  • 1. Data: 2004-07-02 12:52:14
    Temat: Sprzedaz zdjec
    Od: "m" <d...@a...pl>

    Jestem fotografem amatorem i chcialbym zapytac czy do sprzedazy zdjec
    wykonanych przeze mnie musze prowadzic dzialalnosc gospodarcza?

  • 2. Data: 2004-07-02 13:12:46
    Temat: Re: Sprzedaz zdjec
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Jestem fotografem amatorem i chcialbym zapytac czy do sprzedazy zdjec
    > wykonanych przeze mnie musze prowadzic dzialalnosc gospodarcza?

    Myślę, że odpowiedź jest ukryta głęboko w twoim pytaniu.

    Jeżeli jesteś amatorem i okazyjnie ci się coś trafiło - sprzedaj
    i nie zapomnij uwzglednic tego w swoim prywatnym PITie.

    Jeżeli planujesz nie "sprzedać" a "sprzedawać"
    to już jakby przejście na zawodowstwo i sprawa jasna.

    Pozdr
    Traaq

  • 3. Data: 2004-07-02 20:58:43
    Od: "Marcin" <n...@n...pl>

    Użytkownik "m" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Jestem fotografem amatorem i chcialbym zapytac czy do sprzedazy zdjec
    > wykonanych przeze mnie musze prowadzic dzialalnosc gospodarcza?

    Oczywuscie ze nie musisz. Mozesz np podpiac to pod umowe o dzielo

  • 4. Data: 2004-07-03 22:39:06
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Traaq" <T...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli planujesz nie "sprzedać" a "sprzedawać"
    > to już jakby przejście na zawodowstwo i sprawa jasna.

    Bo ja wiem, czy taka jasna? Działalności gospodarczej stanowić t raczej nie
    będzie. Może się ewentualnie do związku artystów zapisać. Ale od strony
    podatkowej, to i tak nie ma większego znaczenia. W PIT jest taka rubryka na
    dochody z zawodów wolnych. Myślę, że tam należy ten dochód wpisać. Również,
    jeśli tych zdjęć będzie więcej.

  • 5. Data: 2004-07-04 07:09:55
    Od: "Despai" <d...@a...pl>

    > Użytkownik "Traaq" <T...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bo ja wiem, czy taka jasna?

    Dla mnie wlasnie tez nie jest do konca jasna :). Poniewaz Art. 2. 1. o
    Dzialalnosci gospodarczej mowi:

    Działalnością gospodarczą w rozumieniu ustawy jest zarobkowa działalność
    wytwórcza, handlowa, budowlana, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i
    eksploatacja zasobów naturalnych, wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły.

    Tylko po pierwsze jak rozumiec tekst: "zorganizowany i ciągły". A po drugie
    Wedlug tego, np. muzycy nagrywajacy plyty teoretycznie tez powinni prowadzic
    dzialalnosc gospodarcza, zeby moc zarabiac na swojej muzyce. A nie prowadza...
    i wlasnie stad moje watpliwosci. Czy przypadkiem dzialalnoscia artystyczna nie
    rzadza nieco inne prawa?