  • From: "jAga" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: pytanka dot. urlopu wychowawczego
    Date: Fri, 12 Dec 2003 18:35:01 +0100

    Witam,

    Może znajdzie sie tu mądra głowa, która odpowie mi na kilka pytań związanych
    z urlopem wychowawczym:

    1. urlop macierzyński kończy mi się 29.12. Pozostają dwa dni do końca
    grudnia, na która biorę wolne na opiekę nad dzieckiem; potem od 1.01.2004
    chcę iść na urlop wypoczynkowy a potem na wychowawczy. Czy pracodawca ma
    prawo odmówić mi wychowawczego, skoro nie przechodzę bezpośrednio z
    macierzyńskiego?

    2. w trakcie urlopu wychowawczego znajduję inną pracę; czy mogę ją podjąć?

    3. czy jeśli w trakcie urlopu wychowawczego złożę wypowiedzenie, to czy
    biegnie ono w trakcie urlopu wych.? Mam 3 miesięczny okres wypowiedzenia.
    Czy mogę przedłużyć urlop wych. do koća okresu wypowiedzenia, jeśli skończy
    mi się wcześniej (tak żeby nie wracać do tej pracy)?

    4. jeśli wrócę do pracy i po pół roku znowu bedę chciała iść na wychowawczy,
    to czy pracodawca może mi odmówić? chodzi mi o to, że jeśli wykorzystam cały
    urlop wypoczynkowy przed wychowawczym, to nie będę miała już wolnego na ew.
    wakacje; czy będę mogła wziąć np. miesiąc wychowawczego w dogodnym dla mnie
    momencie?

    5. jeśli zmienię pracę, to czy u nowego pracodawcy w dalszym ciągu mam prawo
    do urlopu wychowawczego?

    Z góry dzięki za pomoc :-)

    jAga