  • 21. Data: 2011-01-09 23:11:23
    Temat: Re: problem z bankiem --- zle zaksiegowana kasa co mozna z tym robiv
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-01-10 00:01, bartek pisze:
    > kurs jest 0
    >
    > te wydatki ktore sa beda dopiero uwidocznione za 1 miesiac.
    >
    > splata na okres 5/01 jest 0
    > poniewaz splacilo automatycznie wszystko
    > a nawet jezli
    >
    > dolar licza po 3zl akurat
    >
    > 100=300zl
    >

    > to sie sumy nie zgadzaja
    > nawet jakby to byla roznica 10 groszy
    > to czy uwazasz/cie ze tak moze byc?
    > w banku ????????

    Sumy się zgadzają. Najbliższej spłaty automatycznej nie będzie, bo
    zadłużenie wynosi zero. A Twój limit wydatków powiększył się o nadpłatę
    w wysokości 1690,18 zł.

  • 22. Data: 2011-01-09 23:32:35
    Od: "bartek" <z...@...pl>

    aha
    zapomnialem dodac
    splata automatyczna ktora widac na 1009zl

    poszla z konta oszczedzajacego w zlotowkach......

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:igdfas$lgd$1@news.onet.pl...

  • 23. Data: 2011-01-09 23:49:57
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-01-10 00:32, bartek pisze:
    > aha
    > zapomnialem dodac
    > splata automatyczna ktora widac na 1009zl
    >
    > poszla z konta oszczedzajacego w zlotowkach......

    Czy Ty czytasz czasami to, co się do Ciebie pisze? Bo jeśli nie, t
    jutrzejsza wizyta w Eurobanku jest zbędna. Ochronę wezwą i koniec.

    Spłata z poprzedzającego miesiąca w ogóle się w tych rozliczeniach nie
    liczy.

    I pisz POD tekstem, skracając go w miarę potrzeby...

  • 24. Data: 2011-01-10 00:15:53
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-01-10 00:49, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Czy Ty czytasz czasami to, co się do Ciebie pisze? Bo jeśli nie, t
    > jutrzejsza wizyta w Eurobanku jest zbędna. Ochronę wezwą i koniec.

    Jesteś ochroniarzem w jakimś banku?
    Jest tu paru kapusiów z banków, którzy czytają i piszą na tę grupę.
    Kiedyś to tu nawet pisał jakiś rzecznik banku, był bardzo miły i
    grzeczny. Teraz też może pisuje tylko już pod jakims nickiem.

    --
    animka

  • 25. Data: 2011-01-10 03:01:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/9/2011 4:55 PM, bartek wrote:

    > dlaczego nadplaty jest 1690 a nie caly zwrot ?

    bo troche tez wydales. Dlatego nadpłaty masz cały zwrot - wydatki.

    A spłata jest za wydatki za poprzedni miesiac.
    Wez wyciag listopadowy i policz sobie zakupy i wyjdzie ci dokładnie tyle
    ile w grudniu zostąło spłacone.

    Jeszcze raz

    załóżmy, że na 1 listopada masz zero na karcie i właście zaczałeś ją
    uzywać, albo ze w pazdzierniku nie robiłeś zakupów

    Data Typ Kwota Saldo
    xx/11 zakupy 1000 1000
    xx/11 zakupy 2.94 1002.94

    (podlicz wszystkie zakupy i zwroty z listopada (ale nie spłaty bo te sa
    za pazdziernik), i da ci to 1002.94)

    teraz generuje sie listopadowy wyciag na ktorym masz napisane
    kwota do spłaty 1002.94. Data spłaty 30/12.

    wyciag grudniowy

    data typ kwota saldo
    13/12 zakup 180.67 1183.61
    xx/12 zakupy 1311.79 2495.4
    30/12 zwrot 1099.16USD -805.22
    30/12 spłata 1002.94 -1690.18

    generuje sie wyciąg za grudzien
    kwota do spłaty 1690.18 CR,

    widzisz to w koncu czy nie?
    dolar nie byl po trzy złote ale bardzo blisko.

    A wyszło tak śmiesznie dlatego ze jak popatrzysz na date ksiegowania
    zwrotów to zobaczysz, ze bylo ksiegowane dopiero w styczniu z data wstecz.
    dlatego na dzien 30 grudnia zabrali ci 1002.94 zl bo tych zwrotów
    jeszcze fizycznie nie było zaksięgowanych, zrobili to kilka dni pózniej
    z data wstecz, kiedy kasa już poszła.

    Gdybys te zwroty miał nie 30 grudnia, ale kilka dni wczesniej, wowczas
    zaliczone zapewne bylyby na poczet spłaty salda z listopada i teraz by
    spłaty nie było. Ale nie zdązyli.

    na dzien dzisiejszy masz salo -1690.18

    wyciag styczniowy bedzie wygladał tak

    data typ kwota saldo
    xx/01 zakupy 1000 -690.18
    xx/01 zakupy 1000 309.82

    i bedziesz maił

    kwota do spłaty 309.82 data płatnosci 02/28/2011

    mimo, ze w styczniu robisz zakupy nie bedziesz miał spłaty, kwota do
    spłaty pojdzie dopiero 28 lutego.

    jasne?

    wisisz mi piwo

  • 26. Data: 2011-01-10 03:01:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/9/2011 5:01 PM, bartek wrote:
    > to sie sumy nie zgadzaja
    > nawet jakby to byla roznica 10 groszy
    > to czy uwazasz/cie ze tak moze byc?
    > w banku ????????

    nie ma zadnej róznicy nawet 1 grosza.

