  • 1. Data: 2003-11-12 23:44:44
    Temat: przekształcenie spółki cywilnej w jawną
    Od: "monia" <m...@o...pl>

    Przekształcam spółkę cywilną w jawną i mam następujący problem...
    Otóż, sporządzam umowę spółki jawnej i o ile wiem, powinien tu być zapis
    dotyczący wysokości wkładów wspólników...
    Rzecz w tym że przy okazji przekształcenia którego mam zaszczyt dokonać,
    wspólnicy nic nie wnoszą do spółki.. Majątkiem spółki jawnej stanie się
    dotychczasowy majątek spółki cywilnej..
    Czy należy dokonać jakiejś wyceny i rozdzielić to na wspólników ? O ile wiem
    kodeks handlowy chyba zniósł konieczność wyceny w tym wypadku... a może się
    mylę ?

    Jakiego więc zapisu dokonać w umowie, pod pozycją "wkłady wspólników" ?

    Proszę o szybką pomoc, za pisanie umowy zabieram się jutro... a właściwie
    dziś od rana.

    Pozdrawiam, Monia.

  • 2. Data: 2003-11-13 07:17:30
    Temat: Re: przekształcenie spółki cywilnej w jawną
    Od: "ZEMAT_PL" <z...@r...pl>

    wg mnie wkłady się nie zmienią chyba że chcesz auktualnić wartość firmy ale
    coś mi księgowa mówiła że to wiąże się z opłatą skarbową

    ..