  • 141. Data: 2010-05-22 15:27:32
    Temat: Re: punkty karne dla pasazera
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Nakaz bezwzględnego włączenia świateł podczas jazdy eliminuje problem z
    > uznaniowością - ile razy widziałem dawniej przy deszczu czy zapadającym
    > zmroku "cichociemnych", którzy uważali, że skoro oni jeszcze coś na
    > zewnątrz widzą, to i sami są dobrze widoczni. No i jeszcze ci, co
    > zapominali włączyć.

    Pewnie, lepsza totalna urawniłowka i zatrudnienie miliona urzędników,
    którzy będą wymyślać obowiązujące wszystkich ministerialne
    rozporządzenia. Bezrobocie się zmniejszy, a wpływy z podatków i mandatów
    wzrosną.
    Idź Ty się chłopie wypałuj...

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 142. Data: 2010-05-22 15:27:57
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org>

    > Szczerze mowiac, to jednak wole aby publiczne pieniadze byly wydane np. na
    > zbudowanie nowej drogi czy szkoly, niz na leczenie, ktorego mozna bylo
    > uniknac.

    Skoro wydaje na ubezpieczenie się to nie na drogi i szkoły. Na drogi i
    szkoły są zwykłe podatki. Pomijam, że trochę wątpliwa jest słuszność
    finansowania szkół z podatków.

  • 143. Data: 2010-05-22 16:01:38
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 22.05.2010 17:27, niusy.pl wrote:

    > Skoro wydaje na ubezpieczenie się to nie na drogi i szkoły. Na drogi i
    > szkoły są zwykłe podatki.

    Ostatnio cos slyszalem, ze trzeba bylo dofinansowac ZUS, i perspektywy
    na lata kolejne sa jeszcze gorsze (spoleczenstwo sie starzeje, Polacy
    nie mnoza sie jak kroliki itp.).
    Z nieba spadlo, czy moze wlasnie zabraklo na ta droge czy szkole?

    > Pomijam, że trochę wątpliwa jest słuszność
    > finansowania szkół z podatków.

    A ja czasem jestem zdania, ze powinno sie finansowac uczenie "myslenia
    perspektywicznego", tak wiecej niz rok-dwa lata w przod.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 144. Data: 2010-05-22 16:03:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-21 22:22, niusy.pl pisze:
    > Ja widzę w tym dyskryminację rowerzystów i pieszych

    Piesi i rowerzyści też dzięki temu mają większe szanse zauważyć jadące
    auto. Światła bardzo się przydają zwłaszcza w mieście. Tam gdzie drogi
    są zapchane stojącymi autami. Dzięki światłom łatwiej zauważyć jadący
    pojazd wśród gąszczu stojących. I nie ma znaczenia czy patrzy kierowca
    czy pieszy. Wszystkim jest lepiej.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 145. Data: 2010-05-22 16:04:38
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-22 12:24, Jacek_P pisze:

    > Ale wskutek maskowania światłami obiekty nieoświetlone stały
    > się mniej 'widzialne'.

    W nocy. A w nocy i tak światła są. W dzień światła nie oślepiają i nie
    powodują zwężania źrenic, więc nic nie maskują.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 146. Data: 2010-05-22 16:05:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-22 12:34, Icek pisze:
    > wystarczylo wprowadzic przepis ze swiatlami "tylko poza terenem
    > zabudowanym".

    Ale tam to właśnie są niepotrzebne i niespecjalnie coś dają. Potrzebne
    są w obszarze zabudowanym właśnie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 147. Data: 2010-05-22 16:28:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-22 18:01, Tomasz Chmielewski pisze:
    > Ostatnio cos slyszalem, ze trzeba bylo dofinansowac ZUS, i perspektywy
    > na lata kolejne sa jeszcze gorsze (spoleczenstwo sie starzeje, Polacy
    > nie mnoza sie jak kroliki itp.).

    Trzeba przetrzymać obecnych emerytów i później będzie z górki. Głównie
    dlatego, że teraz mamy emerytów z pokolenia wojennego, więc oni dożywają
    starszego wieku. Potem długość życia zacznie drastycznie spadać.
    Dzisiejsi trzydziestolatkowie nie dociągną do siedemdziesiątki, więc za
    30 lat będzie spokój z emerytami.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 148. Data: 2010-05-22 19:43:46
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

> [...]

    > mnoza sie jak kroliki itp.).
    > Z nieba spadlo, czy moze wlasnie zabraklo na ta droge czy szkole?

    Na tym polegają podatki, że, w odróżnieniu od ubezpieczeń, można je
    wydatkować na przeróżne cele.

    > A ja czasem jestem zdania, ze powinno sie finansowac uczenie "myslenia
    > perspektywicznego", tak wiecej niz rok-dwa lata w przod.

    To finansuj.

  • 149. Data: 2010-05-22 21:49:13
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 22.05.2010 18:28, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > starszego wieku. Potem długość życia zacznie drastycznie spadać.
    > Dzisiejsi trzydziestolatkowie nie dociągną do siedemdziesiątki, więc za

    Dlaczego dlugosc zycia ma nagle zaczac tak bardzo spadac? Z glodu zaczna
    umierac?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 150. Data: 2010-05-22 21:51:03
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 22.05.2010 21:43, niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org>

    > Na tym polegają podatki, że, w odróżnieniu od ubezpieczeń, można je
    > wydatkować na przeróżne cele.

    Na przyklad na dofinansowywanie ubezpieczen spolecznych zamiast budowe
    nowej drogi czy szkoly?
    Lepszego przykladu do tej dyskusji znalezc nie mogles.

    Naprawde, tobie by sie przydalo.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org