  • 27. Data: 2011-01-10 03:07:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/9/2011 4:55 PM, bartek wrote:

    > dlaczego nadplaty jest 1690 a nie caly zwrot ?
    > skoro karta zostala splacona
    > a obciazenia beda widoczne dopiero w przyszlym wyciagu
    >
    > kurs jest po 3.00
    >
    > wiec daje to rowna kwote saldo do obciazenia jak i splaty

    patrz na moj poprzedni post
    spłata grudniowa jest za wydatki w listopadzie
    nadplaty jest cały zwrot minus wydatki grudniowe.
    Dlatego w styczniu nie bedziesz miał już nic do zapłaty bo sobie od razu
    potracili ze zwrotów.

    nie bedzie pozycji
    30/01 spłata 1405.34 zl
    bo juz sie odbyła, na kwocie zwrotów. I jeszcze zostało.
    Wiec spłata na koniec 28/02 bedzie wynosiła twoje wydatki styczniowe
    minus 1690.18, a nie całość wydatków.

    w styczniu nie scagna ci nic, a i w lutym niewiele

  • 28. Data: 2011-01-10 03:12:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/9/2011 4:58 PM, bartek wrote:
    > nie moze byc obciazenia zadnego poniewaz mam splate automaatyczna calego
    > zadluzenia
    > i cale zadluzenie jest splacone

    ale z poprzedniego miesiaca
    spłata jest opozniona o miesiac.

    > nawet jak to co widac na gorze te zakupy
    > to nie daja sumy obciazen
    >
    > czy tak ciezko z matematyka ?
    > czy chcecie widziec to czego nie widzicie ?

    zdaje sie, ze to ty masz halucynacje i widzisz to czego nie ma.
    Zrobilem ci wyciag za listopad, grudzien i styczen w innym poscie.
    jesli tego nie zrozumiesz, to ja juz nic na to nie poradze.
    Mozesz isc do banku do jakiejs panienki, moze ona bedzie miała jakis
    lepszy pomysł jak ci to wytłumaczyć.
    wez sobie excela i wyliczaj saldo po kazdej operacji.

  • 29. Data: 2011-01-10 13:45:58
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Pytanie, jaki masz okres rozliczeniowy, bo jeżeli zapłaciłeś w grudniu, a
    zwrot dostałeś w styczniu to być może pojawi się w rozliczeniu na koniec
    stycznia właśnie (to dość typowy kłopot przy zwrotach na kartę).
    Też kiedyś dostałem nieco po kieszeni, bo płatność była w walucie, a zwrot
    zaksięgowali na złotówki, spread w plecy, ale już nie chciało mi się kopać z
    koniem (zapewne inny bank).

    -----

  • 30. Data: 2011-01-10 15:54:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/10/2011 7:45 AM, 666 wrote:
> [...]
    > zaksięgowali na złotówki, spread w plecy, ale już nie chciało mi się kopać z

    przyjrzyj sie wyciągowi, dokładnie tak było.
    zwrot przyszedl z datą 30 grudnia, ale wowczas bank był już na
    sylwestrze i data ksiegowania jest 3 stycznia z datą operacji wstecz na
    30 grudnia.
    Ale 30 grudnia spłatę za listopad sciągneli bo zwrot jeszcze nie był
    zaksięgowany i nie mieli wyjscia.
    Dopiero potem pierwszego lub piatego (patrz nizej) z automatu rozliczyli
    od razu grudzien a pozostałą nadpłatę wykazali w kwocie do zapłaty jako CR.

    patrzac na date wyciagu, okres jest od 5-tego do 5-tego, ze spłatą na
    koniec nastepnego miesiąca. No ewentualnie od 1-szego do 1-szego, z
    wyciagiem generowanym 5 dni poźniej. Lub cos pomiedzy jednym a drugim.

    Gdyby zwrot przyszedl kilka dni wczesniej, to zapewne spłatę listopadową
    tez by wzieli z salda nadpłaty, chociaż tego nie gwarantuję.
    Bo mam dwie karty, gdzie w jednej spłata jest "ustawiania" od razu na za
    miesiac i nie ma mocnych, zeby jej zmienić. Zawsze pójdzie z konta
    niezależnie od salda, nawet powodując zwiększenie nadpłaty, a w drugiej
    kwotę spłaty obliczają na dzień spłaty i jeśli były zwroty spłaty nie
    bedzie.
    W jeszcze innej zwroty nie są traktowane jako spłata minimalna, dalej
    trzeba ją wpłacić jeśli zwrot nie pokrywa całości kwoty z wyciągu.

    To zalezy od systemu banku.