-
1. Data: 2004-03-21 00:46:15
Temat: rejestracja rozmów telefonicznych
Od: "HooK" <N...@p...onet.pl>
Czy wedle polskiego prawa nagranie kazdej rozmowy przychodzącej do firmy (za
zgodą pracownika/ów oczywiście) jest zgodna w 100% z prawem polskim i może
być użyta jako dowód w sprawie przeciwko klientowi czy nie ?
Mam taki dylemat i byłbym wdzięczny za pomoc ponieważ rózne osoby mają rózne
zdanie w tej kwesti - ciekaw jestem kto ma racje.
-
2. Data: 2004-03-21 10:15:56
Temat: Re: rejestracja rozmów telefonicznych
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "HooK" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:c3iop0$rvk$2@nemesis.news.tpi.pl...
> Czy wedle polskiego prawa nagranie kazdej rozmowy przychodzącej do firmy
(za
> zgodą pracownika/ów oczywiście) jest zgodna w 100% z prawem polskim i
może
> być użyta jako dowód w sprawie przeciwko klientowi czy nie ?
>
> Mam taki dylemat i byłbym wdzięczny za pomoc ponieważ rózne osoby mają
rózne
> zdanie w tej kwesti - ciekaw jestem kto ma racje.
Nie ma przepisu zabraniającego. Jeśli chcesz tego użyć za dowód, to lepiej
nagrać na analogowym nośniku.
-
3. Data: 2004-03-21 11:14:13
Temat: Re: rejestracja rozmów telefonicznych
Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>
Sun, 21 Mar 2004 01:46:15 +0100, na pl.soc.prawo, HooK napisal(a):
> Czy wedle polskiego prawa nagranie kazdej rozmowy przychodzącej do firmy (za
> zgodą pracownika/ów oczywiście) jest zgodna w 100% z prawem polskim i może
> być użyta jako dowód w sprawie przeciwko klientowi czy nie ?
Nie, chyba że klient zostanie uprzedzony o tym fakcie i wyrazi nan zgode.
Dlatego coraz czesciej dzwoniac na jakas infolinie mozna uslyszec formulke
w stylu "Uprzejmie informujemy iz rozmowa telefoniczna moze byc
monitorowana lub rejestrowana celem stalego ulepszania jakosci swiadczonych
przez nas uslug". No i klient w grucie rzeczy jest w kropce bo jak sie nie
zgadza to powinien sie rozlaczyc, jak sie nie rozlacza znaczy sie przyjal
do wiadomosci i sie zgodzil (tyle ze jest to zgoda dorozumiana a nie
wyrazona wprost przez klienta co dalej budzi watpliwosci, bo powiedzmy ze
powiedzial "nie zgadzam sie" a rozmowa trwa dalej i jest rejestrowana).
Kyniu
--
_ __ _
| |/ / _ _ _ (_)_ _
| ' < || | ' \| | || |
|_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
|__/
-
4. Data: 2004-03-21 12:16:41
Temat: Re: rejestracja rozmów telefonicznych
Od: "KALKOL" <w...@g...pl>
Użytkownik "Kyniu" <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:zjkmf6669uql.4msd21b5hbx5.dlg@40tude.net...
> Sun, 21 Mar 2004 01:46:15 +0100, na pl.soc.prawo, HooK napisal(a):
>
> > Czy wedle polskiego prawa nagranie kazdej rozmowy przychodzącej do firmy
(za
> > zgodą pracownika/ów oczywiście) jest zgodna w 100% z prawem polskim i
może
> > być użyta jako dowód w sprawie przeciwko klientowi czy nie ?
>
> Nie, chyba że klient zostanie uprzedzony o tym fakcie i wyrazi nan zgode.
> Dlatego coraz czesciej dzwoniac na jakas infolinie mozna uslyszec formulke
> w stylu "Uprzejmie informujemy iz rozmowa telefoniczna moze byc
> monitorowana lub rejestrowana celem stalego ulepszania jakosci
swiadczonych
> przez nas uslug". No i klient w grucie rzeczy jest w kropce bo jak sie nie
> zgadza to powinien sie rozlaczyc, jak sie nie rozlacza znaczy sie przyjal
> do wiadomosci i sie zgodzil (tyle ze jest to zgoda dorozumiana a nie
> wyrazona wprost przez klienta co dalej budzi watpliwosci, bo powiedzmy ze
> powiedzial "nie zgadzam sie" a rozmowa trwa dalej i jest rejestrowana).
dlatego zaraz po tej zapowiedzi wstawiasz formułke" jesli nie zgadzaja się
państwo na nagrywanie to proszę się rozłączyć" przykład infolinia mBank
-
5. Data: 2004-03-21 19:13:00
Temat: Re: rejestracja rozmów telefonicznych
Od: Arek <a...@e...net>
Użytkownik HooK napisał:
> Czy wedle polskiego prawa nagranie kazdej rozmowy przychodzącej do firmy (za
> zgodą pracownika/ów oczywiście) jest zgodna w 100% z prawem polskim i może
> być użyta jako dowód w sprawie przeciwko klientowi czy nie ?
Tak i klient nawet nie musi być o tym ostrzeżony lub poinformowany.
Nielegalny jest tylko podsłuch.
pozdrawiam
Arek
--
http://www.hipnoza.info
-
6. Data: 2004-03-21 19:13:39
Temat: Re: rejestracja rozmów telefonicznych
Od: Arek <a...@e...net>
Użytkownik Robert Tomasik napisał:
> Nie ma przepisu zabraniającego. Jeśli chcesz tego użyć za dowód, to lepiej
> nagrać na analogowym nośniku.
Nie ma znaczenia. Cyfrowy jest tak samo traktowany jak analogowy.
pozdrawiam
Arek
--
http://www.hipnoza.info
-
7. Data: 2004-03-21 19:15:05
Temat: Re: rejestracja rozmów telefonicznych
Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl>
Witam
"Kyniu" <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał:
> Nie, chyba że klient zostanie uprzedzony o tym fakcie i wyrazi nan zgode.
> Dlatego...
Jakas podstawa prawna?
(mrk)
-
8. Data: 2004-03-21 19:16:28
Temat: Re: rejestracja rozmów telefonicznych
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości
news:c3kpgp$k13$2@news.onet.pl...
> Nie ma znaczenia. Cyfrowy jest tak samo traktowany jak analogowy.
Czasem wybrzydzają. Nie twierdzę, że mają rację!
-
9. Data: 2004-03-22 08:26:05
Temat: Re: rejestracja rozmów telefonicznych
Od: Arek <a...@e...net>
Użytkownik Kyniu napisał:
> Nie, chyba że klient zostanie uprzedzony o tym fakcie i wyrazi nan zgode.
Bzdura.
Nie potrzeba żadnej zgody i uprzedzenia klienta. Wystarczy, że pracownik
wie,że rozmowa jest nagrywana lub sam ją nagrywa.
pozdrawiam
Arek
--
http://www.losowania.net