    Date: Mon, 09 May 2011 11:04:10 +0200
    From: s2p <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawo pracy, brak umowy a PIT

    Witam

    Pracuje od 12 miesięcy w Sp z.o.o . Na początku pracy, w kiwetniu 2010
    miałem podpisać umowę z moim pracodawcą, jednak w nawale pracy( główna
    wymówka pracodawcy) nie doszło do tego. Po trzech miesiącach próbnych
    miałem zostać zatrudniony na umowę o pracę, do dnia dzisiejszego nie
    zostałem zatrudniony na takową umowę. W lutym tego roku otrzymałem od
    mojego pracodawcy PIT, nie wiem na jakiej podstawie, ponieważ nie
    zawierałem z nim żadnej umowy(nie podpisywałem żadnej umowy o pracę,
    dzieło czy cokolwiek innego). PIT oczywiście rozliczyłem i zaniosłem do
    urzędu skarbowego. Od miesiąca stycznia 2011 do maj 2011 nie otrzymałem
    wynagrodzenia za moją pracę. Podpisuje się pod wieloma dokumentami
    firmowymi, tworzę oferty, na których widnieje również moje imię i
    nazwisko więc pracodawca nie może wykręcić się że nie pracowałem u niego
    w tym okresie. W miesiącu kwietniu sporzadziłem raport przepracowanych
    godzin, delegacji, kosztów telefonu i wysłałem mojemu pracodawcy, nie
    otrzymałm pieniążków do tej pory ponieważ pracodawca motywuje to że nie
    otrzymał jeszcze pieniędzy od naszych kontrahentów. Wiem że wpłynęła
    pewna transza pieniędzy jednak pracodawca ustawia mnie w kolejce
    wierzytelności na samym końcu. Chce się wyrwać z tego chorego układu bez
    przyszłości, jednocześnie pragnę otrzymać należne mi pieniądze za moją
    ciężka pracę. Co mogę zrobić? Czy fakt że nie podpisywałem żadnej umowy
    a pracodawca wysłał mi rozliczenie PIT mogę wykorzystać do pertraktacji
    na temat natychmiastowego wypłacenia zaległej płacy?