  • Data: 2007-12-09 08:27:07
    Temat: punkty karne na a prawo jazdy wydane za granica
    Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich

    Posiadam prawo jazdy wydane za granica i zastanawia mnie, czy jesli
    uzbieraja mi sie "punkty", to czy mimo to bede mogl prowadzic pojazd
    na tym prawie jazdy.
    Wczoraj policjant, ktory wystawial mi mandat powiedzial, ze punkty te
    sa przyporzadkowane do osoby, a nie - dokumentu i mimo iz formalnie
    nikt tego angielskiego prawka nie moze mi zabrac, to policjant w
    trakcie kontroli sprawdza moja ilosc punktow i jesli bedzie za wysoka
    to moze zarekwirowac mi pojazd, a mnie odeslac do aresztu.
    Zastanawia mnie to, bo przypomnialo mi sie, ze jeden znajomy, ktoremu
    kilka lat temu zabrano prawo jazdy za jazde "po pijaku" bez problemu
    uzywal pozniej niemieckiego prawa jazdy.

    P.S. dziekuje wszystkim za wyczerpujace odpowiedzi na moj poprzedni
    post dot. konsekwencji niestawiennictwa na rozprawe sadu grodzkiego.