  • 11. Data: 2007-12-11 10:21:03
    Temat: Re: prawo obywatela
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    <s...@g...com> wrote
    >prosto z ulicy i będzie chciał skorzystać np. z toalety - czy według
    prawa muszę go wpuścić do mojego domu? i czy jeśli tego nie zrobię to
    czy może podać mnie do sądu?

    nie, nie. Jak chory to może sikać, nic mu za to nie grozi, nawet na klatce,
    skoro życie było zagrożone.
    Jeśli chodzi o inne wypadki, np. podanie szklanki wody, czy wezwanie
    pogotowia. To już indywiudalnie trzeba oceniać, w zależności jakie były
    okoliczności i co mógł sobie pomyśleć ten niedoszły wpuszczający. Bo jak
    doczołga się gość z widocznie prawie oderwaną nogą prosząc o pogotowie czy
    bandaż to odmawiając mu pomocy można dostać zarzuty.

  • 12. Data: 2007-12-11 16:42:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > Nie w tym wypadku. Stan wyższej konieczności. :)

    OK, ale teraz wyobraź sobie, jak będzie wesoło, jak taka sprawa trafi do
    grodzkiego ;)