  • 1. Data: 2006-11-18 21:57:44
    Temat: prosze o porade
    Od: "Kamil" <g...@o...pl>

    Witam wszystkich i prosze bardzo o porade.Sprawa wyglada nastepujaco:
    Korzystajac z serwisu internetowego Allegro.pl wystawilem na sprzedaz klaser
    wraz ze znaczkami. Cena osiagnela kwote 51zl i aukcja zakonczyla sie. Jednak
    towar wystawialem wczesniej na prosbe mamy,chciala sie pozbyc starego
    klasera.Aukcja trwala tydzien. Mama w tym czasie zdarzyla rozmyslic sie co
    do spzreadzy,jednakze aukcja zostala juz zkaonczona. Skontaktowal sie ze mna
    Klient ktory wygral aukcje, powiadomilem go iz niestety nie moge sprzeda mu
    tego klasera i oczywiscie moze wystawic mi komentarz negatywny na serwisie.
    Gosc postraszyl mnei sadem i prawnikiem.
    Czy taka sprzedaz w serwisie Allegro jest wizaca prawnie?
    Czy mam prawo odstapic od takiej umowy jesli to wogole umowa?
    Gosc nie przeslal mi pieniadzy ale mowil ze wplaci mi na konto i mam mu to
    wyslac bo jesli nei to mnie pozwie do sadu. A jesli juz przysle mi te
    pieniadze a ja odrazu odesle mu je z powrotem?
    Co wtedy, czy prawo dziala na moja neikorzysc? Czy naprawde nie mozna sie
    wycofac ze sprzedazy przed sfinalizowaniem transakcji?
    Prosze o porade.
    Z gory dziekuje
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-11-18 22:05:32
    Temat: Re: prosze o porade
    Od: "PPC" <w...@t...pl>

    Jesli nie ma 18 lat to umowa nie jest wiazaca ale i ty nie masz prawa
    niczego sprzedawac na allegro.

    A jesli jestes pelnoletni i byc moze naraziles nabywce na szkode poniewaz on
    mial kupca na duzo wyzsza kwote to moga cie spotkac nieprzyjemnosci.

  • 3. Data: 2006-11-19 18:06:33
    Od: "mariusz" <m...@b...pl>

    Użytkownik "PPC" <w...@t...pl> napisał w wiadomości
    .
    .
    > A jesli jestes pelnoletni i byc moze naraziles nabywce na szkode
    > poniewaz on mial kupca na duzo wyzsza kwote to moga cie spotkac
    > nieprzyjemnosci.

    a jak pies zjadł klaser? ;)

    mariusz

  • 4. Data: 2006-11-21 11:56:11
    Od: "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l>

    Dnia tego, podwoje nieba się rozwarły i głos "Kamil" <g...@o...pl>
    grzmiąc na głowami przerażonych istot przekazał ku Ziemi tę wiadomość:

    >Co wtedy, czy prawo dziala na moja neikorzysc? Czy naprawde nie mozna sie
    >wycofac ze sprzedazy przed sfinalizowaniem transakcji?

    Mozesz wycofac sie ze sprzedazy
    twierdzac, ze predmiot zostal:
    a) zniszczony
    b) skradziony
    c) cos tam jeszcze

    i tyle. Jest to chyba w regulaminie Allegro.

    pozdrawiam
    Mariusz

    -------------------------
    //(\ /)\\ Klapuch
    (/: ' ' :\) gg: 3736633
    ^.---.^
    : '._.' : "Wypowiedzieli wojnę biedzie i bieda wygrała."

  • 5. Data: 2006-11-22 10:44:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Nov 2006, PPC wrote:

    > Jesli nie ma 18 lat to umowa nie jest wiazaca

    Znaczy jeśli (tu) kupujący nie ma?
    A to dlaczego?
    IMO tylko przedstawiciel (opiekun) osoby o ograniczonej zdolności prawnej
    moze domagać się zniesienia skutków umowy.
    Druga strona nie może sie wycofać!
    Oczywiscie nie odnoszę się do powodu "pies zjadł" ani skuteczności
    aukcji - idzie wyłącznie o owe "nie ma 18 lat" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-11-22 11:43:16
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 18 Nov 2006 22:57:44 +0100, Kamil napisał(a):

    > Gosc postraszyl mnei sadem i prawnikiem.

    Wyślij go na drzewo :)

    > Czy taka sprzedaz w serwisie Allegro jest wizaca prawnie?

    Nie.

    > Czy mam prawo odstapic od takiej umowy jesli to wogole umowa?

    Tak.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2006-11-23 11:52:20
    Od: wombi <w...@n...pl>

    scream napisał(a):

    > Wyślij go na drzewo :)

    > Nie.

    Nie jest? Niby dlaczego? Złożył oświadczenie woli czy nie? Z tego co
    pisze to złożył więc dlaczego wg Ciebie to nie umowa?