  • 11. Data: 2007-12-01 17:37:25
    Temat: Re: reklamacja przedsiebiorcy bez karty gwar.
    Od: <s...@a...pl>

    > Powiedz jaki ma sens, że rękojmia jest w KC a potem jest oddzielny
    > przepis, który ją wyłącza dla OF? Jak ktoś czyta przepis to myśli, że
    > rękojmi nie ma. Jak czyta znów KC to myśli, że obowiązuje każdego.

    Nie OF a konsumentów. To drobna ale znacząca różnica.

  • 12. Data: 2007-12-01 20:48:56
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 01 grudzień 2007 18:37
    (autor s...@a...pl
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fis648$nmd$1@news.onet.pl>):

    > Nie OF a konsumentów. To drobna ale znacząca różnica.

    A jaka jest różnica?

    No i to nie zmienia dalej faktu zamieszania, którego można było uniknąć
    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 13. Data: 2007-12-01 21:13:35
    Od: <s...@a...pl>

    > A jaka jest różnica?
    > No i to nie zmienia dalej faktu zamieszania, którego można było uniknąć

    Osoba fizyczna może:
    (1) prowadzić działalność gospodarczą
    (2) nie prowadzić działalności gospodarczej

    OF może nabywać rzecz na potrzeby DG lub nie.

    OF nabywająca rzecz w celu nie związanym z DG jest konsumentem. I tylko do
    niej ma zastosowanie ustawa "o szczególnych warunkach..."

    Ot taka jest róznica.

  • 14. Data: 2007-12-02 09:17:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 01 grudzień 2007 22:13
    (autor s...@a...pl
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fisipi$r9d$1@news.onet.pl>):

    > OF nabywająca rzecz w celu nie związanym z DG jest konsumentem. I tylko do
    > niej ma zastosowanie ustawa "o szczególnych warunkach..."

    No tak, skróciłem myśl rozróżniając OF jako OF-Konsument od Przedsiębiorcy,
    zwanego tutaj często jako DG-OF. Dlatego pisząc OF miałem na myśli OF ale
    nie DG-OF.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl