  • 1. Data: 2005-08-30 20:22:55
    Temat: przetarg
    Od: "Tomek" <s...@n...pl>

    Witam
    Ogłoszono przez SM przetarg na wynajem lokalu usługowo - handlowego
    W opisie przetargu widnieje wpis
    Wadium przepada na rzecz SM jeżeli nowy najemca uchyli się od podpisania
    umowy do dnia 2005.08.30
    I wszystko byłoby pieknie gdyby nie to że SM do 30 sierpnia nie przygotowała
    umowy tłumacząc się
    to że zarąd się musi zebrać lub że prezes jeszcze nie podpisał itp
    Co przyszły najemca moze w takiej sytuacji zrobić

    W dniu 30 sierpnia poprosiłem Panią która się tym niby zajmuje o napisanie
    oświadczenia ze byłem w tym dniu podpisać w/w umowę co z "radością" uczyniła

    A tak na marginesie to czy czas 5 dni na sporządzenie umowy to za mało skoro
    sami taki termin ustalili

    tomek

  • 2. Data: 2005-08-30 20:36:28
    Temat: Re: przetarg
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Tomek" <s...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uczyniła
    >
    > A tak na marginesie to czy czas 5 dni na sporządzenie umowy to za mało

    Na drugi raz pamiętaj, że w razie nie wyznaczenia terminu zawarcia umowy to
    ty masz prawo wyznaczyć ten termin

    art. 389 Kc § 1. Umowa, przez którą jedna ze stron lub obie zobowiązują się
    do zawarcia oznaczonej umowy (umowa przedwstępna), powinna określać istotne
    postanowienia umowy przyrzeczonej.

    § 2. Jeżeli termin, w ciągu którego ma być zawarta umowa przyrzeczona, nie
    został oznaczony, powinna ona być zawarta w odpowiednim terminie wyznaczonym
    przez stronę uprawnioną do żądania zawarcia umowy przyrzeczonej. Jeżeli obie
    strony są uprawnione do żądania zawarcia umowy przyrzeczonej i każda z nich
    wyznaczyła inny termin, strony wiąże termin wyznaczony przez stronę, która
    wcześniej złożyła stosowne oświadczenie. Jeżeli w ciągu roku od dnia
    zawarcia umowy przedwstępnej nie został wyznaczony termin do zawarcia umowy
    przyrzeczonej, nie można żądać jej zawarcia.