  • 21. Data: 2003-03-11 12:50:19
    Temat: Re: problem spamu
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Być może było to ujęte w regulaminie bezpłatnego konta.

    Ujęte w regulaminie jest - lecz ustawodawca wyraźnie zażyczył
    sobie formy pisemnej wyrażenia zgody, a to jednak nie to samo.

    Zastanawiam się, czy przypadkiem nie dałoby się tutaj pogonić tych
    wszystkich onetów i podobnych, a przy okazji zlikwidować szkodliwą
    konkurencję dla firm oferujących płatne konta komercyjne ;-)

    Pix

  • 22. Data: 2003-03-11 13:33:57
    Od: gryz0N <g...@i...pl>

    HaNkA ReDhUnTeR napisał:

    > Piszesz ze znajdujesz
    > klientow przez net. Slicznie - ale pewnie na kazde 100 mejli wyslanych przez
    > Ciebie tylko jakis tam maly procent konczy sie finalizacja transakcji. Cala
    > reszta laduje w koszu jako śmieci. Jesli kosztem 100drzew robi sie 100
    > wykalaczek to jest to operacja nieoplacalna, prawda?

    Czy w takim razie powinno sie pozdejmowac wszystkie szyldy reklamowe z
    ulic? Przeciez codziennie widzisz tyle spamu na kazdej ulicy.
    W tym przypadku rowniez np. szyld 'naprawa obuwia - nejlepiej na
    swiecie' mozna potraktowac jako niechciana reklama. 100 osob przejdzie
    obok niej obojetnie, a stopierwsza wejdzie.
    Nie jestem absolutnie za spamowaniem.
    Jednak co innego jest e-mail z reklama na prywatne konto [bez zgody
    wlasciciela konta], a co innego oferta handlowa zlozona firmie.

    Prawdopodobnie mozna 'obejsc' ta ustawe. Wystarczy w naglowku badz
    temacie wpisac 'oferta handlowa'.

  • 23. Data: 2003-03-11 14:06:04
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@interia.pl>

    Użytkownik "Kuba" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wcześniej wysyłałem co roku 3000 - 2000 listów (zwykłych
    > adresowanych) ostatnio odzew był na poziomie 0,5%

    Czyli moja teoria o robieniu 1000wykalaczek kosztem 1000dzrzew sie sprawdza.
    A nie szkoda Ci bylo pieniedzy na znaczki?

    >np. w takiej
    > wyborczej, ile stron cię zainteresuje ale ile to zwykły spam tyle że na
    > papierze, który zaraz trafia do kosza?

    Po pierwsze KUPUJĘ "Wyborczą" zdając sobie sprawę ze w środku są reklamy i
    ogłoszenia. Po drugie - mam wybór - mogę ich nie czytac - wywalam po prostu
    do smieci caly ten chłam, którym jest nafaszerowana Wyborcza + wszelkie
    strony z dodatkami ogłoszeniowymi.

    > A jak siadasz przed TVbetoniarką to po to żeby obejrzeć np. telenowelę czy
    > kolejną reklamę proszku do prania lub pilarek łańcuchowych.

    Szczerze mówiac nie oglądam programów, które tną filmy reklamami wiec
    zostaję w magicznym kręgu canal+ i HBO:-)))

    > Czy mniej irytują cię telefony lub odwiedziny natrętnych akwizytorów?

    Posyłam ich do diabła a akwizytorów nie wpuszczam korzystajac z
    dobrodziejstwa domofonu:-)

    > Tak na marginesie tej ustawy to chyba już nie można wysłać CV

    Można:-))

    HaNkA

  • 24. Data: 2003-03-11 14:44:34
    Od: ".:TOMAS:." <t...@p...onet.pl>

    "BeataP " <s...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > Popieram HaNkę w 100% i pozwolę sobie podsunąć propozycję. Umieść stronę
    ze
    > swoja ofertą w internecie. To naprawdę proste, wystarczy jakieś darmowe
    > konto i prosty program (może być nawet Word). Zadbaj o dużą ilość słów
    > kluczowych i obecność w większych wyszukiwarkach. Zainteresowani ofertą
    > znajdą Cię sami, zapewniam - i to nie gołosłownie. Firma, w której pracuję
    > (i setki innych) stosuje to proste rozwiązanie i jakoś klienci się
    > zgłaszają, bez tego, żebyśmy się musieli uciekać do spamowania komuś
    > skrzynek.

