wraca. Jeśli kolejny licznik wskazuje
    nadal duże zużycie to wielce prawdopodobne że problem nie leży w liczniku.

    > W sieic jest rożnicowka wiec niema prawa istnieć jakieś doziemienie

    Wykluczyłeś prawdopodobieństwo kradzieży prądu między licznikiem a lokalem?
    Masz jakichś nowych sąsiadów?
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2008-04-21 19:21:31
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dawid pisze:
> [...]
    > chiwli licznik juz ok praduje czyli jakies 800kWh na m-c.
    >
    > W jaki sposob idzie odwolywac sie od ekspertyzy licznika??

    chyba tylko w taki sposób mozna. przynajmniej u nas w firmie tak to
    załatwiają odbiorcy, którzy nie zgadzają się z ekspertyzą badaczy liczników.

    > W sieic jest rożnicowka wiec niema prawa istnieć jakieś doziemienie
    >
    > Prosze o pomoc to jest rachunek prawie 4tys

    widziałem już niejedną różnicówkę podłączoną niby właściwie, więc tutaj
    może być różnie.

  • 4. Data: 2008-04-21 19:59:58
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Dawid <d...@s...net.nospam> napisal:
    > Z przeliczen nam wychodzi że jest nie realne takie zuzycie pradu - w tej
    > chiwli licznik juz ok praduje czyli jakies 800kWh na m-c.

    To jest raptem jakies sredniodobowo 1100 W mocy. W sytuacji, gdy
    macie podlaczone oprocz chlodziarek oswietlenie, czasem grzejnik itd.
    to nie jest nierealne zuzycie. Albo faktycznie jakas chlodziarka
    u was nie wylacza sie, idzie non stop i zawyza sredni pobor.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek