  • 1. Data: 2004-07-02 12:33:20
    Temat: [prawo pracy] literówka w rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia
    Od: "martinez" <m...@g...pl>

    Zrobiłem literówkę w/w, zamiast "bez wypowiedzenia" jest "bez
    wypowiedzeniem". Czy w razie czegoś pracownik lub sąd może się do tego
    przyczepić?

    pzdr
    martinezz

  • 2. Data: 2004-07-02 16:32:28
    Od: Michał Szklarski <m...@w...pl>

    Użytkownik martinez napisał:
    > Zrobiłem literówkę w/w, zamiast "bez wypowiedzenia" jest "bez
    > wypowiedzeniem". Czy w razie czegoś pracownik lub sąd może się do tego
    > przyczepić?

    Art. 65 $2 K.C.: "W umowach należy raczej badać, jaki był zgodny zamiar
    stron i cel umowy aniżeli opierać się na jej dosłownym brzmieniu."

    Krótko mówiąc, nie powinno być problemów.

    --
    _/~\_ _/~\_
    @ @ Michał Szklarski o-o

  • 3. Data: 2004-07-02 23:24:13
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Art. 65 $2 K.C.: "W umowach należy raczej badać, jaki był zgodny zamiar
    > stron i cel umowy aniżeli opierać się na jej dosłownym brzmieniu."

    no i bardzo wazny przy interpretacji poszczegolnych postanowien umowy
    jest ich kontekst, czyli wszystkie inne jej postanowienia. tak stwierdzil
    SN w wyroku z 18.06.04 r.

    pozdr.
    marcin

  • 4. Data: 2004-07-03 21:56:20
    Temat: Re: [prawo pracy] literówka w rozwi?zaniu umowy o prac? bez wypowiedzenia
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) bd w wiadomości
    <news:675b.00000445.40e5ee9c@newsgate.onet.pl> powiedział(a) co
    następuje:

    > no i bardzo wazny przy interpretacji poszczegolnych postanowien umowy
    > jest ich kontekst, czyli wszystkie inne jej postanowienia. tak stwierdzil

    No ale to nie umowa tylko czynność prawna. A ponadto: jakie jest jej
    dosłowne brzmienie?? Heh przecież to jest PO PROSTU literówka, czeski
    błąd, kompletnie bez znaczenia. Nie dajmy się zwariować!

    --
    pozdrawiam :-) Olgierd
    "Tylko szaleńcy ośmielają się lekceważyć prawa fizyki i biologii. Czymś

  • 5. Data: 2004-07-04 02:28:14
    Od: poreba <d...@p...com>

    Olgierd <c...@w...pl> niebacznie popelnil

    > to jest PO PROSTU literówka, czeski błąd, kompletnie bez znaczenia.
    Zgadzam się, że to literówka i bez znaczenia.
    Nie zgadzam się, że to "czeski błąd" -
    czyżby w międzyczasie zmieniło się znaczenie tego określenia
    mającego źródło w myleniu czeskich i niemieckich liczebników?

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2004-07-05 06:54:39
    Od: @la<e...@i...pl>

    a co jeśli pracownik " rozwiązał umowę z pracodawcą w trybie
    natychmiastowym z powodu rażącego naruszenia podstawowych
    obowiązków pracodawcy..." a pracodawca: " nie zgadza się z !!
    wypowiedzeniem umowy!!! w takim trybie"??????????

    -> http://usenet.pomocprawna.info