    From: a...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: rejestracja samochodu - pytanie o pewien element
    Date: 5 Oct 2007 23:09:18 +0200

    Witam
    Wczoraj udałem sie do urzedu dzielnicy w Warszawie w celu rejestracji
    samochodu otrzymanego w darowiźnie od brata.
    Uzbrojony byłem w:
    1.wniosek o rejestracje
    2.dowód rejestracyjny
    3.umowa darowizny
    4.karta pojazdu
    5.tablice do ponownej legalizacji (brat mieszka w tej samej dzielnicy wiec nie
    chcialem zmieniac tablic)
    6.dowód osobisty
    7.długopis

    Teraz pewien szczegół: na umowie darowizny przy oznaczeniu darczyńcy
    umieszczony byl adres zamieszkania, a nie miejsce zameldowania (obydwa są
    inne), co oczywiscie roznilo sie od danych adresowych w dowodzie
    rejestracyjnym.
    Po wzięciu dokumentów pani urzędniczka uznała ze mi nie zarejestruje samochodu
    bo są dwa różne adresy na umowie i w dowodzie rejestracyjnym, a one wg niej
    powinny byc takie same. Wkurzylem sie i wyszedlem z urzedu, jednak szybko tam
    wrocilem. Jeszcze raz usiadlem naprzeciwko pani urzednik i powiedzialem ze
    pierwsze slysze zeby w umowie cywilnoprawnej umieszczac miejsce zameldowania
    (no chyba ze zamieszkanie z zameldowaniem sie pokrywają). Poza tym nie kumam
    co to ma do rzeczy skoro liczy sie moje miejsce zameldowania jako nowego
    wlasciciela pojazdu (rejestruje sie pojazd tam gdzie jest sie zameldowanym).
    Pani powiedziala ze ona ma mnie gdzies i ok moze przyjac dokumenty ale bedzie
    odmowa rejestracji pojazdu. W tym momencie do akcji włączyła sie nastepna
    urzedniczka wtórując tej pierwszej. Zdecydowałem sie pogadac z działem prawnym
    na ten temat. Radca prawny niestety nie potrafil mi wskazac podstawy w
    ustawie - prawo o ruchu drogowym. Poniewaz bylo po 8 rano, po prostu wpisalem
    do umowy dlugopisem miejsce zameldowania brata, on sie akurat pojawil wiec sie
    podpisal i dokumenty przyjęto. Dzisiaj odebralem tablice i dowod tymczasowy.

    Chce zapytac mądrzejszych ode mnie co o tym sądzicie. Nie jestem pieniaczem
    ale wkurzyla mnie pewnosc siebie pani urzednik, zwlaszcza ze sam jestem
    prawnikiem (doradcą podatkowym) i wprawdzie na prawie o ruchu drogowym znam
    sie raczej bardzo slabo to jednak w tzw. pale mi sie nie miescilo ze mam
    wpisywac do umowy cywilnoprawnej adres zameldowania. W domu przejrzalem prawo
    o ruchu drogowym i nie znalazlem niczego na potwierdzenie słów urzednika.
    Jestem pokorny wobec swojej wiedzy, zatem jesli sie myle to prosze mnie
    brutalnie sprostowac,ze to urząd mial rację a nie ja. Krytyka mojej osoby jest
    bardzo wskazana, byc moze niepotrzebnie rozpetałem cyrk.

    pozdrawiam Maciek