  • Data: 2006-05-25 15:26:43
    Temat: problem z interpretacją
    Od: "WojtekPL" <logo[USUN_TO]@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Mam pewien problem z ostateczną interpretacją otrzymanej wiadomości.
    W skrócie:
    1. jest samochód pomalowany w kolorze chromu
    2. napisałem do KGP pismo i przesłałem zdjęcia z pytaniem czy na polskich
    drogach można nim jeździź czy też trzeba go przemalować
    3. otrzymałem odpowiedź
    "Informuję Pana, że w obecnych uregulowaniach prawnych związanych z ruchem
    pojazdów na drodze brak jest odniesienia do kryteriów jakim powinien
    odpowiadać kolor nadwozia pojazdu samochodowego z wyjątkiem określonych
    specyficznych grup pojazdów ( niektóre pojazdy uprzywilejowane, pojazdy
    pomocy drogowej itp.).
    Należy jednak podkreślić, że art. 66 ust. 1 pkt.1 Ustawy z dnia 20 czerwca
    1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005r Nr 108 poz. 908) nakazuje, aby
    pojazd uczestniczący w ruchu był tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby
    korzystanie z niego nie zagrażało bezpieczeństwu zarówno osób nim jadących,
    jak i innych uczestników ruchu. Wygląd nadwozia pojazdu na załączonym
    zdjęciu, nasuwa uzasadnione przypuszczenie, iż odbijające się promienie
    światła mogą oślepiać innych użytkowników ruchu stwarzając realne zagrożenie
    bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

    Sekcja ds. Informacji Publicznej"

    Czy Grupowicze mogą mi pomóc w zrozumieniu tego tekstu? kto rozstrzyga czy
    przypuszczenie jest słuszne czy niesłuszne w takiej sytuacji

    Dzięki za pomoc - sprawa jest dla mnie ważna.

    WojtekPL