    hmmm...jestem przeciwko spamowi...ale, nie wrzucajmy wszystkiego do jednego
    worka.

    jesli wysle jednego maila, do firmy x (np. firmy zajmujacej sie
    ksiegowoscia), ktorej adres
    znalazlem w internecie, z pytaniem, czy czasem nie chca usprawnic firmy i
    zakupic programu (do ksiegowania)...to bede spamerem?

    ogolnie w naszym kraju jest tendencja zabijania malej
    przedsiebiorczosci...bo kto sobie pozwoli
    na kampanie reklamowa....teraz ciezko jest oplacic ZUS, podatki a reklama???

    Pani Beata ma podejscie idyllistyczne...czasy sa ciezke..recesja...ciezko
    jest teraz cos sprzedac, a wedlug
    Pani podejscia sami sie ludzie zglosza...jesli tak..to po co reklamuja sie
    firmy...klienci sami przeciez trafia.
    a reklama przeciez dzwignia handlu :))
    powinno sie walczyc ze spamem o tresciach sprzecznych z ogolnie przyjetymi
    normami itd.

    a z tego wynika...ze ustawodawca chce tez dac zarobic poczcie polskiej..

    POZDRAWIAM

  • 25. Data: 2003-03-11 15:07:41
    Od: " jeruba" <j...@N...gazeta.pl>

    Hm,

    Trochę dziecinna ta dyskusja. I jakoś tchnie w niej mocno duchem Marksa i
    Engelsa.
    Powiem może banalnie ale mając najlepszy produkt nie sprzedaż go bez
    marketingu i reklamy.

    pozdrawiam,
    j.j

    ps. moja firma wciska się z usługami do ludzi, musimy dzwonić, chodzić na
    spotkania i co czy robimy źle, czy jesteśmy nie etyczni, czy jesteśmy
    przestępcami. Banki się zabijają aby trzymac u nich pieniądze, podwykonawcy
    też myślą jak się wkręcić do współpracy. Gdyby nie ta determinacja nie byłoby
    miejsc pracy itd itd:)))))

    ps. miejmy więcej rozwagi i rozsądku oraz dystansu

  • 26. Data: 2003-03-11 15:42:51
    Od: ".:TOMAS:." <t...@p...onet.pl>

    " jeruba" <j...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > Powiem może banalnie ale mając najlepszy produkt nie sprzedaż go bez
    > marketingu i reklamy.

    racja...to nie gospodarka planowa...ale ciezki kapitalizm, nikt nikomu nic
    nie da...
    samemu trzeba walczyc...

    > ps. moja firma wciska się z usługami do ludzi, musimy dzwonić, chodzić na
    > spotkania i co czy robimy źle, czy jesteśmy nie etyczni, czy jesteśmy
    > przestępcami.

    Jeruba, jestecie pracowici i operatywni....neistety niektorzy chca isc na
    latwize i
    wykasowac konkurencje, bo im sie nei chce zdobywac klienta...ot taka nasza
    polska szabelka...
    po co ma miec ktos lepiej od nas...ale samemu do pracy sie nie wezmiemy

> [...]
    >Gdyby nie ta determinacja nie byłoby miejsc pracy itd itd:)))))
    > ps. miejmy więcej rozwagi i rozsądku oraz dystansu

    racja....zreszta czy rzadu interesuja male firmy? umazaja dlugi nierentownym
    molochom...
    a malej przedsiebiorczosci daja tylko prezenty w postaci podatkow i takiego
    bubla prawnego.

    powinno sie scigac spamerow wysylajacych na prywatne maile a nie na
    firmowe...

