    From: "Polar" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: problem budowlany
    Date: Sat, 13 Aug 2005 17:37:44 +0200

    Mamy z rodzicami nastepujacy problem:
    dzialka na której chca sie budowac jest bardzo waska i dom musi byc
    postawiony zaraz przy ogrodzeniu sasiada. Problem w tym ze najpierw sasiad
    sie zgadzal, ale potem pojawila sie zlosliwa zona i nie wyrazila zgody na
    budowe domu zaraz przy plocie.

    Z tego co mi wiadomo jest przepis który mówi ze na waskiej dzialce mozna
    budowac przy ogrodzeniu nawet gdy sasiad sie nie zgadza (prawda?)

    Drugi problem (nie nasz) to to ze sasiad (ten na nie) zasadzil drzewa metr
    od ogrodzenia, a do tego postawil miedzy nami plot z pustaków na 3 metry
    przy okazji wchodzac na 1 metr na nasza dzialke. Czy on moze sadzic tak
    drzewa które w koncu urosna oraz czy ten plot to nie jest za wysoki?

    Jak rozwiazac taka sprawe?
    Moim rozwiazeniem jest ugoda: zgadzamy sie na wysoki plot oraz na to ze
    zabral nam ten 1 metr, a oni zgadzaja sie na budowe domu zaraz przy
    ogrodzeniu.

    Generalnie moje pytanie brzmi: czy oni moga nam zatrzymac budowe torpedujac
    ja pismami protestujacymi lub czyms podobnym?. Bardzo bym chcial pomóc
    rodzicom gdyz ten dom to ich marzenie.

    Dziekuje za pomoc i porady

    Pozdr
    Robert