    From: "FOX31" <f...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: reklamacja drzwi
    Date: Thu, 6 Mar 2008 23:44:20 +0100

    Witam,
    złożyłam reklamację na drzwi Porta, na których (po około 11 miesiącach od
    daty zakupu i montażu) pojawiło się spuchnięcie / zgrubienie na rumiaku.
    Reklamacja została złożona u sprzedawcy tych drzwi (firma Bel-Pol), czyli u
    autoryzowanego przedstawiciela Porty.
    Po kilku dniach przyjechała Pani (przedstawicielka sprzedawcy), porobiła
    kilka zdjęć i powiedziała, że mamy czekać na opinię, ale ona i tak tego nie
    uzna.
    Odpowiedz przyszła już po dwóch godzinach na maila, że takie rodzaje wad
    mogły wystąpić tylko przed montażem i że mieliśmy odstąpić od montażu tych
    drzwi w przypadku widocznych wad. Stwierdzono również, że wada niewątpliwie
    jest/była widoczna przed montażem i nie ma możliwości, aby powstała w
    trakcie użytkowania.
    Napisano również, że producent nie podjął się weryfikacji przesłanych zdjęć.
    Dodam tylko, że posiadam zdjęcia, na których wada ta nie występowała, więc
    twierdzenie sprzedawcy jest błędne.
    Poinformowano nas, że mamy na własny koszt (jakieś 50zł) wysłać drzwi do
    producenta - a w razie pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, koszt transportu
    zostanie nam zwrócony.

    czy sprzedawca ma prawo obciążać mnie kosztami wysyłki do producenta?
    jak pozytywnie dla nas załatwić tą sprawę? chcielibyśmy mieć wymienione
    drzwi.

    PS. reklamację składaliśmy z tytułu gwarancji. czy mimo jej niekorzystnego
    rozpatrzenia mogę nadal dochodzić swoich praw korzystając z tytułu
    niezgodności towaru z umową.