  • 1. Data: 2007-05-12 21:18:57
    Temat: reklama świetlna w samochodzie - czy wolno?
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Witam
    Mam pytanie związane z samochodami i dodatkowym oświetleniem.
    Dostałem zlecenie na wykonanie reklamy świetlnej w samochodzie. Chodzi o
    wyświetlenie tekstu - czyli nazwa firmy nr telefonu i czym się zajmuje na
    świecącym wyświetlaczu. Wyświetlacz ma być umieszczony po obu stronach
    samochodu kombi w tylnych szybach (bagażnik - obydwa boki). Będą to dwie
    linie wyświetlające napisy o wys. ok 10 cm i dł ok 50 -60 cm. Ponieważ firma
    zlecająca mo niebieskie logo, chce aby tekst był pisany na niebiesko.
    Głównie będzie to używane na postoju, czyli klient parkuje, gasi silnik i
    włącza się "neon". - Podejżewam że tu żadnego naruszenia przepisów nie ma.

    Ale czy można tak jeździć po ulicach?Tzn chodzi mi o włączony napis i ten
    niebieski kolor. Czy klient nie będzię miał porblemów z policją? Coś mi
    świta, że ten niebieski to jednak zarezerwowany jest dla pojazdó
    uprzywilejowanych. Ale czasem widzę ciężarówki, które mają różne "choinki"
    świecące tu i tam.

    Ponieważ realizacja tego projektu tania nie będzie( w moim mniemaniu), to
    chciałbym wiedzieć czy klient nie będzie miał jakichś problemów prawnych
    później.

    Czy ktoś widzi jakieś przeciwwskazania?
    Czy może zmienić kolor (np na zielony - bo inne raczej w grę nie wchodzą).

    Z góry dziękuję za opinię.

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2007-05-12 21:50:54
    Temat: Re: reklama świetlna w samochodzie - czy wolno?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f25b1k$5c4$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Teoretycznie samochód w ruchu z takimi światłami podlega zatrzymaniu dowodu
    rejestracyjnego i ponownym badaniom technicznym za oświetlenie niezgodne z
    prawem. W praktyce raczej nikt tego się czepiać nie powinien.