  • 1. Data: 2003-05-16 13:47:18
    Temat: rachunki na "cyfre" - pytanie
    Od: "Div" <d...@g...pl>

    witam

    mam pytanie :
    mialem umowe z cyfra ktora po roku zgodnie z umowa rozwiazalem (na miesiac
    przed wygasnieciem umowy zlozylem odpowiednie pismo) byl to grudzien 1999 a
    w kwietniu 2003 przyslano mi zalegle rachunki za 1999 r .. po takim czasie
    nie jestem pewien czy im zaplacilem (mialem budowe domu, przeprowadzke i w
    zwiazku z tym rozne"smieci" trafialy do kosza..) czy firma moze wystawic mi
    tak odlegle w czasie rachunki ? jedynym dokumentem teraz jest to co cyfra ma
    u siebie w komputerach, czy nie ma jakiegos okresu po ktorym takie
    roszczenia sa bezpodstawne (az strach pomyslec jakie rachunki lecialy do
    kosza ) .. thx za rade lub linki gdzie moglbym poczytac o moim problemie...

  • 2. Data: 2003-05-16 14:03:06
    Temat: Re: rachunki na "cyfre" - pytanie
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > tak odlegle w czasie rachunki ? jedynym dokumentem teraz jest to co cyfra ma

    1. Nie jestes pewien czy zaplaciles
    2. Nie masz dowodu zaplaty
    2. Firma przysyla ci wezwanie do zaplaty.

    Wiec moze jednak zaplacisz ?

  • 3. Data: 2003-05-16 14:24:57
    Od: "Div" <d...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > 1. Nie jestes pewien czy zaplaciles
    > 2. Nie masz dowodu zaplaty
    > 2. Firma przysyla ci wezwanie do zaplaty.
    >
    > Wiec moze jednak zaplacisz ?

    Moze i zaplace ale znajac ta firme nie raz przysylali mi podwojne rachunki a
    rodzinka ktora ma abonament caly czas srednio raz na kilka miesiecy musi
    dzwonic do biura obslugi klienta i wyjasniac ze jednak nie zalegaja z
    oplatami (co oczywiscie kaze sobie biuro dokumentowac faksami z dowodami
    wplat) .. zastanawiam sie czy nie jest tak w moim przypadku a ze nie mam
    niestety na poparcie zadnego papierka to czy moge sie podeprzec jakims
    argumentem od strony formalnej...

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-05-16 18:19:59
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    KrzysiekPP wrote:
    > 1. Nie jestes pewien czy zaplaciles
    > 2. Nie masz dowodu zaplaty
    > 2. Firma przysyla ci wezwanie do zaplaty.
    >
    > Wiec moze jednak zaplacisz ?

    Przedawnione zobowiązanie? Po co?

    KG

  • 5. Data: 2003-05-16 19:27:49
    Od: "Div" <d...@g...pl>

    > Przedawnione zobowiązanie? Po co?

    Ale nie mam zadnych papierkow co im powiem nie zaplace bo wydaje mi sie ze
    zaplacilem.. czy moze nie zaplace bo ( tu wpisze inne rozsadne
    wytlumaczenie) czy po prostu zaplacic.. ale co dalej.. jaka mam pewnosc ze
    za jakis czas nie przysla mi "zalegle" oplaty z innych miesiecy ? tak jak
    wspominalem umowe rozwiazalem w 1999r a pismo dostalem w 2003 w kwietniu ...

  • 6. Data: 2003-05-16 21:13:58
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Div wrote:
> [...]
    > wspominalem umowe rozwiazalem w 1999r a pismo dostalem w 2003 w kwietniu ...

    Jeśli rzeczywiście chcą dochodzić zapłaty za 1999 to takie roszczenie
    jest przedawnione (art.751 kc w zw. z art.750 kc (2 lata), a nawet jeśli
    nie to, to art.118 kc (3 lata). Nie mozna skutecznie dochodzić go przed
    sądem, o ile dłużnik powoła się na przedawnienie. Po prostu im to
    napisz. Oczywiście jeśli chcesz, mozesz zapłacić.

    KG

  • 7. Data: 2003-05-17 06:15:38
    Od: "Div" <d...@g...pl>

> [...]
    > sądem, o ile dłużnik powoła się na przedawnienie. Po prostu im to
    > napisz. Oczywiście jeśli chcesz, mozesz zapłacić.

    thx za podpowiedz..