  • 11. Data: 2011-05-07 15:38:05
    Temat: Re: procedura egzekucji mandatu
    Od: znerx <s...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    (..)
    > Moim zdaniem nie powinno. Chyba, że miał linię kredytową i o niej nie
    > wiedział.

    Nie mam na tym koncie żadnej możliwości zadłużania.

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-05-07 16:01:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To, że jakby napisał nazwę to by go mogli ciągać

    Za co? Za napisanie prawdy? Bo zakąłdam, że człowiek pisze prawdę. Bank nie
    ma prawa wypłacić komornikowi środków finansowych, które nie są w
    dyspozycji klienta. Ba, obecnie sie zostanawiam, czy czasem nei doszło do
    pokrycia grzywny przez osobę trzecią, czyli wyroczenia.

  • 13. Data: 2011-05-07 22:55:54
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "znerx" <s...@g...pl> napisał
    > Zalogowałem się i widzę, że US jeszcze zwleka ale mam debet na kwotę
    > mandatu (tytuł również jasno pokazuje gdzie poszedł przelew).
    > Rozumiem, że tytuł przejąłby kwotę gdyby tam była.

    A to jest debet czy pozycja na liście blokad albo jeszcze w jakimś innym
    miejscu?

    Pytam, bo na moim koncie w Lukasie też się pojawiały próby ściągnięcia
    mandatów z konta - oczywiście po uprzednim powiadomieniu mnie o tym fakcie
    za pomocą listu z US.
    Kwota mandatu pojawiała się bodajże właśnie jako zablokowana do dyspozycji
    US. Tyle tylko, że w żaden sposób nie chciała się automatycznie pobrać z
    konta.
    Zadzwoniłem do banku i dowiedziałem się, że bank nie może zabrać mi tej kasy
    jeżeli nie będę miał ileś tam wpływów przez ileś miesięcy (chodzi o to, żeby
    obywatel miał zapewnione "środki do życia" w chwili ściągania). Ale też na
    konto wpływało co miesiąc wystarczająco dużo kasy aby ten mandat ściągnąć...
    Dopiero druga infoludka dotarła dlaczego automat ściągający nie działa. Bo
    miałem w tym czasie uruchomioną "pożyczkę w koncie" czyli linię debetową czy
    jak to się tam nazywa i byłem po prostu zadłużony.

    Ostatecznie zapłaciłem "ręcznie" przelewem na konto US (uzgodniłem to z
    pracownikiem US prowadzącym sprawę) i po kilku dniach pocztą przyszło także
    potwierdzenie wycofania.

    --
    M.