  • 1. Data: 2005-06-21 16:14:36
    Temat: reklamacja-niezgodnosc z umowa
    Od: "budo" <budo _usunto@interia.pl>

    Witam,

    oddalem dzis buty kupione 09/2003. sprzedawca twierdzil, ze gwarancja byla
    na rok. ja na to, ze reklamuje buty na podtawie "niezgodnosci z umowa".

    wiem, ze tzw. niezgodnosc z umowa zobowiazuje sprzedawce do naprawy
    zakupionego towary w ciagu 2 lat od zakupu.
    czy dziala to w moim przypadku? co mam robic jesli sprzedawca odmowi
    reklamacji.

    dziekuje
    budo

  • 2. Data: 2005-06-21 16:24:15
    Temat: Re: reklamacja-niezgodnosc z umowa
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    budo napisał(a):
> [...]
    > wiem, ze tzw. niezgodnosc z umowa zobowiazuje sprzedawce do naprawy
    > zakupionego towary w ciagu 2 lat od zakupu.

    A nawet do wymiany.
    Tyle że pod warunkiem, że niezgodność istniała w chwili wydania rzeczy
    A po upływie 6 miesięcy, to konsument musi udowodnić, że tak było.

    > czy dziala to w moim przypadku? co mam robic jesli sprzedawca odmowi
    > reklamacji.

    To zależy z jakiego powodu... Na razie zadbaj o dowód złożenia
    reklamacji, w której określisz swoje żądanie (wymiana albo naprawa).
    Ale ostatecznie i tak zostanie sąd, może Polubowny Sąd Konsumencki przy
    Inspekcji Handlowej (pod warunkiem że sprzedawca wyrazi zgodę).

    KG