  • 11. Data: 2009-10-01 20:23:43
    Temat: Re: produkt na zamowienie i jego zwrot
    Od: "tburza" <t...@w...pl>

    > Och, teraz dojrzałem, że jest tego o wiele więcej.
    >
    > A krzesełka całkiem ładne :)
    > Kupiłeś i nie jesteś zadowolony, czy pytasz teoretycznie?

    tak,jest tego wiecej :)
    to moj znajomy, mial problem z pewna pania odnosnie wybarwienia.

  • 12. Data: 2009-10-01 20:28:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    tburza pisze:

    > tak,jest tego wiecej :)
    > to moj znajomy, mial problem z pewna pania odnosnie wybarwienia.

    Pamiętaj, że reklamacja z tytułu niezgodności z umową (jeśli to
    niefirma) nadal jej przysługuje.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2009-10-01 20:29:28
    Od: "tburza" <t...@w...pl>

    > Po pierwsze, to nie widzę tam informacji, aby sprzedawca nie przyjmował
    > zwrotów.
    znajomy ma zamiar dodac taki o to tekst:

    FIRMA ***** NIE PONOSI ODPOWIEDZIALNOSCI ZA NIETRAFIONY DOBÓR WYBARWIEN
    DREWNA I ODCIENIU ODBICIA PRZEZ KLIENTA.
    JEDNOCZEŚNIE INFORMUJEMY , ZE RAKLAMACJE Z TYM ZWIAZANE NIE BEDA
    PRZYJMOWANE.

    klienta zamowila sobie kuchnie w kolorze kalwados wiec i krzesla rowniez w
    kolorze kalwados (drewno) ,zapomniala jednak,ze odcieni kalwadosu moze byc
    kilka (linia produkcyjna fabryki)
    Krzesla oczywiscie chce zwrocic.
    Czy ma do tego prawo ?

    > Ale załóżmy że tak jest. Wszystko rozbija się zatem o to, czy on te
    > krzesła ma już zrobione i sprzedaje, czy też wykonuje je po złożeniu
    > zamówienia.

    Krzesla sa robione dopiero po zlozeniu oferty i przeslaniu odpowiednich
    danych (kolor drewna,rodzaj tkaniny)

    > Z racji tego, że na wysyłkę czeka się "od 4 do 7 dni" oraz że na tej
    > jednej aukcji klient ma do wyboru 1173 rodzaje unikalnych krzeseł (3
    > rodzaje krzesła, 17 rodzajów drewna, 23 rodzaje obić), a dodatkowe wzory
    > są w próbniku, wnioskuję, że chodzi o drugą sytuację.

    Czy jest moze jakis zapis prawny konsumenta,ktorym mozna przytoczyc ,iz
    towar na zamowienie nie podlega zwrotowi ?

    Pozdrowienia
    i dziekuje

  • 14. Data: 2009-10-01 20:36:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    tburza pisze:
> [...]
    > DREWNA I ODCIENIU ODBICIA PRZEZ KLIENTA.
    > JEDNOCZEŚNIE INFORMUJEMY , ZE RAKLAMACJE Z TYM ZWIAZANE NIE BEDA

    Reklamacja to co innego niż bezwarunkowy zwrot. Niech napisze "towar
    produkowany na zamówienie, brak możliwości zwrotu".

> [...]
    > kolorze kalwados (drewno) ,zapomniala jednak,ze odcieni kalwadosu moze byc

    A producent który odcień kalwadosu wybrał i dlaczego się nie dopytał
    jaki ma być?

    > Czy jest moze jakis zapis prawny konsumenta,ktorym mozna przytoczyc ,iz
    > towar na zamowienie nie podlega zwrotowi ?

    art 10 ust. 3 punkt 4

    art. 10
    1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy,
    liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi
    - od dnia jej zawarcia.

    2. W razie braku potwierdzenia informacji, o których mowa w art. 9 ust.
    1, termin, w którym konsument może odstąpić od umowy, wynosi trzy
    miesiące i liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy
    świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia. Jeżeli jednak konsument po
    rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega
    skróceniu do dziesięciu dni od tej daty.

    3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy
    zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:

    1) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem
    terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1,

    2) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na
    informatycznych nośnikach danych po usunięciu przez konsumenta ich
    oryginalnego opakowania,

    3) umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy
    wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym,

    **** to tu****
    4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym
    przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,
    *********

    5) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone
    lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,

    6) dostarczania prasy,

    7) usług w zakresie gier i zakładów wzajemnych.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-10-01 20:38:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    tburza pisze:

    > Czy jest moze jakis zapis prawny konsumenta,ktorym mozna przytoczyc ,iz
    > towar na zamowienie nie podlega zwrotowi ?

    W ogóle zacznijmy od pytania, czy ta pani to konsument, czy firma.
    Jeśli firma, to przywilej 10-dniowego zwrotu jej nie przysługuje w ogóle.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2009-10-01 20:42:50
    Od: "tburza" <t...@w...pl>

    > W ogóle zacznijmy od pytania, czy ta pani to konsument, czy firma. Jeśli
    > firma, to przywilej 10-dniowego zwrotu jej nie przysługuje w ogóle.

    konsument

  • 17. Data: 2009-10-01 20:43:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    tburza wrote:

> [...]
    > kolorze kalwados (drewno) ,zapomniala jednak,ze odcieni kalwadosu moze byc

    No sorry, ale jak by się ten kolor nie nazywał, to jeśli zamawiam dwie
    rzeczy w tym samym kolorze, to oczekuję, że będą w tym samym kolorze.

    Ja się nie muszę znać na linii produkcyjnej fabryki, chyba, że to
    wyraźnie gdzieś był napisane, że kawados w styczniu jest inny niż
    kalawdos w lutym ze wzgledu na proces technologiczny.

  • 18. Data: 2009-10-01 20:47:34
    Od: "tburza" <t...@w...pl>

> [...]
    > gdzieś był napisane, że kawados w styczniu jest inny niż kalawdos w lutym

    prosze sprawdzic odcienie kalwadosu:
    http://images.google.pl/images?hl=pl&lr=&um=1&sa=1&q
    =calvados&btnG=Szukaj+obraz%C3%B3w&aq=f&oq=&start=0
    Podejrzewam,ze konsumentka zapomniala dodac rodzaj kalwadosu wykonanej
    kuchni i teraz ma wielkie pretensje do producenta krzesel,iz przyslal nie
    ten kalwados co trzeba.

  • 19. Data: 2009-10-02 06:59:53
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    tburza pisze:
    > klienta zamowila sobie kuchnie w kolorze kalwados wiec i krzesla rowniez w
    > kolorze kalwados (drewno) ,zapomniala jednak,ze odcieni kalwadosu moze byc
    > kilka (linia produkcyjna fabryki)

    Powinniscie umiescic informacje, ze moga byc pewne odstepstwa od koloru
    i okreslic w jakim zakresie.