  • 11. Data: 2005-03-27 23:30:41
    Temat: Re: problem z wypożyczalnią
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:d27dcv$s49$1@opal.futuro.pl...

    > Licencję nabyli z poprzednią płytą. Teraz tylko ewentualnie potrzebują
    > nowy nośnik.

    W tym wypadku to akurat tak nie działa. Licencjonowany jest każdy
    egzemplaż płyty z osobna.

    > ZAIKS i inne cerbery naklejają swoje hologramy na OPAKOWANIACH.
    >
    > A Tomek wyraźnie napisał, że hologram był naklejony na PŁYTĘ. Swoją
    > drogą to głupota - wszelkie naklejki naruszają wyważenie płyty. A to
    > może spowodować... uszkodzenie magnetowidu :-D
    >
    > Jeśli w magnetowidze nawalił mechanizm, można ewentualnie podejrzewać,
    > że to wina tej naklejki ;->

    A w tym jest sporo racji. Ale nie znam się aż tak bardzo. Na płytach
    CD-R naklejam czasem etykity samoprzylepne (krążki) i jakoś nie niszczą
    napędu.

    > Deczko się chyba w cenach nie orientujesz :)

    Nie pisałem, ze się orientuję.

  • 12. Data: 2005-03-28 00:32:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > W tym wypadku to akurat tak nie działa. Licencjonowany jest każdy
    > egzemplaż płyty z osobna.

    I wydawcy się dziwią, aczego w społeczeństwie cięzko wykrzesać
    zdecydowane i jednoznaczne potępienie piractwa ;-/

    Tfu! Odtwarzaczu DVD :)

    > A w tym jest sporo racji. Ale nie znam się aż tak bardzo. Na płytach
    > CD-R naklejam czasem etykity samoprzylepne (krążki) i jakoś nie niszczą
    > napędu.

    Primo: takie etykietki w postaci krążków? No to one są symetryczne - a
    ja raczej wątpię w hologram wypożyczalni na całą płytę.

    Secundo: jak zauważyłeś, dodałem 'mordkę' - nie pisałem całkiem serio,
    ale skoro owa wypożyczalnia wysuwa absurdalne roszczenia, to i można się
    posunąć do 'nieco' naciąganych pretensji wobec nich ;->

  • 13. Data: 2005-03-28 08:31:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:d27ja4$th3$2@opal.futuro.pl...

    > I wydawcy się dziwią, aczego w społeczeństwie cięzko wykrzesać
    > zdecydowane i jednoznaczne potępienie piractwa ;-/

    Ciężkie prawo, ale prawo.

    > Tfu! Odtwarzaczu DVD :)

    Dokładnie.

> [...]
    się
    > posunąć do 'nieco' naciąganych pretensji wobec nich ;->

    Uwaga na czasie. Ciekawe co powiedzą, jak klient przyjdzie i powie, że
    uszkodzenie DVD było wynikiem ich hologramu i mają za naprawę naprawić.

  • 14. Data: 2005-03-28 13:35:30
    Od: "Tomek" <t...@...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Wyjaśnij im, że Ty nie uszkadzałeś owej płyty, tylko uszkodził ją
    > odtwarzacz DVD, za który Ty ponosisz odpowiedzialność cywilną na
    > zasadach ogólnych.

    W zasadzie to zarysował pracownik serwisu nieumiejętnie ją wyjmując lub
    nie wiem co, ale na pewno nie sam odtwarzacz.

    > Zapis w regulaminie o karze umownej za zniszczenie
    > mógł by przejść przed sądem, gdybyś to celowo zniszczył ze złośliwości i
    > swawoli.

    Moim zdaniem bardzo trudno jest udowodnić, że ktokolwiek uszkodził płytę
    celowo. Nawet gdyby uszkodzenie nastąpiło z winy użytkownika, bo np. ją
    upuścił czy też płytką "zaopiekowało" się małe dziecko, to czy nadal można
    mówić o celowości? W tym wypadku w grę wchodzi nienależyte obchodzenie się
    albo niezachowanie ostrożnści, ale celowość jest bardzo trudno udowodnić.
    Tak czy inaczej uważam, że w tym czy innym wypadku klient powinien być
    zobowiązany odkupić płytę i tyle. Gorzej gdyby już nie było jej w
    sprzedaży, ale jak jest, to żądnie zapłaty kilkukrotności jej wartości
    jest MZ absurdem.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 15. Data: 2005-03-28 14:39:03
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    > A w tym jest sporo racji. Ale nie znam się aż tak bardzo. Na płytach
    > CD-R naklejam czasem etykity samoprzylepne (krążki) i jakoś nie niszczą
    > napędu.

    Ale producenci większości płyt zabraniają naklejania czegokolwiek pisząc, że
    może to uszkodzić czytnik. Niezależnie od tego czy jest to możliwe czy nie,
    w przypadku gdy rzeczywiście DVD zostało uszkodzone, moża sądzić, że właśnie
    to było przyczyną. Skoro producenci sami o tym piszą....

    Pzdr
    Onzo

  • 16. Data: 2005-03-28 18:13:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@...pl> napisał w wiadomości

    > W zasadzie to zarysował pracownik serwisu nieumiejętnie ją wyjmując
    lub
    > nie wiem co, ale na pewno nie sam odtwarzacz.

    No to Ty odpowiadasz za to wobec wypożyczalni, ale za do możesz ścigać
    serwis.

> [...]

    > zobowiązany odkupić płytę i tyle. Gorzej gdyby już nie było jej w
    > sprzedaży, ale jak jest, to żądnie zapłaty kilkukrotności jej wartości

    Jestem tego samego zdania co Ty. O celowym niszczeniu wspomniałem
    niejako przy okazji.