    pozdrawiam

  • 27. Data: 2003-03-11 18:12:52
    Od: "Tomek.." <t...@p...onet.pl>

    Ja dyskusję zacząłem i niestety stwierdzam to czego się obawiałem.. ani
    jednej merytorycznej odpowiedzi fachowca/prawnika który mógłby pokusić się o
    interpretację nowych przepisów. A co do uwag osób które się wypowiadały... z
    niektórymi się zgadzam, z niektórymi nie.. ale niech proszę nie wypowiadają
    się ludzie na temat sprzedaży czy prowadzenia firmy lub metodach docierania
    do klientów.. ludzie którzy nigdy w życiu nie prowadzili własnej firmy, za
    WŁASNE PIENIĄDZE!!!!! I nawet Ci którzy pracują w dużych firmach na
    odpowiedzialnych stanowiskach (jeśli nawet obracją w jakielkolwiek formie
    dużymi pieniędzmi). Twierdzę że nie zielonego macie pojęcia o czym mówi
    każda osoba pracująca dla siebie, w swojej firnie i za własne pieniądze!!!!!
    Każdy wasz ruch spowoduje co najwyżej obcięcie waszej pensji, brak premii
    albo co najwyżej was wywalą. I znajdziecie sobie w końcu nową pracę.

    pozdrawiam

    i proszę... oburzeni "pracownicy" i "nie właściciele firm" nie wdawajmy się
    w kolejną, nic nie wnoszącą dyskusję.

    --
    http://www.komrel.net - Twoj Serwer Sukcesu!

  • 28. Data: 2003-03-11 19:12:09
    Od: "BeataP " <s...@N...gazeta.pl>

    Tomek.. <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > dużymi pieniędzmi). Twierdzę że nie zielonego macie pojęcia o czym mówi
    > każda osoba pracująca dla siebie, w swojej firnie i za własne

    Ekhm... ponieważ ja też się wypowiedziałam o metodach docierania do
    klientów, to pozwolę sobie dodać, że firma, w której pracuję, jest:
    a) malutka
    b) nie całkiem moja własna, jedynie w połowie (własność męża)
    c) pracujemy w niej z mężem jak najbardziej dla siebie (a jeszcze bardziej
    dla dwójki naszych dzieci)
    d) za jak najbardziej WŁASNE PIENIĄDZE!!!!
    e) więc chyba jakieś tam bladozielone pojęcie mam
    f) a i tak nie wysyłam spamu ;-))))

    > i proszę... oburzeni "pracownicy" i "nie właściciele firm" nie wdawajmy
    się
    > w kolejną, nic nie wnoszącą dyskusję.

    Z pewnością nie zamierzam, to tylko gwoli uściślenia. A swoją drogą, listy
    dyskusyjne mają to do siebie, że swoje 3 grosze wtrąca każdy, kto ma ochotę.
    Takie każdego prawo i prośby czy groźby zazwyczaj niewiele
    dają :-))
    Pozdrawiam ciepło
    BeataP

  • 29. Data: 2003-03-11 19:14:17
    Od: "BeataP " <s...@N...gazeta.pl>

    :TOMAS:. <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Pani Beata ma podejscie idyllistyczne...
    Eee tam... ani idyllistyczne, ani idealistyczne ;-). Pani Beata nie lubi
    spamu i akwizytorów i tyle...

> [...]
    > jest teraz cos sprzedac, a wedlug
    > Pani podejscia sami sie ludzie zglosza...jesli tak..to po co reklamuja sie

    Że ciężko, to fakt. Ale reklama to jeszcze nie spam. Na moim osiedlu jest
    wiele małych sklepików, które często _reklamują_ się w ten sposób, że
    rozlepiają ogłoszenia na klatkach (za zgodą administracji). Gdyby chodzili
    po blokach i dzwonili do każdych drzwi, recytując "Dzień dobry pani,
    uprzejmie informujemy, że jutro w naszym sklepie może pani kupić kurczaki po
    3,50 za kilogram" - to byłby spam ;-)

    > POZDRAWIAM
    Ja również
    (Pani?) BeataP

  • 30. Data: 2003-03-11 20:05:16
    Od: ".:TOMAS:." <t...@p...onet.pl>

    "Tomek.." <t...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    wypowiadają
    > się ludzie na temat sprzedaży czy prowadzenia firmy lub metodach

    proponuje zajrzez tutaj
    http://www.cneb.pl/download/Jak_nie_zostac_spamerem.
    pdf
    bardzo fajny artykul Piotra Majewskiego z Czasna Ebiznes.

    pozdrawiam