  • 1. Data: 2003-05-16 12:34:39
    Temat: Kto odpowiada za WWW ? WAŻNE !!
    Od: "Nicco" <n...@o...pl>

    Witam

    Zastanawiałem jak to napisać ale ponieważ nie podaje tu zadnych danych wiec
    napiesze wprost o co chodzi.

    Ponad rok temu z kolegą na zlecenie frimy zrobilismy 50 stron o charakterze
    erotycznym.
    Wszystko odbyło się na umowe o współpracy wg. której mieliśmy wykonać w.w 50
    stron wedle wytycznych zleceniodawcy. Zgodnie z umową mieliśmy się nimi
    opiekować i aktualizować.

    W marcu b.r pech chciał że jakiś małolat wszedł na tą stronę poszukując w
    internecie informacji o firmie ojca znalazł naszą stronę. Zobaczył to ojciec
    i zgłosił sprawe na policje. Strona nie posiadała ostrzerzenia tym że
    zawiera treści przeznaczone dla osób pełnoletnich. Początkowo takowa strona
    istniała ale została usunięta na polecenie pracownika zleceniodawcy.

    Teraz ciągają nas na jakies przesłuchania i nie wiem co w związku z tym może
    się wydarzyć.

    Dlatego mam kilka pytań :

    1: W umowie było napisane że zawarta jest 25.01.02 na 3 miesiące i w
    przypadku braku zastrzerzeń zostaje ona przedłużona "na okres 1 roku" To
    znaczy 3 miesiące + 1 rok czy łącznie 1 rok ??
    2: Czy po wygaśnięciu umowy odobowiązuje nas jakakolwiek odpowiedzialność za
    wykonany produkt ?
    3: Kto wogole odpowiada za prace wykonane na zlecenie firmy, ktora przyjeła
    produkt i zaakceptowała w takiej a nie nie innej formie ?
    4: Czy mogą nam przedstawić jakieś zarzuty ? Czy po ich wysunięciu mogę
    opuszać granice państwa ? Jeżeli tak to ile mam czasu zanim na granicy będą
    wiedzieć że nie mogę jej opuszczać ?
    5: Czy w polsce wogole sa przepisy regulujace tresci umieszczane w
    internecie ?

    Nie boje sie ogolnie tej sprawy ale na poczatku czerwca chciałem wyjechac na
    pol roku z kraju i zaplaciłem za to mase pieniedzy i niechcialbym zeby taka
    glupia sprawa pokrzyzowala mi plany

    Wiem że dlugi wywód ale mam nadzieje że po raz pierwszy i ostatni.

    Z utęsknieneim czekam na odpowiedz
    Pozdrawiam
    Mikołaj

  • 2. Data: 2003-05-16 14:35:51
    Temat: Re: Kto odpowiada za WWW ? WAŻNE !!
    Od: g...@o...pl

    > Wszystko odbyło się na umowe o współpracy wg. której mieliśmy wykonać w.w 50
    > stron wedle wytycznych zleceniodawcy. Zgodnie z umową mieliśmy się nimi
    > opiekować i aktualizować.

    imho za strone (a raczej za jej zawartosc) odpowiada ten kto jest jej
    faktycznym wlascicielem, a nie ten, kto nia sie opiekuje

    pozdr
    gloria_v

  • 3. Data: 2003-05-17 15:04:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A ewentualnie pomocnictwo?

  • 4. Data: 2003-05-17 20:15:21
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-05-16 14:34, Nicco napisał:
> [...]
    > i zgłosił sprawe na policje. Strona nie posiadała ostrzerzenia tym że
    > zawiera treści przeznaczone dla osób pełnoletnich.

    No i co z tego, że nie zawierała takiego ostrzeżenia? Nie ma takiej konieczności,
    nie wysyłałeś pornografii na jego skrzynkę, tylko małolat sam na nią wszedł.

    > Teraz ciągają nas na jakies przesłuchania i nie wiem co w związku z tym może
    > się wydarzyć.

    Tego to nawet wróżbici nie wiedzą co tam się komuś naroi w szlejach.

    > 4: Czy mogą nam przedstawić jakieś zarzuty ? Czy po ich wysunięciu mogę
    > opuszać granice państwa ? Jeżeli tak to ile mam czasu zanim na granicy będą
    > wiedzieć że nie mogę jej opuszczać ?

    Wyluzuj. Nikt Ci nie ograniczy wyjazdów za granicę jak się o to nie będziesz
    dopraszał.

    > 5: Czy w polsce wogole sa przepisy regulujace tresci umieszczane w
    > internecie ?

    Szczególne - nie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 5. Data: 2003-05-19 06:50:21
    Od: "Pearl" <p...@w...wytnij.poczta.onet.pl>

    > Szczególne - nie.

    ROZDZIAŁ XXV Kk
    PRZESTĘPSTWA PRZECIWKO WOLNOŚCI SEKSUALNEJ I OBYCZAJNOŚCI
    Art. 202.
    § 1. Kto publicznie prezentuje treści pornograficzne w taki sposób, że może
    to narzucić ich odbiór osobie, która tego sobie nie życzy, podlega grzywnie,
    karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
    § 2. Kto małoletniemu poniżej lat 15 prezentuje treści pornograficzne lub
    udostępnia mu przedmioty mające taki charakter, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    --
    Pozdrawiam.
    Perła

  • 6. Data: 2003-05-19 20:14:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Było wałkowane wiele razy. Problem leży w definicji pornografii, której jak
    dotąd nie ma.

  • 7. Data: 2003-05-21 00:50:04
    Od: a...@a...com (A78p2w)

    >Subject: Re: Kto odpowiada za WWW ? WA?NE !!
    >From: g...@o...pl
    >Newsgroups: pl.soc.prawo
    >Date: 16 May 2003 16:35:51 +0200

    >50
    >

    >imho za strone (a raczej za jej zawartosc) odpowiada ten kto jest jej
    >faktycznym wlascicielem, a nie ten, kto nia sie opiekuje
    >
    >pozdr
    >gloria_v
    >
    >--

    Czyzby? A jak platni mordercy beda oglaszac sie, to tez?

    Nonsens. Jezeli webmaster wiedzial o szkodzie to odpowiada (nie tylko karnie,
    ale i cywilnie). Mowimy oczywiscie o przypadkach gdzie powinien byl wiedziec w
    rozsadnych warunkach.

    Zyrafa:
    http://tajnedokumenty.com